آخرین اخبار
کد خبر: ۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶
دبير ستاد بزرگداشت شهداي اطلاعات عمليات سپاه با اشاره به برگزاري نخستين يادواره شهيد «سيد كاظم كاظمي» شهيد اسوه اطلاعات و امنيت، گفت: برگزاري اين يادواره تداوم بخش مراسم ها و برنامه هاي پاسداشت شهداي جامعه اطلاعاتي سپاه در سال جاري خواهد بود.

سردار حسن شيرازي زاده ،در خصوص برنامه هاي انجمن سپاس، ستاد بزرگداشت شهيد جامعه اطلاعاتي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهار داشت: از ابتداي سال 89 با تبيين و تدوين برنامه هاي مشخص، كار شناسايي و تكميل پرونده و فرم هاي مورد نياز بيش از 3هزار شهيد اطلاعات امنيت در سطح كشور توسط گروه هاي تحقيق استاني انجام شد.

وي افزود: از ميان شهداي شناسايي شده اطلاعات، 173 نفر كه مسئوليت اطلاعات را در دو حوزه اطلاعات عمليات و امنيت داخلي و خارجي به‏عهده داشتند، به عنوان «شهداي اسوه اطلاعات» تعيين شدند كه از ميان آنها شهيد «حسن باقري» و شهيد «سيدكاظم كاظمي» به عنوان شهداي شاخص اطلاعات معرفي شدند كه در اين راستا نخستين يادواره شهيد كاظمي به همت انجمن سپاس برگزار شد.

سردار شيرازي با اشاره به اهداف تبيين شده انجمن سپاس به منظور پاسداشت شهداي اطلاعات عمليات سپاه پاسداران، تكريم و احترام جايگاه شهدا و خانواده آنها، تكريم پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت، دفاع از كرامت انساني پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت، حفظ و ارتقاء فرهنگ انقلابي - اسلامي و ايثارگري در خانواده پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت، ارتقاء سطح علمي، فرهنگي، هنري، اجتماعي و اقتصادي پيشكسوتان جهاد و شهادت و خانواده آنان در جامعه، برنامه ريزي و ارائه راهكار در راستاي تأمين حقوق اجتماعي و رفاه پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت و خانواده آنها، تبديل دانش ضمني پيشكسوتان جهاد و شهادت در عرصه اطلاعات و امنيت به دانش عيني، انجام آموزش و تحقيقات در جهت اهداف انجمن سپاس و اعضاء و ارائه مشاوره به نهادهاي تصميم ساز و تصميم گير در راستاي رفع موانع قانوني و اجرايي اهداف فوق با رعايت منافع ملي را از مهمترين اين اهداف برشمرد.

دبير ستاد بزرگداشت شهداي اطلاعات امنيت سپاه در ادامه به برگزاري يادواره شهداي اطلاعات، نخستين يادبود سردار شهيد «سيد كاظم كاظمي» اشاره كرد و گفت: اين مراسم در مركز همايش هاي بين المللي صدا و سيما و با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، جانشين سازمان اطلاعات سپاه، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام و جمعي از مسئولان امنيتي كشور به همت انجمن سپاس برگزار شد.

وي افزود: در اين مراسم محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام درباره ويژگي هاي شهيد كاظمي سخنراني كرد. همچنين سردار حسيني قائم مقام سازمان اطلاعات سپاه نيز خاطراتي از شهيد كاظمي بيان و بر ادامه راه شهدا تأكيد كرد. در ادامه نيز دلنوشته اي توسط دختر شهيد كاظمي قرائت شد و در پايان از مادر، برادر، همسر و دو فرزند شهيد «سيد كاظم كاظمي» تجليل به عمل آمد.

سردار شيرازي در پايان خاطرنشان كرد: يادواره «چشمان آسماني انقلاب اسلامي» كه نخستين يادواره شهداي اطلاعات سپاه بود و همچنين نخستين يادواره شهيد كاظمي، گامي براي پاسداشت شهداي گمنامي است كه در سه دهه گذشته علي رغم تلاشي كه از جان مايه گذاشتند و اشراف اطلاعاتي را رقم زده اند تا امروز به لحاظ ماهيت فعاليت اطلاعاتي نقش و ياد آنها قابل ارائه نبوده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: