آخرین اخبار
کد خبر: ۳۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
تجهیز سپاه حفاظت به امکانات ناشناخته
فرمانده سپاه حفاظت انصار گفت که در بخش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری این سپاه، تجهیزاتی با خلاقیت در ایران ساخته شده که دنیا از آن بی خبر است.
به گزارش تنویر به نقل از فارس، سردار محمدجواد خوشنواز فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی (عج) در نشست خبری که صبح امروز برای اولین بار به مناسبت 5 خردادماه سالروز تشکیل سپاه حفاظت برگزار شد، با اشاره به 300 شهید این سپاه در طول انقلاب، جنگ تحمیلی و حفاظت از شخصیت‌ها، گفت: سپاه حفاظت بعد از ترور شهید مطهری شکل گرفت و بعد از شهادت شهیدان رجایی و باهنر و بهشتی شکل کاملتری یافت و حفاظت از شخصیت‌ها وظیفه شرعی ما شد.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی معادلات خود را به هم ریخته دید و شروع به توطئه کرد و برای براندازی، ترور شخصیت‌ها و تخریب اماکن را در دستور کار قرار دادند.

وی گفت: کیفی که مواد منفجره داخل آن باعث انفجار حزب جمهوری شد، در ابتدا 4هزار درجه گرما تولید کرد و این آتش پیکرها را سوزاند. این کیف در سرزمین های اشغالی و توسط رژیم صهیونیستی تجهیز و به کشور وارد شده بود زیرا گروههای داخلی توان انجام این کار را نداشتند.

خوشنواز درخصوص بُعد آموزش و تجهیزات این سپاه نیز با بیان اینکه از ابتدای انقلاب و تشکیل سپاه حفاظت، هیچ وابستگی به خارج نداشتیم، اظهار داشت: در بخش تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، تجهیزاتی با خلاقیت در ایران ساخته شده که دنیا از آن بی خبر است.

وی تصریح کرد: امروز در بُعد آموزش به ظرفیتی رسیدیم که می‌توانیم به کشورهای دوست و برادر (چه در کشور خودشان و چه در ایران) آموزش بدهیم. البته از سوی برخی کشورها درخواست داشتیم که بعضا هم عملی شده است.

فرمانده سپاه انصار ادامه داد: علاوه بر آموزش، در بخش عملیات، اطلاعات و تجهیزات نیز نه تنها از دنیا عقب نیستیم بلکه بعضا جلو هم هستیم.

وی با بیان اینکه دشمنان و گروهک‌های تروریستی به هیچ یک از اصول انسانی و بین المللی پایبند نیستند و وحشیانه مردم بیگناه را به خاک و خون می‌کشند، اظهار داشت: لذا ما خودمان را نه از امروز که از ابتدای انقلاب آماده کرده‌ایم.

خوشنواز با بیان اینکه گروههای تروریستی مثل منافقین و فرقان و غیره در ایران از ابتدای انقلاب بوده و هستند و تنها شکل آنها عوض شده، گفت: همه این اقدامات تروریستی از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی هدایت و حمایت می‌شوند، بعنوان مثال شهید دستغیب از نگاه انتحاری شهید شد البته در نگاه وقت خود، فردی او را بغل کرد و در نزدیکی منزلش او را به شهادت رساند.

وی با یادآوری اینکه بعد از واگذاری مسئولیت حفاظت به سپاه، اقدام عملی موفقی از سوی تروریستها صورت نگرفته، افزود: البته تروریستها هم شیوه‌های خود را عوض کرده و از طریق فضای مجازی آموزش می‌دهند، لذا جدا از اینکه آنها را رصد می‌کنیم، با تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاری آماده مقابله هستیم.

خوشنواز با بیان اینکه سخت‌ترین زمان خدمتش زمان ارتحال حضرت امام (ره) بود، گفت:‌ زیرا در آن موقع باید به طور همزمان چند کار انجام می‌شد و به خاطر دارم 13 خرداد آن سال بازنگری قانون اساسی در محل مجلس قدیم انجام می‌شد و از طرف حضرت آقا و آیت‌الله مشکینی دائم در حال آمد و شد به جماران بودند.

 وی افزود: آقای مشکینی ساعت 10 شب جماران را ترک کرد و ما چهره ایشان را در هم و ناراحت دیدیم. احساس کردیم شرایط مساعدی نیست ایشان همان شب تماس گرفتند تمام خبرگان را فراخوان کردند که صبح به تهران بیایند و در روز 14 خرداد برای رهبری تصمیم بگیرند.

 فرمانده سپاه حفاظت انصارالمهدی تصریح کرد: از سوی دیگر سازوکار مراسم غسل و تدفین بر دوش همکاران ما در سپاه انصار بود. لذا این روز یکی از سخت‌ترین روزهای ما به لحاظ ماموریتی و احساسی بود.

 خوشنواز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نحوه حفاظت از شخصیت‌ها در ایران گفت: دشمنان تمایل دارند روابط شخصیت‌ها با مردم قطع شود اما ما می‌خواهیم همراه با ایجاد بسترهای امنیتی روابط نیز برقرار باشد. لذا از طرح‌های مختلفی استفاده می‌کنیم.

 وی افزود: اگر اصحاب رسانه نزدیکان شخصیت‌ها و دست‌اندرکاران مسئولین اجازه دهند همه بسترهای ارتباط شخصیت‌ها با مردم را بدون ایجاد مزاحمت مهیا می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم مانعی بین شخصیت‌ها و مردم ایجاد شود.

خوشنواز با بیان اینکه وظیفه ما حفاظت از رییس جمهور است، تصریح کرد: نگاه ما به اینکه چه کسی، چه رویکرد، جناح و نگاهی دارد، نیست و اگر رییس جمهور هم دیدگاهی داشته باشد، ما مسئولیت نداریم نگاه او را دنبال کنیم. وظیفه ما حفاظت از شخصیت حقیقی و حقوقی اوست. البته سپاه، با بصیرت، مسایل سیاسی را دنبال می‌کند.

فرمانده سپاه انصار با بیان اینکه نگاه ما در سپاه حفاظت به هیچ وجه سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: کم نیستند مسئولینی که تیم حفاظتی نمی‌خواهند اما به دلیل تکلیف و اصرار ما و نیز ابلاغ مصوبات، موضوع حفاظت را دنبال و اجرا می‌کنیم و البته آنها نیز متقاعد می‌شوند.

خشنواز یادآور شد: بعداز ترور دانشمندان هسته‌ای، به ظرفیت‌هایی دست یافتیم که برای استکبار ناشناخته است که این ظرفیت‌های عملی، توان ما را برای پیشگیری و مقابله بالا برده و بعد از استقرار در خصوص دانشمندان نیز مشکل خاصی به وجود نیامده است در حالی که همه تهدیدات به روز می‌شوند.

خوشنواز برگزاری اجلاس عدم تعهد و مراسم تحلیف رییس جمهور در سال 92 را از جمله ماموریت‌های بسیار سنگین سپاه حفاظت در سال‌های گذشته دانست و گفت: اجلاس عدم تعهد دومین اجلاس دنیا محسوب می‌شود و در مراسم تحلیف رییس جمهور نیز برای اولین بار سران کشورها شرکت داشتند که البته سپاه در برگزاری آنها سربلند بیرون آمد و مقام معظم رهبری نیز در دیداری، نقش ما در اجلاس عدم تعهد را «عمل صالح» دانستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: سپاه حفاظت انصارالمهدی(عج) از ابتدای تاسیس تا پایان سال 92، بیش از 90هزار ماموریت انجام داده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: