آخرین اخبار
کد خبر: ۳۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۸
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: حرکت جهادی جوانان ایرانی برای دستیابی به فناوری مدرن هسته‌ای، اسرائیل و استکبار جهانی را متزلزل و پریشان کرده است.

سردار مجید خراسانی سه‌شنبه شب در همایش شکوه هجرت مازندران که در دانشگاه علوم پزشکی بابل برگزار شد، اظهار داشت: بسیج دانشجویی درسال‌های اخیر پرچمدار حرکت‌های جهادی در سراسر کشور بوده است.
وی ابراز داشت: بعد از یک دهه هم‌اندیشی که بین 100 هزار دانشجو، طلبه و جهادگر تشکیل شد، حدود 300 نفر دعوت شدند تا در یک هم‌اندیشی سه روزه آینده حرکت‌های جهادی کشور را ترسیم کنند.
سردار خراسانی بیان داشت: در این هم‌اندیشی نیاز به مرکزی بود که این حرکت‌ها را راهبردی و مدیریت کنند که در حال حاضر30 جهادگر در مرکز در تهران و 10 جهادگر در قم این حرکت فکری، مدیریتی و راهبردی را هدایت می‌کنند.
وی تدوین چشم‌انداز دانشجویی را از دیگر دستاوردهای این هم‌اندیشی برشمرد و گفت: بر این‌ اساس آینده حرکت جهادی کاملا شفاف بوده و برای 10 سال آینده مشخص است و جریان ولایی و مردمی فراگیر در بین دانشگاه‌ها و مراکز علمی از مبانی بسیار قوی این حرکت جهادی در جهان اسلام است.
سردار خراسانی تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمن از اثربخشی حرکت‌های جهادی کاملا آگاه بوده است همواره با زدن اتهاماتی این حرکت را مورد هجوم قرار داده و امروزه حرکت جهادی را کاری غیرعلمی و غیرتخصصی در سطح جهان جلوه می‌دهد.
این مسئول اذعان داشت: امروزه حرکت جهادی تنها رفتن به روستاها نیست بلکه جهاد علمی، المپیاد علمی، فناوری هسته‌ای، پزشکی هسته ای و هوا و فضا هم حرکت جهادی است.
سردار خراسانی با اشاره به اینکه حرکت جهادی جوانان ایرانی برای دستیابی به فناوری‌های جدید هسته‌ای استکبار جهانی را متزلزل و هراسان کرده است، بیان داشت: 30 سال است رسانه‌های اسرائیل و استکبار جهانی، ایران را مخالف علم می‌دانند، حال باید از این کشورها پرسید پیشرفت‌های انرژی هسته‌ای، ماهواره‌ها، نانو تکنولوژی و صنعت هوا و فضا ایران از کجاست.
وی بیان داشت: چند صد هزار نفر در طی جنگ جهانی دوم کشته شدند کسی از آنها یاد نکرد ولی72 شهید کربلا بعد از یک هزار و 400 سال بر سر زبان میلیون‌ها انسان جاری است چون که دفاع ما دفاع فرهنگی است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی در مورد طرح صیانت از جنگل که توسط بسیج سازندگی اجرا شد نیز تصریح کرد: در صیانت از جنگل هنوز روش‌های سنتی100 سال پیش به کار گرفته می‌شود، آیا در این قرن و تاریخ نیاز نیست ساختار صیانت از جنگل را عوض کنیم زیرا مدیریت برای صیانت از جنگل یک حرکت جهادی است و باید در ساختار و استفاده از امکانات تحول‌گرا باشیم.
وی به آفت حرکت جهادی اشاره و تصریح کرد: ترس، محافظه کاری، بی‌تدبیری، بی‌برنامگی، عدم تقویت مدیران با روحیه جهادی، آمار زدگی و تملق‌گرایی از آفت‌های مهم حرکت جهادی است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خطاب به جوانان گفت: آسیب‌شناسی در برنامه داشته باشید به اطلاعات خود بیفزاید، برای فرهنگ‌سازی کار خود را مستندسازی کرده به کیفیت بیش از کمیت بها دهید و با تداوم بخشی فضای صمیمی، دانشجویان بسیجی در محیط دانشگاه افراد غیر بسیجی را با عمل درست به سمت معنویت و ارزش‌های انقلاب جذب کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: