آخرین اخبار
کد خبر: ۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
دست کم 700 نفر از معترضان به سیاست‌های اقتصادی وال‌استریت مرکز بورس نیویورک که در این شهر تظاهرات کرده بودند بازداشت شدند.

بعد از آنکه تظاهرات معترضان از وال‌استریت در منطقه منهتن به منطقه بروکلین در شهر نیویورک کشیده شد پلیس بازداشت‌ها را شروع کرد.
بر اساس گزارش بی بی سی، پلیس آمریکا اعلام کرده دلیل بازداشت‌ها آن بوده که تظاهرات کنندگان ترافیک را در این شهر پر تردد مختل کرده بودند. خبرنگاران تعداد تظاهرکنندگان را حدود دو هزار نفر تخمین زده بودند.
 تظاهر کنندگان به دعوت جنبشی به خیابان آمده بودند که نام خود را اشغال وال استریت گذاشته‌اند. آنها گروهی از کسانی هستند که با کاپیتالیسم مخالفند. این گروه از دو هفته پیش با جمع شدن در نزدیکی وال استریت و دعوت از مردم برای پیوستن به آنها قصد داشتند مطالبات خود را به گوش دولتمردان برسانند. خواسته‌هایی که گستردگی آنها از بیمه تامین اجتماعی هست تا پایان بخشیدن به جنگ‌های آمریکا در جهان و ایجاد شغل برای جوانان.
آنچه که این خواسته‌های گوناگون را به هم مرتبط کرده این است که این گروه‌ها اعتقاد دارند مدیران مالی در وال استریت هستند که مسبب همه این مشکلات هستند. یک افسر پلیس آمریکا اعلام کرد بعد از آنکه پلیس چندبار از تظاهر کنندگان خواسته که پیاده رو را ترک نکنند شروع به دستگیر کردن آنها کرده است. از سوی دیگر عده‌ای از تظاهرکنندگان هم گفتند که پلیس به آنها اجازه داده بود تا به سواره‌رو بیایند و پلیس دور آنها را گرفته بود. اما ناگهان شروع به بازداشت آنها کردند.
 کسانی که این تظاهرات را برنامه‌ریزی کرده‌اند، از مردم خواسته‌اند تا مانند
مردم مصر در همان نزدیکی وال استریت خیمه بزنند تا به نتایج خود برسند. کاری که نمونه دیگرش در پایتخت اسپانیا روی داده بود. آنها معتقدند که پول ۹۹ درصد از مردم را یک درصد از جامعه در اختیار دارند و زندگی بقیه را در دست گرفته‌اند.
 جیسون یکی از شرکت کنندگان در این راهپیمایی گفت مردم دارند متوجه می‌شوند که ما همه یکی هستیم و این دولت است که علیه ماست. آنها این طور عمل می‌کنند که ما را از هم جدا می‌کنند. ما در این جنبش می‌خواهیم بگوییم که ما همه یکی هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: