آخرین اخبار
کد خبر: ۳۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
فرمانده سپاه ثارالله:
فرمانده سپاه ثار الله شیراز گفت: فتح خرمشهر نشان دهنده اراده و عزم ملی ملت ایران برای انجام کارها است.

به گزارش تنویر، سرهنگ اسماعیل محبی‌پور در گفت وگو با تسنیم با بیان اینکه دفاع مقدس واژه ای بود که در ادبیات انقلاب اسلامی تولید شد، اظهار کرد: قبل از فتح خرمشهر با عملیات های گوناگون از مرزهای میهن دفاع شد اما عزم ملی ملت ایران به عنوان واقعی در فتح خرمشهر نشان داده شد. 

وی با بیان اینکه در فتح خرمشهر علاوه بر مردم سپاه بسیج و ارتش یکچارچه شدند، افزود: فتح خرمشهر در دفاع مقدس به مسئولان نشان داد اتحاد و یکپارچگی معجره می کند.

سرهنگ محبی پور با بیان اینکه صدام وقتی آمد نه تنها خرمشهر بلکه به فتح تهران طمع کرد، تصریح کرد: صدام در فتح خرمشهر آنقدر سرمایه گذاری کرد که قول داد اگر ایران بتواند خرمشهر را پس بگیرد کلید بصره را به ایران می دهم .

وی با بیان اینکه فتح خرمشهر کار خدا بود، خاطر نشان کرد: خدا وقتی می خواهد کاری را انجام دهد توسط مردم  انجام می دهد.

فرمانده سپاه ثار الله شیراز با بیان اینکه ما سوم خرداد و فتح خرمشهر را از حیث همبستگی ملی گرامی می داریم، گفت: سالروز فتح خرمشهر 26  روز طول کشید و  فتح آن نشان دهنده تبلور اراده ملی بود.

وی با بیان اینکه در استان فارس برای برگزاری مراسم گرامی داشت فتح خرمشهر برنامه های متنوعی اجرا می شود، اظهار کرد: شبی با خاطرات رزمندگان، یادواره شهدا و  افتتاح طرح در شیراز از جمله  300 برنامه ای است که اجرا شده و تا شب چهارم خرداد ادامه دارد.

سرهنگ محبی پور با بیان اینکه استان فارس نقش پر رنگی در فتح خرمشهر داشت، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار مردم فارس با ایشان فرمودند وجود 14 هزار شهید در فارس و  5 هزار شهید در  شیراز یعنی فارس در دفاع مقدس یکپارچه شور بوده است.

وی با بیان اینکه لشکرها و تیپ های فارس در فتح خرمشهر بسیار فعال بودند، افزود: تیپ 33 المهدی در فتح خرمشهر حضور فعال داشته است.

فرمانده سپاه ثار الله شیراز با بیان اینکه پیش روی دشمن تا خرمشهر آن چیزی بود که دشمن از آن به عنوان بزرگترین ضربه به  انقلاب  اسلامی نام می برد، گفت: فتح خرمشهر می توانست فتح البابی باشد برای موضوعات بعدی مثل در صحنه ماندن مردم.

وی بابیان اینکه نشان دادن قدرت ما به دشمنان در طراحی و اجرای عملیات نتیجه داد، خاطر نشان کرد: پس از فتح خرمشهر رزمنده ای نبود که با ابهام به جنگ نگاه کند.

سرهنگ محبی پور با بیان اینکه زمان عوض شده و هم اکنون پس از  32 سال تهدیدات نیز عوض شده، گفت:  امروز نشان دادن قدرت جمهوری اسلامی در اداره کردن کشور به دنیا، حفظ استقلال کشور، تقویت روحیه دفاع ملی، ایجاد روحیه و آسایش مردم مهمترین سیاست گذاری جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اکنون دشمن از راه اقتصاد برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شده است، اظهار کرد: دشمن تلاش کرده است با محاصره و فشار اقتصادی حربه جدیدی به کار گیرد در حالی که هیچ جای دنیا در روابط انسانی اجازه داده نشده برای اهداف سیاسی راه ورود دارو و غذا به کشور را ببندند.

فرمانده سپاه ثار الله شیراز با بیان اینکه مهمترین موضوعی که هم اکنون رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند، اقتصاد است،گفت: هم اکنون سپاه و اجزای نظام باید برای برون رفت از این مشکل تلاش کنند چرا که اقتصاد امروز مصداق فتح خرمشهر دیروز است.

وی با بیان اینکه همه باید با انجام برنامه های زیر بنایی اقتصاد مقاومتی از اقتصاد کشور دفاع کنند، افزود: جنگ نرم مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه از ابتدای خلقت بشر وجود داشته است.

سرهنگ محبی پور با بیان اینکه جنگ نرم همیشه بوده اما امروز به واسطه ابزار اطلاع رسانی و سرعت در ارسال پیام اهمیت یافته، افزود: پس از 8 سال دفاع مقدس ما با با جنگ نیمه سخت امنیتی مثل وجود گروهک هایی هچون منافقین روبرو بودیم.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از این دشواری ها به خوبی عبور کرد، تصریح کرد: حالا نوبت جنگ نرم است و دشمن در جنگ نرم از همه ابزارش استفاده می کند.

فرمانده سپاه ثار الله شیرازبا بیان اینکه دشمن امروز کانون و بنیان خانواده ها را هدف گرفته است، خاطر نشان کرد: یک جاسوس آمریکایی نوشته است تا زنان با چادر را در خیابان های ایران می بینیم این انقلاب شکست نمی خورد.

وی با بیان اینکه غربی ها معتقدند در دست داشتن قدرت نرم مهمترین عامل پیروزی قرن کنونی است، افزود: آنها معتقدند برای سرکوب مردان باید زنان را در اختیار بگیرند.

سرهنگ محبی پور با بیان اینکه در جنگ نرم هدف اصلی ایجاد تردید در ذهن ها و قلب مردم است، اظهار کرد: دشمن تلاش می کند با  تغییر در افکار، تغییر باورها، تغییر رفتار و تغییر در ساختار به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه تغییر ساختار به معنای تغییر در خانواده ها و سیاست های کلان است، گفت: دشمن بر روی این موضوع سرمایه گذاری کرده و آن را می توان از تفاوت اعتبارات رسانه های ما با رسانه های غربی متوجه شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: