آخرین اخبار
کد خبر: ۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۵
خط تولید انبوه سامانه جعبه سیاه انواع هواپیما، بالگرد و خط اورهال و بهینه‌سازی سامانه پدافند هوایی هوشمند ارتفاع پست با حضور سردار وحیدی در شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع افتتاح شد.

خط تولید انبوه سامانه جعبه سیاه انواع هواپیما، بالگرد و خط اورهال و بهینه سازی سامانه پدافند هوایی هوشمند ارتفاع پست با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع افتتاح شد.

این دو طرح مهم دفاعی امروز در آستانه 12 بهمن سالروز ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و دهه مبارک فجر با حضور سردار سرتیپ پاسدار \'احمد وحیدی\' وزیر دفاع و سرتیپ \'فرزاد اسماعیلی\' فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) افتتاح شد.

وزیر دفاع در مراسم بهره برداری از این خطوط گفت: متخصصان و نخبگان جوان شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع با تلاش، نبوغ، خلاقیت و نوآوری خود موفق شدند گام بلند دیگری در خودکفایی صنایع دفاعی کشور بردارند و با طراحی، ساخت و تولید قطعات و تسترهای سامانه‌های فرماندهی و کنترل آتش پدافند هوایی ارتفاع کم، خط بازسازی و بهینه سازی سامانه های موجود در کشور را راه اندازی کنند.

وی افزود: بهینه سازی این سامانه موجب افزایش توان عملیاتی در ارتفاع کم و دفاع نقطه ای از مناطق حساس و استراتژیک در مقابل هواپیماهای جنگی، بالگردها و هواپیماهای بدون سرنشین و همچنین موشک های هوا به زمین دشمن می شود.

وزیر دفاع، جستجو و تعقیب همزمان اهداف در ارتفاع پست، استفاده همزمان از جستجوی فعال راداری و غیرفعال اپتیکی، ایجاد امکان فرماندهی و کنترل همزمان انواع سامانه های توپخانه ای و موشکی، قابلیت جابجایی سریع سامانه ها و مقابله جنگ الکترونیک را از ویژگی این سامانه ذکر کرد.

سردار وحیدی در خصوص سامانه جعبه سیاه \'شاهد\' نیز اظهار داشت: با کمک این سامانه می توان نسبت به ثبت پارامترهای پروازی، تصاویر و صدای کابین خلبان در انواع پرنده ها اقدام کرد.

وی با بیان این که روش بکارگرفته در این سامانه یک روش نوین و ابتکاری است، اظهارداشت: با افتتاح این خط تولید علاوه بر تأمین نیازمندی های داخلی با توجه به مشخصات و قابلیت های منحصربه فرد آن جزو اقلام صادراتی وزارت دفاع قرار می گیرد.

وزیر دفاع، نامحدود بودن پارامترهای قابل ثبت، امکان تطبیق و سازگاری با هرنوع پرنده، تکنیک نوین پردازش و تفسیر هوشمند صوت و تصویر، مقاومت در برابر شرایط سخت محیطی مطابق با استانداردهای بین المللی را از ویژگی های سامانه جعبه سیاه شاهد برشمرد.

سردار وحیدی تصریح کرد: در پیاده سازی سنسورها هیچ تداخلی با تجهیزات هواپیما صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: این سامانه قابلیت حجم ذخیره سازی داده پردازی (FDR) برای 2200 ساعت، ذخیره سازی صوت کابین خلبان (CVR) برای 40 ساعت از سه کانال صوتی و ذخیره سازی تصاویر داخلی کابین از 30 دوربین برای 10 ساعت را دارا است.

وزیر دفاع، افتتاح این دو خط مهم را از مصادیق برجسته و بارز ناکارآمدی تحریم ها ذکر کرد و افزود: هرچه تحریم ها شدت می گیرد، انگیزه ، اراده و توانمندی متخصصان و فجرآفرینان عرصه صنعت دفاعی برای نیل به خودکفایی محکم تر می شود.

سردار وحیدی با قدردانی از تلاش متخصصان شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع تأکید کرد: این دستاوردها در سایه ایمان، دانش، تعهد و ولایت مداری مدیران و متخصصان این صنعت پویا وفعال بدست آمده است و ریشه در انقلابی دارد، که با خروش ملت ایران به رهبری خمینی کبیر (ره) در بهمن 57 به پیروزی رسید و موجب رهایی و سرافرازی ملت ایران و شکوفا شدن استعدادهای جوانان این مرز و بوم شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: