آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۲
همایش بزرگ فاتحان سوسنگرد پنج‌شنبه این هفته توسط مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت در کازرون برگزار می‌شود.

به گزارش تنویر،در این گردهمایی که از هشت صبح آغاز و تا پنج عصر در مصلای نماز جمعه کازرون برگزارمی شود، آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه شیراز سخنرانی می‌کند.
همچنین در این مراسم استاندار فارس، فرماندهان ارشد سپاه و ارتش در این استان، رزمندگان پیشکسوت دفاع مقدس استان فارس در فتح سوسنگرد به ایراد سخن و بیان خاطرات افتخارآمیز خود می‌پردازند.
در این آیین نورانی از یک‌هزار و 100 شهید والامقام شهرستان کازرون به ویژه 50 عاشق خونین‌بال این شهرستان در جبهه سوسنگرد تجلیل می‌شود.
از دیگر سخنرانان در این مراسم سردار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه امام حسین (ع) و سردار جعفر اسدی فرمانده لشکر المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس هستند.
در این همایش باشکوه جمعی از رزمندگان فاتح سوسنگرد به بیان خاطرات شیرین و یادآوری حماسه‌های جاویدان شهدای این واقعه می‌پردازند.
 در دوران دفاع مقدس، رزمندگان دلاور از شهرهای استان فارس و شهر کازرون در رفع محاصره و آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان 1359 از اشغال دشمن غاصب بعثی نقش برجسته‌ای ایفا کردند.
رشادت‌های پر افتخار رزمندگان اسلام به ویژه رزمندگان کازرونی و استان فارسی، موجب شد تا سوسنگرد به شهر عاشقان شهادت شهرت یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: