آخرین اخبار
کد خبر: ۲۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷
فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: هنرمندان بخش های مختلف با فعالیت های مستمر و فاخر نگذارند در رخدادهای دوران دفاع مقدس انحراف ایجاد شود.
به گزارش خبرنگار تنویر، سردار دکتر غلامحسین غیب پرور عصر سه شنبه در آیین تجلیل از خادمان یادواره شهدای غواص و آبی خاکی استان فارس در شیراز افزود: نباید فضایی ایجاد شود که دوران دفاع مقدس تحریف و مورد غفلت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نسبت به برخی از کتاب هایی که در حوزه دفاع مقدس نوشته شده معترضم بیان کرد: در برخی از کتاب ها شهدا را مانند انسان هایی آسمانی و دست نیافتنی معرفی می کنند در صورتی که این طور نیست.

غیب پرور اظهارداشت: وقایع مهمی مانند عاشورا و دوران دفاع مقدس باید بی پیرایه باشد و موظفیم همه چیز را به صورت دقیق به نسل آینده منتقل کنیم و این در حالی است که برخی از انحرافات از دوران جنگ وجود داشته است.

وی با بیان اینکه شهدا اسوه و نه اسطوره هستند اضافه کرد: همگان باید هوشیارانه تر مراقب تحریف ها در حوزه دفاع مقدس باشند و از این اتفاق ممانعت کنند که این مهم نیز یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است.

غیب پرور ادامه داد: دوران دفاع مقدس نباید فراموش شود و شهدا ثروت های معنوی ما هستند که باید آنها را حفظ و راه آنها را ادامه یابد.

وی عنوان کرد: هر انسانی مجاز به ورود به رخدادهای دینی و اعتقادی نیست و تا به امروز در نقاط مختلف کشور با برگزاری یادواره ها و نگارش کتاب های فاخر؛ یاد و خاطر شهدا در جامعه زنده نگه داشته و این داشته ها به نسل جدید منتقل شده است.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: اگر از ابزار هنر و جذاب برای جوانان استفاده کنیم آنها به راحتی مبانی فرهنگی خود را با میل و رغبت می پذیرند زیرا دفاع مقدس با فطرت ها سروکار دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز جوانان ما به دلیل بی تدبیری و بی هنری برخی از متولیان امر است گفت: فرهنگ دفاع مقدس باید در قالب های جذاب برای جوانان تدوین و ارائه شود به طوری که در زمینه های دفاع مقدس کتاب های خوبی نوشته شده است که این کتاب ها باید به فیلم های فاخر و مناسب تبدیل شود.

یادواره شهدای سادات استان فارس برگزار می شود

غیب پرور در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: برگزاری یادواره های شهدا در استان فارس استمرار و تداوم خواهد داشت و سال 93 یادواره های خاص از جمله یادواره شهدای سادات برای نخستین بار در کشور در استان فارس برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا آغاز فعالیت های فرهنگی موثر درجامعه است اظهارکرد: دبیرخانه یادواره شهدای غواص و آبی خاکی به صورت دائمی در استان فارس فعال باشد و آثار فاخر شهدای غواص تولید شود.

غیب پرور ادامه داد: برگزاری یادواره شهدا یک تکلیف است.

در این آیین از خادمان یادواره شهدای غواص و آبی خاکی استان فارس تجلیل شد.ک/2


انتهای پیام /
نام:
ایمیل:
* نظر: