آخرین اخبار
کد خبر: ۲۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۳:۳۵
علیرضا قزوه:
شاعر برجسته کشورمان گفت: ادبیات دفاع مقدس پس از حدود سه دهه به موفقیت های ارزشمند و کم نظیری دست یافته که امروز این سبک از ادبیات به اوج بالندگی رسیده است.
به گزارش تنویر علیرضا قزوه عصر روز چهارشنبه در آیین اختتامیه سومین کنگره ملی شعر پاسدار در شیراز بیان کرد: در ادبیات انقلاب اسلامی بعد از حدود سه دهه، سبک غنی ادبیات دفاع مقدس ایجاد شده که این ادبیات غنی و بابرکت، افتخار ارزشمندی برای ادبیات است.

وی افزود: امروز با وجود توانمندی ها و پتانسیل ها، ادبیات دفاع مقدس به اوج بالندگی خود به لحاظ کمی و کیفی رسیده است.

مدیر مرکز آفرینش های حوزه هنری کشور اظهارداشت: تدریس ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در دانشگاه های کشور و نگارش حدود 400 رساله دانشگاهی در موضوع ادبیات انقلاب اسلامی بیانگر موفقیت این سبک ادبی است.

وی اضافه کرد: نقش سپاه و بسیج در فرهنگ کشور نقشی برجسته است و این در حالی است که دفاع مقدس و ادبیات دفاع مقدس در شکل گیری سبک ادبیات انقلاب اسلامی بسیار عظیم است.

قزوه ادامه داد: سپاه و بسیج و ادبیات دفاع مقدس در شاخص های شکل دادن به سبک ادبیات انقلاب اسلامی بسیار پر رنگ درخشیده است.

وی با بیان اینکه شعر خوانی حماسی باید در کشور تقویت شود عنوان کرد: سپاه در عرصه فرهنگ باید فعال تر و پویاتر وارد شود به طوری که شاعران انقلابی با بیان شعرهای حماسی کاروان های راهیان نور را در ایام نوروز همراهی کنند.

قزوه افزود: معتقدم شرایط امروز جامعه با هیچ دورانی قابل مقایسه نیست و نیاز امروز جامعه به شعرهای حماسی است لذا این بخش باید ارتقا یابد.

به گزارش ایرنا در حاشیه این کنگره یکروزه از سومین کتاب کنگره با عنوان حماسه بیداران رونمایی و از خانواده شهید شیرعلی سلطانی تجلیل شد.

آیین اختتامیه سومین کنگره ملی شعر پاسدار با معرفی نفرات برتر خود در شیراز برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: