آخرین اخبار
کد خبر: ۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۳
20 ماه از تشییع و خاکسپاری سرباز شهید گمنام در سازمان وظیفه عمومی ناجا می‌‌گذرد؛ پرستوی گمنامی که قرار بود تنها نمادی از سرباز شهید گمنام باشد؛ اما هنوز یادمانی شایسته مقام این شهید احداث نشده است.

حدود دو سال پیش طی عملیات تفحص مفقودین در منطقه کوشک پیکر مطهر شهیدی کشف شد؛ این شهید سرباز نظام وظیفه 19 ساله‌ای بود که در یک تک دشمن در سال 1367 به شهادت رسیده بود. پیکر مطهر این شهید گمنام پس از 21 سال تفحص شد.

مسئولان سازمان وظیفه عمومی ناجا در پیگیری‌های متعدد از بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درخواست کردند پیکر مطهر این شهید گمنام در محوطه این سازمان به خاک سپرده شود تا الگویی برای سایر سربازان نظام وظیفه و کسانی که در این نقطه خدمت می‌کنند، باشد.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با قید شرایطی مبنی بر تشکیل هیئت امنا و ساخت یادمان در راستای ارج نهادن به مقام شهید و شهادت پیکر مطهر شهید گمنام را برای تدفین در محل مورد نظر تحویل می‌دهد؛ مسئولان پیگیری تدفین سرباز شهید گمنام نیز متعهد می‌شوند تا علاوه بر بزرگداشت یاد و خاطره شهدا در محل تدفین شهید، یادمانی در شأن این شهید گمنام احداث کنند.

15 بهمن ماه 1388 در حالی که قطرات باران، طراوت دلنشینی را به پایتخت بخشیده بود، پیکر طیبه این سرباز شهید گمنام با حضور جمعی از مردم و مسئولان به سمت سازمان وظیفه عمومی تشییع شد و در محوطه این سازمان آرام گرفت.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای همکاری و مساعدت با این سازمان، طرحی را برای ساخت یادمان ارائه داده اما با گذشت بیش از 20 ماه از تدفین پیکر این شهید گمنام، براساس مستندات موجود نه تنها یادمانی ساخته نشده بلکه هنوز مصالح ساخت یادمان در اطراف مزار این شهید گمنام پراکنده است که صحنه نازیبایی را به وجود آوده است؛ به طوری که شاید به ذهن هیچ فردی نرسد که اینجا خانه یک بزرگمرد گمنام است.

بزرگمردی که قرار بود مزارش به عنوان تنها نماد سرباز شهید خوش بدرخشد، امروز در غربت همان مکانی که از آن به سوی جهاد اعزام شده بود، نظاره‌گر بی محبتی مسئولان و متعجب از آن همه اصرار و این همه میزبانی است!!

نام:
ایمیل:
* نظر: