آخرین اخبار
کد خبر: ۲۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۳
این دوره با حضور اساتید مجربی از تهران و شهر مقدس قم و همچنین مسئولین استانی برگزار می شود.

به گزارش تنویر به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه لامرد دوره تداوم سرگروه های صالحین بسیج دانش آموزی جنوب استان فارس به مدت دو روز 19 و 20 دیماه به میزبانی بسیج دانش آموزی شهر لامرد در حال برگزاری است.

این دوره به مدت 2 روز و با حضور اساتید مجربی از تهران و شهر مقدس قم و همچنین مسئولین استانی از جمله آقای دوستدار مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و آقای فتوحی کیا مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی و تعداد 170 نفر از فرهنگیان سرگروه های صالحین دانش آموزی اداره های آموزش و پرورش لامرد، مهر، اشکنان، علامرودشت، وراوی و گله دار به میزبانی بسیج دانش آموزی شهر لامرد در حال برگزاری می باشد.


این دوره با حضور اساتید مجربی از تهران و شهر مقدس قم و همچنین مسئولین استانی از جمله آقای دوستدار مسئول سازمان بسیج دانش آموزی و آقای فتوحی کیا مسئول تعلیم و تربیت سازمان بسیج دانش آموزی و تعداد 170 نفر از فرهنگیان سرگروه های صالحین دانش آموزی اداره های آموزش و پرورش لامرد، مهر، اشکنان، علامرودشت، وراوی و گله دار می باشد.

هدف از برگزاری این دوره، تداوم آموزش سرگروه ها و انتقال تجربیات اساتید به سرگروه ها و مربیان می باشد، که در این دوره18 ساعت کلاس توسط اساتید تدریس می شود و در پایان تعداد 6 حلقه سرگروه ها تشکیل، که توسط مربیان صالحین اداره می شود و ارزیابان استانی و ناحیه ای از این حلقه ها بازدید و ارزیابی خواهند کرد.

کار یک مربی باید رنگ خدایی پیدا کند

در ابتدای این جلسه سرهنگ پاسدار محمد زائری نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد اظهار داشتند که اولین ابزار یک معلم و مربی همواره باید دعوت به حق و الی ا... باشد همان کاری که پیامبر و حضرت علی (ع) انجام دادند و باید به گونه ای باشد که رنگ خدایی بگیرد، لذا کار یک مربی تا جهت و رنگ خدایی پیدا نکند جذب و تأثیر لازم صورت نمی گیرد و همچنین باید یک ناصح دلسوز باشد یعنی مشفقانه و دلسوزانه تربیت را انجام دهد و در این صورت است که می توان در متربی تأثیرگذاشت.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لامرد افزودند امروز حلقه های صالحین که سپاه مسئول تربیت و هدایت این نسل است نیروهایی در تراز و در راه ولایت تربیت کند که در هر زمان و مکانی گوش به فرمان ولی امر مسلمین جهان و مقام عظمای ولایت باشند. و همچنین در ادامه از مربیان و سرگروه های صالحین خواستند که با دلسوزی و استعانت از خداوند متعال فرزندان ایران اسلامی را هر چه بهتر مورد تربیت و هدایت قرار دهند.

صالحین مربی محور است

سخنران بعدی این جلسه مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس آقای محمد جعفر دوستدار بودند که در ابتدا با بیان خاطرات و ویژگی های یک معلم نمونه در دوران درس و مدرسه حال و هوای دوران مدرسه را برای فرهنگیان تداعی کردند و از فرهنگیان و سرگروه های صالحین خواست که قدر این فرصت و ظرفیتی که در اختیار دارید را بیشتر بدانید.
وی افزود:که خانواده ها برای کلاس های آموزشی کامپیوتر، ورزش و ... فرزندانشون هزینه می کنند ولی حاضر نیستند برای تربیت دینی و اخلاقی فرزندانشون هزینه کنند و باید خانواده ها در این زمینه همکاری و همراهی لازم را داشته باشند و نباید خانواده ها برای قرآن و احکام و تربیت دینی فرزندانشون کم و کاستی بگذارند.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس اظهار داشتند: صالحین مربی محور است و سرگروه موفق برای حلقه موفق خود باید در خارج از حلقه ارتباط عاطفی برقرار کند، مربی و سرگروه موفق باید اعضاء حلقه خود را توصیفی بار بیاورد بگونه ای که شناخت کافی نسبت به خانواده و دوستان عضو حلقه را داشته باشد.

وی همچنین ویژگی یک حلقه نمونه را اینطور بیان کرد: 1- نیرو های یک حلقه از ابتدای تشکیل ثابت باشد 2- نام حلقه بنام یک شهید نام گذاری کنید 3- جلسات بصورت منظم برگزار کنید 4- مباحث دارای سیر باشد 5- ارتباط سرگروه و متربی به حلقه ختم نشود و بیرون از جلسه هم ارتباط داشته باشید 6- اعضای حلقه باید سوز و دلسوزی سرگروه را ببینند و درک کنند 7- حلقه ها را متنوع برگزار شود 8- نگاه های تربیتی را نقد کنید 9- محور اصلی سرگروه ها باید مسجد باشد و در مسجد مورد تعلیم و تربیت قرار گرفته شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر: