آخرین اخبار
کد خبر: ۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۲
حجت الاسلام پناهيان گفت: واي بر حزب اللهی‌ها اگر در انتخابات مجلس تاثيرگذار نباشند؛ زيرا ديگر گذشت آن دوران كه نماينده با شام و پول خرج كردن راي بياورد.

حجت الاسلام عليرضا پناهيان در نشست سراسري مسئولان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور در دانشگاه فردوسي مشهد عنوان كرد: در سال هاي ابتدايي پيروزي انقلاب اسلامي در دانشگاه‌ها جنگ مسلحانه صورت مي گرفت، به طوري كه مثلا دانشگاه تهران 24 ساعت محاصره شد تا بتواند از دست مجاهدين و ماركسيست‌ها نجات يابد.
 
وي با بيان اينكه ميزان مقبوليت دين در حال حاضر در مقايسه با قبل افزايش يافته گفت: ميزان مقبوليت علاقه مندان به دين و انقلاب در حال حاضر به مراتب بيشتر از دوران دفاع مقدس است، به طوري كه كسي در خيابان هاي تهران به امام توهين نمي كند حتي ضد انقلاب هم ديگر به امام اهانت نمي كند.
 
پناهيان با اشاره به اينكه دانشگاه ها ستاره هاي جنگ را معرفي مي كرد، افزود: دانشگاه‌ها ستاره‌هاي جنگ را معرفي مي كردند اما در همان حال خيلي‌ها را هم تربيت مي كرد كه به دنبال بار و بنديل دنيا بودند.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينكه بسيج اكنون يك جريان طبيعي در جامعه است، گفت: در زمان حيات امام تصور نمي كرديم اين قدر نيروي بسيجي كه اكنون داريم، داشته باشيم اما اكنون بسيج يك جريان طبيعي است، از سوي ديگر تا قبل از جنگ هيچ وقت عطش جوانان به معارف زياد نبود اما در زمان جنگ به مدد دفاع مقدس ولايتمدار شديم.
 
وي گفت: براي مقايسه در اين مسئله مردم عادي را در نظر بگيريد نه شهدا را، تا دريابيد اگر جنگي صورت گيرد، ما به اندازه شهداي جنگ تنها از خارج كشور فدايي داريم همانطور كه در سفري به لبنان يك دانشجوي ايراني گفت شهداي شما از شهداي ما بالاتر هستند اما مترجم آن را ترجمه نكرد و گفت اين جمله از نظر من غلط است.
 
پناهيان به بررسي اوضاع فرهنگي و سياسي كشور در زمان جنگ و سال هاي ابتدايي پس از آن پرداخت و گفت: روحانيون مبارز اصرار داشتند با صدام به علت جنگ با آمريكا رابطه برقرار كنند اما در شرايط كنوني فضا شفاف شده و همه متوجه اوضاع و شرايط هستند.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در زمان فوت آيت الله گلپايگاني در دانشگاه نظر سنجي انجام داديم تا بدانيم چرا مردم و دانشجويان شعار «مرگ بر آمريكا» مي دهند اما 70 درصد گفتند نمي دانيم در حالي كه در شرايط فعلي 90 درصد مردم جهان مي دانند چرا بايد بگوييم «مرگ بر آمريكا» به دليل آنكه سرعت تحولات بالا رفته است.
 
وي با بيان اينكه يكي از سران اصلاح طلب در جلسه اي عنوان كرد كه جوانان ديگر پاي منبر شما و معنويت اسلامي نمي آيند، افزود: به عقيده آقاي سروش متاسفانه گسترش معنويت در سياست افزايش يافته اما بايد ببنيم 10 سال پيش اعتقاد اين آقا چه بود؟ وقتي جلوي معنويت را نتوانستند بگيرند، گفتند جامعه را بايد اخلاقي كرد كه كف معنويت است.
 
پناهيان با بيان اينكه دموكراسي كثيف ترين بي اخلاقي را رواج داد، افزود: سروش كه طرفدار دموكراسي است، چگونه مي خواهد از اخلاق حمايت كند، با استفاده از اخلاق، توسري زدن به مذهبي‌ها و جلوگيري از گسترش دين مي خواهد از دموكراسي طرفداري كند؟!
 
اين استاده حوزه و دانشگاه با اشاره به روايتي از امام صادق (ع) گفت: يكي از اصحاب به امام صادق(ع) گفت: مروت يعني چه؟ امام فرمود: شما مردم چه مي گوييد، گفتند: ما مي گوييم اگر دادند شكر كنيم اگر ندادند، صبر كنيم، امام فرمود: سگ‌هاي مدينه هم همين طور هستند؛ نعمت ندادند شكر كني دادند ايثار كني، بنابراين فرهنگ بسيجي اينگونه است.
 
وي ويژگي هاي يك بسيجي واقعي را برشمرد و گفت: بسيجي از خودگذشته است، نشاط دارد و هدف دارد و در حالي كه ديگران به دنبال آب و نان و زندگي‌ هستند، بسيجي برنامه‌اش بر گرداندن حضرت صاحب (عج) از غيبت است، در حقيقت بايد دنبال مكارم الاخلاق باشيد.
 
پناهيان درباره موقعيت و اوضاع ايران در منطقه گفت: قدرت سياسي كشور در منطقه، قدرت علمي كشور، قدرت شخص مقام معظم رهبري همگي چيزهايي هستند كه جوانان در دوران دفاع مقدس به دنبال يكي از اين موقعيت ها بودند در حالي كه در جبهه مي جنگيدند و با اصابت يك گلوله آرزويشان كه ظهور آقا بود از بين مي رفت.
 
اين استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از عملكرد دانشجويان پيرو ولايت در قبال خون شهيدان گفت: چرا بايد هزاران فرصت را از دست بدهيد، در مسئله حجاب آنچه امروز اتفاق افتاده نتيجه كم توجهي ماست، شما زنده‌ايد و سياسيون براي راي جمع كردن بي حجاب‌ها را مي چرخانند در حالي كه شما مي توانيد وبلاگی در سطح بين الملل ايجاد كنيد و هر كدام نشريه ای داشته باشيد.
 
وي افزود: به طور حتم هر اندازه ولايت اقتدار بيشتری داشته باشد، مظلوميت بحرين و افغانستان و عراق و حتي اروپا از بين مي رود، در حالي كه اين مظلوميت توسط برخي ايجاد مي شود، كه از ماه‌ها مانده به انتخابات رهبري مي گويند: «بعضي انتخابات را به چالش امنيتي تبديل مي كنند» در حالي كه اگر كسي ولايتمدار نيست بايد توسط شما دانشجويان بسيجي و مطالبات شما از مجلس خارج شود، مگر رهبري نگفتند اگر كسي به اشتباه وارد مجلس شد بايد بيرون آيد.
 
پناهيان با بيان اينكه مشكل امروز ما اين است كه كمتر كار عملياتي مي كنيم، افزود: همه شما قدرت نقد رسانه‌ را داريد، شما مي توانيد فيلم‌هاي سينمايي را نقد كنيد اما به ظاهر با آن كاري نداريد، البته مي بينيم كساني را كه در اين زمينه دلسوزي می كنند اما باقي شما كجا هستند؟!
 
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ضرورت تاثير گذاري در انتخابات پيش روي مجلس شوراي اسلامي افزود: واي بر حزب اللهی ها اگر در انتخابات مجلس تاثيرگذار نباشند؛ زيرا ديگرگذشت آن دوران كه نماينده با شام و پول خرج كردن راي بياورد.
 
وي با بيان اينكه افسران جنگ نرم بايد خود توانايي تحليل داشته باشند، تصريح كرد: افسران جنگ نرم كه رهبري از آن نام بردند بايد خود توانايي تحليل داشته، نظر دهند و در نهايت عمل كنند.
 
پناهيان در پايان تصريح كرد: در حقيقت بسيجي بودن آسان است اما بسيجي ماندن سخت مي باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: