آخرین اخبار
کد خبر: ۳۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۵
امام جمعه موقت شیرازگفت: این امر با برنامه‌ریزی خوب و برخورد تعقلی و منطقی با جوانان میسر می‌شود.

به گزارش تنویر؛حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در کارگاه آموزشی مدیریت مسجدی که همزمان با اجرای طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی کانون‌های مساجد کشور با حضور مدیران منتخب کانون‌های مساجد در شیراز با موضوع راهکارهای جذب جوانان به مسجد برگزار شد اظهار داشت: عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی در مساجد برنامه‌ها را با مشورت با امام جماعت و پژوهشگران و متناسب با نیازهای مخاطبان تهیه کنند.
وی با اشاره به راه‌کارهای جذب جوانان به مسجد تصریح کرد: در تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی در مساجد باید به محتوا، غنابخشی علمی و تنوع با عنایت به نیازهای جوانان و نوجوانان توجه داشت.
امام جمعه موقت شیراز با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «مساجد سنگرند سنگرها را حفظ کنید»، افزود: حضرت امام (ره) برای فعالیت در مسجد دو راهبرد را به ما نشان می‌دهند که حفظ و پرکردن مساجد از جمله راهبردهای مد نظر بنیانگذار جمهوری اسلامی است.
مرادی با اشاره به نقش عوامل اجرایی و اصحاب مساجد در جذب جوانان و نوجوانان به این مکان مقدس، خاطرنشان کرد: برخورد و اخلاق اصحاب مسجد نقش بسزایی دارد و باید از افرادی استفاده کرد که زمینه جذب به مسجد فراهم شود.
وی ایجاد پیوند بین مساجد و مدارس، خانواده‌ها، بازار و دانشگاه‌ها را از جمله راه‌های حضور بیشتر جوانان و اقشار مختلف جامعه در خانه‌های خدا دانست و گفت: این امر با برنامه‌ریزی خوب و برخورد تعقلی و منطقی با جوانان میسر می‌شود.
لازم به ذکراست این کارگاه آموزشی از برنامه‌های طرح توسعه گردشگری دینی و فرهنگی کانون‌های مساجد کشور است که با حضور علی قانع مسئول اجرایی طرح، منصور روشن ضمیر، مشاور ستاد عالی در فارس و رضا باقری، سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی مساجد استان فارس از سوی ستاد عالی و به میزبانی شیراز در حال برگزاری است و تا 25 آذر ماه جاری ادامه دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: