آخرین اخبار
کد خبر: ۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۸
مسئول سازمان بسيج سازندگي با اشاره به اينكه هم اكنون در حال برنامه‌ريزي، افزايش كمي و كيفي سازي حركت‌هاي جهادي هستيم، گفت: امسال نقطه عطف اين حركت‌هاست و ما در جايي ايستاده‌ايم كه حركت‌هاي جهادي نهادينه شده است.

سردارخراسانی در حاشيه مراسم افتتاحيه بزرگترين پروژه آب رساني اردوهاي جهادي تصريح كرد: سال گذشته، سال ويژه‌اي بود براي توسعه حركت‌هاي جهادي و حدود 1400 گروه از دانشگاه‌ها در مناطق محروم حضور پيدا كردند.


وي افزود: از برجستگي‌هاي خاص امسال، افزايش گروه‌هاي طلاب در كنار گروه‌هاي دانشجويي است كه در حال حاضر شاهد حضور 1900 گروه دانشجويي و طلاب بوده‌ايم.

مسئول سازمان بسيج سازندگي در ادامه بيان داشت: پروژه‌هايي كه توسط گروه‌هاي جهادي اجرا مي شود از نظر اقتصادي كاملاً قابل ارزيابي است؛ يعني شايد كمتر از 50 درصد اين هزينه را شامل مي شود.

خراساني تاكيد كرد: پروژه‌هاي كه ممكن است ماه‌ها طول بكشد، در زمان بسيار محدود انجام شده است كه با نظرات دستگاه‌هاي دولتي و مهندسان همراه بوده، و در حوزه‌هاي بهداشت و درمان، پيشگيري‌هاي بسيار خوبي انجام شده است و اين حركت‌هاي جهادي بسيار تاثيرگذار است.

وي همچنين بيان داشت: آموزش روستاييان و نحوه توانمندسازي آنها در زيرساخت‌هاي كشاورزي تاثير بسزايي داشته و اين يكي از نمونه‌هاي كاملاً شفاف از سال جهاد اقتصادي و شعار اقتصادي امام خميني(ره) در جهت محروميت زدايي از روستاهاست.
 
مسئول سازمان بسيج سازندگي در ادامه ادامه داد: يك نهضت جهادگري در حوزه آباداني كشور بدست دانشجويان در نقاط مختلف سراسر كشور صورت گرفته است.

خراساني تصريح كرد: حضور افراد متخصص در رشته‌هاي فني، عمران، برق و ديگر رشته‌ها به صورت فعال و ساخت و ساز و فعاليت در پروژه‌هاي مختلف بويژه در ايام نوروز و ديگر اوقات باعث اعتماد به نفس در آنها مي شود.
 
وي با توجه به اينكه اين افراد مي توانند وقت خود را در انجام كارهايي ديگري سپري كنند تا به اين اردوها اعزام شوند، گفت: اين از جمله دستاوردهاي مهم است كه همه اين افراد با علاقه و نشاط كارهاي جهادي و عمراني را مديريت مي كنند و در شرايطي مي توانند به كارهاي ديگري بپردازند و اين حضور يك فرصت نمونه است.
 
مسئول سازمان بسيج سازندگي همچنين خاطرنشان كرد: اين نهضت و جريان از چند سال پيش با تدبير مقام معظم رهبري راه اندازي شد كه جوانان تحصيل كرده با اراده و اعتماد به نفس در اين اردوها شركت كنند و از اين جوان‌ها ما در سراسر كشور بسيار داريم.

خراساني با بيان اينكه ما 20 هزار كارگاه فعال در سراسر كشور داريم، افزود: اين كارگاه هاي فعال هر سال 30 هزار مدرسه از آموزش و پرورش براي بهسازي، ترميم و بازسازي تحويل گرفته و تا پايان سال آماده مي كند.

وي گفت: اوايل انقلاب جوانان در روستاهاي محروم در قالب جهاد سازندگي حضور پيدا مي كردند منتهي تفاوت اين حضور با آن در اين است كه علاوه بر آن اراده قوي همه متخصص هستند؛ يعني فردي را ما نداريم كه از نظر تخصص در رشته خودش حرفي براي گفتن نداشته باشد اين بهترين مدل از دستاوردهاي انقلاب است.

مسئول سازمان بسيج سازندگي افزود: تعهد و تخصص در يك نقطه با هم تلاقي پيدا كرده، و ما شاهديم كه اين جهاد گران با تلاش شبانه روزي، توانمندي و كارآمدي خود را به نمايش گذاشتند و به طول ده كيلومتر آبرساني كردند.

خراساني در پايان يادآور شد: ما متاسفانه نتوانستيم ابعاد مختلف اردوهاي جهادي را منعكس كنيم، اردوهاي جهادي يك الگوي موفقي است كه تاكنون ارائه شده، و ما بايد اين را منعكس كنيم.
نام:
ایمیل:
* نظر: