آخرین اخبار
کد خبر: ۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۸
سردار نقدی تاكید كرد: آمادگی داریم تمام كارهای خرد و پراكنده دولت از قبیل درختكاری، آبخیزداری و انواع آموزش‌ها و ترویج‌ها را در قالب بسیج سازندگی اجرا كنیم تا پیمانكاران به طرح‌های مهم‌تر بپردازند.

سردار محمد رضا نقدی در نشست كارگروه اشتغال این استان افزود: اگر یك میلیارد دلار واردات كالاهای خارجی كاهش یابد بدون نیاز به سرمایه‌گذاری جدید، 200 هزار فرصت شغلی در كشور ایجاد می‌شود و این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است و بسیج می‌تواند در این حوزه نقش موثری داشته باشد.

وی برآمادگی كامل بسیج برای مشاركت در حل مشكل اشتغال كشور تاكید كرد، و گفت : امروز اشتغال زایی مهم‌ترین مسأله پیش روی دولت است.

نقدی اظهار داشت : رهبری تاكید كرده‌اند كه راه حل مشكلات كشور استفاده از ظرفیت مردمی است و با توجه به این رهنمود، بسیج نیز نسبت به مسوولیت خود در این قضیه نقش‌آفرینی كرده است.

وی از ایجاد فرصت‌های شغلی جدید صرفا با ارایه تسهیلات مالی انتقاد و اظهار كرد: امروز بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با اینكه از نظر تئوری بسیار قوی هستند اما توانایی ورود در میدان عمل را ندارند و باید به این موضوع توجه بیشتری شود.

سردار نقدی با بیان اینكه فرهنگ كار در كشور ضعیف و نیازمند اصلاح است، تاكید كرد: بسیج می‌تواند در زمینه توانمندكردن نیروهای دانشگاهی و آموزش ‌های حرفه‌ای به مردم از ظرفیت‌های نهفته موجود استفاده كند.

وی با تاكید بر این كه در موضوع اشتغال نباید تنها به تصمیمات كلان و كلی بسنده شود، گفت: هر محله و منطقه نیز باید به تناسب ظرفیت‌های بومی خود در موضوع اشتغال‌زایی اقدام كند تا خلاء موجود در این زمینه برطرف شود.

رییس سازمان بسیج مستضعفان با اشاره به طرح‌های بلندمدت دولت در زمینه ‌هایی مانند آبیاری تحت فشار و قطره‌ای اظهاركرد: به نتیجه رسیدن این طرح‌ها نیازمند یك مطالبه عمومی است و بسیج می‌تواند چنین طرح‌هایی را در یك اقدام ضربتی و از طریق فرهنگ‌سازی در روستاها و ترغیب كشاورزان به اصلاح روش‌های آبیاری انجام دهد.

سردار نقدی تاكید كرد: آمادگی داریم تمام كارهای خرد و پراكنده دولت از قبیل درختكاری، آبخیزداری و انواع آموزش‌ها و ترویج‌ها را در قالب بسیج سازندگی اجرا كنیم تا پیمانكاران به طرح‌های مهم‌تر بپردازند.

وی با بیان این كه بر اساس چشم‌انداز بسیج سازندگی هر بسیجی باید یك نوبت در سال در طرح‌های سازندگی شركت كند، افزود: سال گذشته 600 هزار نفر در این طرح‌ها شركت كردند و در سال جاری تاكنون بیشتر از یك میلیون نفر در این زمینه مشاركت كرده‌اند.

سردار نقدی حضور پزشكان متخصص در روستاها را از برنامه‌های بسیج سازندگی عنوان كرد و گفت: با بیش از 35 هزار پزشك در كشور برای حضور در روستاها و ارایه خدمات رایگان پزشكی و درمانی مذاكره شده و اكثر آنها اعلام همكاری كرده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: