آخرین اخبار
کد خبر: ۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۴:۳۰
رزمايش سه روزه سپاه در خليج‌فارس که با خط‌و‌نشان جوزف بايدن، معاون رئيس‌جمهور آمريکا درباره نزديک‌شدن به توافق نهايي درباره تحريم ايران همراه شده بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي غربي پيدا کرد.

رزمايش سه روزه سپاه در خليج‌فارس که با خط‌و‌نشان جوزف بايدن، معاون رئيس‌جمهور آمريکا درباره نزديک‌شدن به توافق نهايي درباره تحريم ايران همراه شده بازتاب گسترده‌اي در رسانه‌هاي غربي پيدا کرد.
جوزف بايدن معاون اوباما روز پنجشنبه در برنامه «ديدگاه» (The View) شبکه خبري ABC ظاهر حاضر شد و ادعا کرد که قطعنامه تحريم‌هاي ايران تا ماه «مي» در شوراي امنيت سازمان ملل در نيويورک به تصويب خواهد رسيد. او گفت: همه از نخست‌وزير اسراييل گرفته تا نخست‌وزير انگليس و رئيس‌جمهور روسيه، اتفاق نظر دارند که گام بعدي که بايد برداشته شود از مسير تحريم سازمان ملل عبور مي‌کند. بايدن اضافه کرد: من معتقدم که تا پايان اين ماه و آغاز ماه بعد (مي) شما شاهد يک رژيم تحريمي خواهيد بود. بايدن درعين حال در پاسخ به اين سوال که آيا ممکن است اسراييل بدون مشورت واشنگتن به ايران حمله کند، گفت که اسراييل قبول کرده که منتظر بماند و ببيند که اثر تحريم‌هاي جديد سازمان ملل چه خواهد بود.

ناشکيبايي کنگره
ديپلمات‌هاي غربي در نيويورک هم مي‌گويند که اعضاي دائم شوراي امنيت به همراه آلمان يعني 1+5، تقريباً هر روز در نيويورک جلسه دارند و پيش‌نويس تحريم آمريکا عليه ايران را بررسي مي‌کنند. روند اين مذاکرات ظاهراً تحت تأثير پيشنهاد جديد ايران درباره تبادل سوخت که روز چهارشنبه منابع آگاه در گفت‌وگو با «جوان» بخش‌هايي از آن را فاش کردند، به درازا کشيد و همين موضوع سبب شده که کنگره آمريکا اعلام کند اگر قطعنامه تحريم ايران تا پايان اين ماه در شوراي امنيت تصويب نشود، به صورت يکجانبه دست به تصويب لايحه تحريم ايران خواهد زد. مجلس نمايندگان آمريکا روز پنجشنبه در بيانيه‌اي که با 43 رأي موافق و 11 رأي مخالف تصويب شد ناشکيبايي خود را از روند مذاکرات کند 1+5 ابراز و اعلام کرد که اگر اين 1+5 براي تحريم ايران به موافقت نرسد، در مجلس نمايندگان لايحه تحريم ايران را نهايي خواهد کرد.
روزنامه نيويورک تايمز هم روز گذشته فاش کرد که به سندي دست پيدا کرده که نشان مي‌دهد اداره حسابرسي دولت آمريکا ليست 41 کمپاني خارجي از جمله چين را که در بخش نفت و گاز ايران سرمايه‌گذاري مي‌کنند، جمع‌آوري کرده تا مشمول تنبيه‌هاي آمريکا قرار بگيرند.

مخالفت چين
با وجود تأکيد معاون اوباما برنهايي شدن تحريم‌ها، پکن براي چند دهمين بار طي يک دو ماه اخير بر رويکرد ديپلماسي تأکيد کرد. جيانگ‌يو سخنگوي وزارت خارجه چين روز پنجشنبه در کنفرانس خبري گفت که چين در نشست نيويورک (1+5) با رويکردي مثبت شرکت کرده و درباره طرح (پيش‌نويس قطعنامه) آمريکا بحث و گفت‌وگو کرده است.
وي افزود: حکومت پکن همواره بيش از آنکه به دنبال برخورد با ايران از طريق فشارهاي اقتصادي باشد، به دنبال برخورد ديپلماتيک است.
نمايش قدرت در خليج‌فارس
همزمان با تلاش‌هاي دولت آمريکا براي تحريم ايران، سپاه پاسداران روز پنجشنبه برگزاري مانور 3 روزه پيامبر اعظم را شروع کرد، رزمايش که در فضاي سنگين فشار ديپلماتيک آمريکا و همچنين گزارش‌هاي غيررسمي که درباره احتمال حمله نظامي رژيم صهيونيستي به ايران منتشر مي‌شود، بازتاب گسترده پيدا کرد.
آسوشيتدپرس ضمن انتشار يک گزارش مشروح از رزمايش ايران، واکنش پنتاگون به اين رزمايش را انعکاس داد و نوشت: جزف مورل دبير مطبوعاتي پنتاگون گفت که چيزي خارج از روال معمول رزمايش‌هايي که ايران در گذشته برگزار کرده، در اين رزمايش ديده نمي‌شود. نيروي دريايي آمريکا هم ادعا کرده که اين رزمايش اثر قابل ملاحظه‌اي بر عمليات‌هاي آمريکا در دريا نخواهد داشت.
روزنامه آمريکايي کريستين ساينس مانيتور با برجسته کردن قايق‌هاي تندروي ايران در خليج‌فارس اين رزمايش را منعکس کرد. اين روزنامه در گزارشي با‌عنوان «آغاز رزمايش ايران با قايق‌هاي تندرو جديد» نوشت: رزمايش ايران در خليج‌فارس امسال زودتر از سال‌هاي قبل و با نمايش قايق‌هاي تندرو و لفاظي شروع شد. در بخشي از اين گزارش به شبيه‌سازي حمله قايق‌هاي تندرو به يک رزمناو اشاره شده است: قايق‌هاي سپاه پاسداران يک رزمناو مستهلک را روز چهارشنبه به‌عنوان هدف در خليج فارس مورد حمله قرار دادند.
نيويورک تايمز هم با اين تيتر که ايران با تقبيح آمريکا رزمايش خود را کليد زد، نوشت: آيت‌الله علي خامنه‌اي رهبر عالي ايران اعلام کرد که استراتژي اتمي اوباما تهديد اتمي ملت ايران است و تلويزيون دولتي ايران هم روز پنج‌شنبه گزارش کرد که ارتش ايران يک رزمايش را در خليج فارس جايي که آمريکا و اسراييل طي ماه‌هاي اخير حضور خود را افزايش داده‌اند، شروع کرده است. وال استريت ژورنال نيز در گزارشي با عنوان: «ايران همزمان با رزمايش، عليه تحريم آمريکا لابي مي‌کند» نوشت تنگه هرمز که درياي عمان را به خليج‌فارس متصل مي‌کند، محل ترانزيت حدود 20درصد نفت دنياست.
تلوAّ&ار كازروني به مناطق جنگي جنوب كشور اعزام گرديدند`=0A`‍%8ٌ%œx%H؟%²%f¬90Xي#amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtg19&&y% ™% &&±ط¯:d`=1†سK€%&‍$9xه%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtط§09Hظ%h°%Pظ%Pظ%p°%H؟%ً^¬Q0`خ%ظ„طھ ط§ط² ط¨ع¯ظˆ ظ…ع¯ظˆظ‡ط§ظٹ ط¨ظٹ‌ط­ط§طµظ„ ظ¾ط±ظ‡ظٹط² ع©ظ†ط¯طھiAQگ5&://www.sepahnews.com/files/hamayeshg621[1].jpgd`=8A€ك%h‹%e`='', `small_imgfile`='fشتd`=98hI%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt ط9‍$ /&A{& هواپيماي مسافربري ج.ا. ايران توسط ناو آمريكايي و ùART INTO `mhk_sysnews_body` SET `id`='31' , `secid`='6', `big_imgfile`='', `small_imgfile`='http://tanvir.ir/files/cnn.jpg', `caption`='ط¨ط§ط²طھط§ط¨ ط±ط²ظ…ط§ظٹط´ ظ¾ط¨ط§ظ…ط¨ط± ط§ط¹ط¸ظ… ط¯ط± ط±ط³ط§ظ†ظ‡ ظ‡ط§ظٹ ط®ط§ط±ط¬ظٹ 2', `header`='ٹ !ù ×%84480056 گ!Hل%èُ%58ط§ط²x9<ڈکh'ظ‡ظٹط¯ ظ…ط·ظ‡ط±ظٹ طµ) 5Paڈکبص&±ظˆط­ظٹظ‡ ط¨ط³ظٹط¬ظٹ ط®ظˆط¯ ط±ط§ ط¨ظ‡ ظ†ظ…ط§ظٹط´ ع¯ط°ط§ط´طھظ†ط¯9گ¯%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt)9àچ%ID=495 ژکہڈ%Q)ہŒ%ظ‚ط¹ظ‡ ط؛ط¯ظٹط± طھظˆط³ط· ط¨ط³ظٹط¬ ط¨ط§ط²ط³ط§ط²ظٹ ظ…ظٹ ط´ظˆط¯ ومت³AQ ' يك بازوي قدرتمند براي نظام جمهوري اسلامي ايران است0A8„%P·&@„%@„%è£&€ڈ&ً^¬90G%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt )9Xم&://tanvir.ir/files/bomi.jpg`)°'بب%`secid`='2@Iڈکàê%‡ط§ ط¨ظ‡ طµظˆط±طھ طھط´ع©ظٹظ„ط§طھظٹ ط¨ع©ظˆط´ط¯A`à&اري نخستين يادواره شهداي صنعت و معدن استان فارسid`=0Aو#ُ%ّ‚&ّ‚&و#ط)&ً^¬90€’%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txt ,09`س&¸O&\%X &è؟&f¬)0گ‘%بâ#9)Hآ%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtع©@98D%¨ة%ظ† ط§ط®ظ„ط§ظ‚<a¸¾%`³%06.e9@¸x%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtg09è‡%p”%¸ه%¸ه%ً‡%ذ¬&ً^¬=I0èة%RT INTO `mhk_sysnews_body` SET `id`='1981' , `secid`='9Iہˆ%amp\www\tanvir_inserter\add_body\body.txtط¨€9H
&0¨&X)ً¨%à·&`secid`='28I ٹ&8¤%://tanvir.ir/files/epah%20big.jpg9د.A€ —%ل -معارف قرآن-مردان و زنان-انتخابات -امنيت كشور--QAًى%ط§ط¯ظ‡ ط®ط¯ظ…طھ ط¨ظ‡ ظ…ظ„ظ„ ظ…ط³طھط¶ط¹ظپ ط¬ظ‡ط§ظ† ظ‡ط³طھظٹظ…®ط¯ط§کQً‚&è×&`ع%`ع%è~%گt&ً^¬طh1,ڈکH¶%³ظ†ظٹ ظپط§ط±ط³ HQ ڈکèث%gfile`='http://tanvir.ir/files/imani.jpg', `caption`='Iکّ¶%RT INTO `mhk_sysnews_body` SET `id

نام:
ایمیل:
* نظر: