آخرین اخبار
کد خبر: ۴۷۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۱
فرمانده سپاه ناحیه عشایر فارس از برگزاری بیش از 200 برنامه فرهنگی به مناسبت دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.

به گزارش تنویر؛منصور میرزائیان امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های دهه فجر پرداخت و از مهم‌ترین برنامه‌های این دهه را برگزاری جشنوراه فرهنگی عشایر با موضوع‌های شعر، سرود، مقاله، تئاتر، خاطره‌گویی در قائمیه کازرون، برگزاری جشنواره ورزشی بومی محلی عشایر در رشته‌های دو، کوهپیمایی، اسب سواری، درنا، الختر و کشتی در شهرستان کازرون برشمرد.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری مسابقه قوی‌ترین مردان عشایر ایل خمسه در شهرستان فسا، برگزاری همایش فجرآفرینان بصیر با حضور بزرگان، نخبگان و معتمدان ایلات و طوایف عشایری در مرکز استان، مراسم تجلیل از 40 نفر از تیراندازان برتر مسابقه بزرگ 4هزار نفری تیراندازی بسیجیان عشایر فارس با حضور مسئولان این استان نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در این ایام است.

این مسئول حضور مقتدرانه عشایر در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن با نماد و لباس عشایری در مرکز استان و شهرستان‌های فارس، برگزاری جشن انقلاب در تمام مناطق عشایری و مدارس عشایری، برگزاری جشن میلاد حضرت رسول و امام جعفر صادق (ع)، همایش بزرگ پاسداران شاغل و بازنشسته عشایر به همراه خانواده‌های آنان را از دیگر برنامه‌های این دهه برشمرد و گفت: همچنین افتتاح ساختمان حوزه مقاومت عشایری صاحب‌الزمان (عج) از طایفه کشکولی کوچک در فیروزآباد با حضور مسئولان استانی و محلی نیز در این ایام صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: تیراندازان برتر عشایر این استان نیز به مسابقه تیراندازی عشایر کشور که در ایلام برگزار می‌شود اعزام می‌شوند.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر فارس تصریح کرد: عشایر از وفادارترین اقشار جامعه به نظام و انقلاب هستند و در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی همدوش با  دیگر اقشار جامعه مبارزه کرده و از نخستین افرادی بودند که مسلحانه به خیابان‌ها آمده و علیه رژیم ستم‌شاهی تظاهرات کردند.

میرزائیان ادامه داد: عشایر با حضور در تمام صحنه‌ها به ویژه هشت سال دفاع مقدس وفاداری خود را به انقلاب و آرمان‌های حضرت امام (ره) و تبعیت از ولایت به اثبات رساندند و امروز آماده فداکاری در راه دین و انقلاب و ارزش‌ها،حریم ولایت و کشور عزیزمان ایران اسلامی هستند.

وی بیان داشت: عشایر شکرگزار نعمت‌ها، برکات و خدمات انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و امروز عشایر با بصیرت و آگاهی کامل در صحنه‌های مقابله با جنگ سخت و نیمه سخت و تهاجم فرهنگی دشمن از جان و مال خود گذشته و همان‌طور که در دفاع مقدس یک‌هزار و 200 جوان عشایری با نثار خون خود از انقلاب دفاع کردند، امروز نیز از ارزش‌ها دفاع می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه عشایر فارس ابراز داشت: عشایر در رژیم‌های گذشته مورد بغض و کینه حاکمان جور بوده و هیچ زمانی تسلیم حکومت‌های قبل از انقلاب نشده بودند که با بیعت با امام و آرمان‌های امام (ره) بیعت کردند و تا به امروز وفاداری و صداقت خود را به نظام ثابت کرده‌اند.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
حمید توانا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:55 - 1390/11/12
0
0
برای نشان دادن قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی دست برندارید .
نام:
ایمیل:
* نظر: