آخرین اخبار
کد خبر: ۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۱۴
امسال راهپيمايي 13 آبان در شرايطي برگزار خواهد شد كه استكبار جهاني و دولت امريكا خود دچار خروش مردم عدالتخواه عليه استكبار و اعتراضات مردمي از جمله جنبش وال استريت شده است.

۱۳ آبان در تاريخ تحولات ايران روزي است كه دو حادثه بسيار بزرگ و فراموش نشدني را در دل خود جاي داده است؛ يكي در سال ۵۷ كه تعدادي از دانش‌آموزان تهراني در اعتراض به دخالت‌هاي امريكا در ايران، راهپيمايي كردند و مورد حمله وحشيانه دژخيمان رژيم شاه قرار گرفتند و حادثه ديگر نيز به سال ۵۸ مربوط مي‌شود كه دانشجويان مسلمان پيرو خط امام در حالي كه خطي از خون دانش‌آموزان شهيد سال ۵۷ بر روي قلب خود كشيده بودند، لانه جاسوسي امريكا را در تهران تسخير كردند و جاسوسان امريكايي را به گروگان گرفتند. بعد از اين حوادث بود كه مبارزه ضدامريكايي مردم ايران ابعاد جديدتري پيدا كرد و بدين ترتيب نمايندگان مجلس، ۱۳ آبان را به «روز ملي مبارزه با استكبار» نامگذاري كردند.
شرايط ويژه ۱۳ آبان امسال
راهپيمايي روز ملي مبارزه با استكبار جهاني همه‌ساله در كشور ايران برگزار مي‌شود و امسال نيز با فرا رسيدن اين روز بزرگ مردم سراسر ايران اسلامي خصوصاً دانش‌آموزان و دانشجويان، فرياد استكبارستيزي را سر خواهند داد. امسال اما در شرايطي راهپيمايي ۱۳ آبان برگزار خواهد شد كه استكبار جهاني و دولت امريكا درون‌ مرزهاي خود با خروش مردم عدالتخواه عليه استكبار و اعتراضات مردمي از جمله جنبش وال استريت مواجه شده‌اند.
اميد و موفقيت در امتداد خط استكبارستيزي
صداي مردم وال‌استريت در امريكا و بيداري ملت‌ها در بسياري از كشورهاي اروپايي خصوصاً در لندن و پاريس و استيصال روزافزون صهيونيزم بين‌الملل همگي اگر با دقت مورد واكاوي قرار گيرد، در امتداد يك خط يعني خط استكبارستيزي قرار مي‌گيرند و قطعاً در اين سير‌‌ استكبار دولتي در برابر خشم ملت‌ها دوام نمي‌آورد. در ۱۳ آبان ۵۷ اگر دانش‌آموزاني توسط رژيم ستمشاهي به خاك و خون كشيده شدند اما ثمره آن خون در سال ۵۸ به بار نشست و با تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان، ثابت شد كه مسير مبارزه با استكبار اگر سراسر سرخ شود اما انتهاي آن استقلال و آزادي و رهايي از ديكتاتوري و زورگويان عالم است.
حوادث ليبي گواهي است بر اين ادعا؛ با آنكه قذافي از بمباران هوايي مردم خود نيز نگذشت و جوي خون در ليبي به راه انداخته بود، اما عاقبت با چنان خفت و حقارتي جان داد كه شايد هيچ گاه فكر آن را هم نمي‌كرد. همانگونه كه شاه ايران هيچ گاه در فكر ترك وطن نبود و قطعاً تا آخرين لحظه زندگي هم باور نمي‌كرد كه فرار او، تومار ديكتاتوري و پادشاهي را در ايران در هم پيچيد.
خوش باوري دولتمردان امريكا ناكام خواهد ماند
تسخير وال استريت نيز اگرچه امروز با خشونت‌هاي دولت امريكا همراه است و بسياري از معترضان تحت فشارهاي غيرانساني و خلاف قانون و حتي اخلاق قرار گرفته‌اند، اما تجربه مقاومت مردم در انقلاب اسلامي ايران نشان داد كه فقط با مقاومت و ايستادگي مي‌توان به استقلال و آزادي رسيد و از شر استكبار رهايي يافت.
بي‌شك همانگونه كه دولتمردان امريكايي تصور تسخير جاسوسخانه خود در ايران را نمي‌كردند، تسخير وال‌استريت و تسخير كاخ سفيد نيز امر بعيدي نيست. دولت امريكا زماني بر اين باور بود كه حمله مسلحانه رژيم ستمشاهي در برابر اعتراض دانش‌آموزان ايراني، مي‌تواند راهگشايي باشد براي نفوذ هر چه بيشتر استكبار در خاك ايران. اما تاريخ مقاومت مردم ايران خلاف چنين باوري را ثابت كرد و آن هم فقط يك سال بعد از خوش باوري امريكايي‌ها كه با حادثه تسخير لانه جاسوسي مواجه شدند.
تسخير وال استريت نيز آنگونه كه از شواهد و قرائن پيداست، خوش باوري دولتمردان امريكا و گرماي اميد آنان به سرماي زمستان را به ناكامي‌ها و شكست‌هاي گسترده در آينده تبديل خواهد كرد.
از تسخير سفارت امريكا
تا جنبش تسخير وال استريت
با توجه به شرايط كنوني جهان كه بيداري اسلامي را به بيداري ملت‌هاي عدالتخواه گره زده است، اين يك واقعيت است كه امسال در ۱۳ آبان نه تنها در جمهوري اسلامي ايران فرياد مرگ بر امريكا سر داده مي‌شود و پرچم اسرائيل به آتش كشيده مي‌شود كه خواه ناخواه اين تظاهرات استكبارستيزانه با بسياري از ملت‌هاي ديگر از جمله در امريكا و در قلب اروپا هماهنگ خواهد بود. جوانان ما بايد بر خود ببالند كه اگر روزي سفارت امريكا را به عنوان نماد يك نظام شيطاني تمام عيار به تسخير درآوردند، امروز رشحاتي از آن در جنبش تسخير وال‌استريت كه نظام سرمايه‌داري را زير سؤال برده است نمايان شده است. دير نيست روزي كه وجدان‌هاي آگاه در غرب، ابعاد ديگر اين نظام شيطاني را نيز بشناسند و عليه آن بخروشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: