آخرین اخبار
کد خبر: ۴۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۱
همایش بزرگ فاتحان سوسنگرد و یادواره‌ی یک‌هزار و 100 شهید شهرستان کازرون و 420 شهید حوزه‌ سرزمینی، تیپ تکاور امام سجاد (ع) در کازرون برگزار شد.

به گزارش تنویر،همایش بزرگ فاتحان سوسنگرد و یادواره‌ی یک‌هزار و 100 شهید شهرستان کازرون و 420 شهید حوزه‌ سرزمینی، تیپ تکاور امام سجاد (ع) با حضور مسئولان کشوری، لشکری و محلی، بسیجیان، پاسداران، جانبازان، ایثارگران، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده‌های شهدا و اقشار مختلف مردم شهرستان کازرون در مصلی نماز جمعه این شهر برگزار شد.
کاظم پدیدار مسئول هیئت رزمندگان کازرون و دبیر همایش بزرگ فاتحان سوسنگردهدف از برگزاری این همایش را تجلیل و قدردانی از ایثارگری‌های رزمندگان دفاع مقدس به ویژه حماسه‌آفرینان سوسنگرد به عنوان «کلید فتح» سایر عملیات، تجلیل از مقام والای شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای مظلوم و حماسه‌آفرین شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد، جمع‌آوری، تبیین و تدوین خاطرات، عکس‌ها، فیلم‌ها، دل نوشته‌ها و... رزمندگان حماسه‌ساز سوسنگرد برشمرد و اظهار داشت: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در مورد رزمندگان، شهدا، جانبازان و حتی متوفیان حماسه‌ سوسنگرد، بیان خدمات و پشتیبانی‌های مردم شهید پرور کازرون در سوسنگرد به رزمندگان، تدوین کتاب دفاع مقدس با محوریت سوسنگرد با استفاده از خاطرات و سایر مکتوبات و آثار باقی مانده، ایجاد تعامل مثبت بین مجموعه‌ نیروهای بسیج، ارتش، سپاه و جهاد در شهرستان و ارائه‌ خروجی مناسب، ارائه و نمایش یک پتانسیل قدرتمند از رزمندگانی‌ که‌ در هشت سال‌ دفاع مقدس، حماسه‌ آفریدند و در حال‌ حاضر در مظلومیت ‌و غربت ‌بی‌توجهی، روزگار می‌گذرانند از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.
مسئول هیئت رزمندگان اسلام کازرون با بیان اینکه ما از سوسنگرد به عنوان «کلید فتح عملیات‌ بزرگ دفاع مقدس» نام می‌بریم به جایگاه مهم آن در دفاع و مقاومت کشور اشاره کرد و گفت: در این میان نقش بسیار برجسته‌ عزیزان رزمنده‌ کازرون در این مرحله از جنگ بسیار کلیدی و تأثیرگذار بوده است.
پدیدار اضافه کرد: گفته شده که سوسنگرد در محاصره‌ عاشورا و تاسوعای 1359 با 200 رزمنده‌ مردمی و بسیجی که به تنهایی 130 نفر از آن‌ها کازرونی بودند توانستند با مقاومت جانانه و مظلومانه‌ خود مانع از سقوط سوسنگرد شوند، از این رو مقرر شد که برای نخستین سال از «فاتحان سوسنگرد» و حماسه‌های جاویدان آن به طور ویژه تقدیر و تجلیل کنیم.
استفاده بهینه‌ای صورت نگرفته است ابراز داشت: به منظور بازروایی این حماسه در این مقطع، ضرورت برگزاری این همایش احساس شد تا نقش حماسه‌سازان کازرون در غبار زمان محو نشود.

ازبرنامه‌های اصلی این همایش شامل سخنرانی، ارائه‌ گزارش، پخش کلیپ، نقل خاطرات، مداحی، قرائت شعر و نمایش تئاتر و برنامه‌های جانبی شامل نمایشگاهی از اعزام نیروها به جبهه تا انجام عملیات و غرفه‌هایی از عکس، جنگ‌افزارها، ماکت شنی عملیات بود.
لازم به ذکراست یکی از سخنرانان این مراسم سرداردکترغلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجرفارس بود
سردارغیب پرورولایت فقیه رایک هدیه الهی از سوی خدا به ملت ایران دانست وگفت:شهدا پیشگام ولایت مداری بودند وامروز یاد آن شهدا گره گشای مشکلات امروز ماست

نام:
ایمیل:
* نظر: