آخرین اخبار
کد خبر: ۲۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۴
به مناسبت هفته دفاع مقدس چهار کتاب حوزه دفاع مقدس در استان فارس رونمایی شد.

به گزارش تنویر، کتاب ترکش کلمات در زمینه بررسی سهم استان فارس در شعر دفاع مقدس نوشته غلامرضا کافی، عطر بهار نارنجک در زمینه شعر به قلم غلامرضا کافی، تنها در قلاجه بر اساس خاطرات کریم عبادت جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران نوشته‌ هادی بهروز و بر شانه‌های زخمی اروند بر اساس زندگی‌نامه سردار محمدباقر رنجبر نوشته علی محمد روانستان صبح امروز طی مراسمی رونمایی شد.
غلامرضا کافی در کتاب ترکش کلمات خود، در سه گفتار به ویژگی‌های ساختاری شعر دفاع مقدس، ویژگی‌های معنایی و گزیده اشعار به ترتیب در زمینه‌های زبان، تازگی و تصرف‌ها، قالب‌ها، افول‌ها و رویکردها، تسامح در سنت‌ها، ترانه‌سرایی و زبان شکسته، حماسه و رجز، ستم‌ستیزی و حمایت از مظلوم، بهره از ساحت مذهب و عرفان، پیوند با تاریخ، حسرت و واگویه، اعتراض و گلایه، نمادگرایی و لطایف بلاغی پرداخته است.
این نویسنده معروف دفاع مقدس همچنین در کتاب جدید خود با عنوان «عطر بهار نارنجک» به ارائه و جمع‌آوری شعرهای شاعران مختلف استان فارس در زمینه‌های دفاع مقدس کرده است.
ضمن آنکه در مراسم رونمایی از کتاب‌های دفاع مقدس که با همکاری شهرداری شیراز صورت گرفت، توسط نویسنده‌های فارس نقد و بررسی این کتاب‌ها نیز برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: