آخرین اخبار
کد خبر: ۵۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۱
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: بيشتر شهداي شاخص دفاع مقدس، قبل از شروع جنگ در خدمت جهاد سازندگي و محرومين بوده اند.

سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي در دومين هم انديشي انديشه ورزان جهادي كه در روستاي "مزرعه" از توابع قلعه گنج كرمان و با حضور نخبگان حركت هاي جهادي كشور برگزار شد؛ با تبريك به اعضاي بسيج سازندگي كشور به خاطر انتخاب الگوي جهادي براي زندگي اظهار داشت: در دنياي راه گم كرده اي كه روزي در دام سوسياليزم و روزي در چاه كاپيتاليسم و مدرنيته گرفتار مي شود؛ انتخاب راه نوراني جهاد و خدمت به محرومان و مستضعفين بزرگترين نعمتي است كه خداوند به جهادگران ما عطا كرده است.
وي با بيان اين مطلب كه تفكر جهادي و آباد كردن دنيا براي مستضعفان ريشه در آموزه هاي اهل بيت سلام الله عليهم دارد خاطر نشان كرد: زيباترين تعبير در خصوص بسيج سازندگي را رهبر معظم انقلاب فرمودند كه بسيجي دنيا را آباد مي كند اما خود اهل دنيا نيست.
سردار نقدي با تاكيد بر اين مطلب كه هيچ تفاوتي بين حضور در دفاع مقدس و بسيج سازندگي وجود ندارد ابراز داشت: زماني كه امام رحمه الله عليه فرمان تشكيل بسيج سازندگي را صادر كردند هنوز جنگ آغاز نشده بود و شاخص ترين شهداي دفاع مقدس فعاليت انقلابي خود را از جهاد سازندگي و خدمت به مستضعفان شروع كردند.
رييس سازمان بسيج مستضعفين با انتقاد شديد از بي توجهي دولت سازندگي به رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب پس از پايان جنگ افزود: پس از جنگ، رهبر معظم انقلاب به مسئولين توصيه كردند با همان شيوه اي كه دفاع مقدس اداره شد؛ سازندگي كشور را پيش ببرند اما متاسفانه به توصيه ولايت گوش نكردند.
وي ادامه داد: در دوران دفاع مقدس وقتي مي خواستيم پل يا سدي بسازيم كار را با زيارت عاشورا و ذكر اهل بيت عليهم السلام آغاز مي كرديم اما در دوران سازندگي، فرش قرمز و درختكاري مصنوعي و ساير تشريفات پوچ و غربي جايگزين ارزش هاي دفاع مقدس شد و نهايتاً در اثر پول هاي حرام جمع شده، فتنه 88 به وجود آمد و كساني را كه به توصيه رهبر انقلاب مبني بر ساده زيستي و پرهيز از تجملات بي توجهي كرده بودند را رسوا كرد.
سردار نقدي در خصوص برنامه هاي آينده بسيج سازندگي اظهار داشت: در چشم انداز بسيج سازندگي پيش بيني شده است كه تا سال 1404 هر بسيجي لااقل يك دوره از سال را در خدمت سازندگي كشور قرار بگيرد و به گونه اي فرهنگ سازي شود كه حضور در عرصه سازندگي همچون "زيارت" به برنامه ثابت زندگي مردم تبديل شود.
وي ادامه داد: اردوهاي جهادي يك روزه اي كه در اوايل انقلاب شكل گرفت احيا شده است و يك ميليون نفر در آن شركت خواهند كرد.
گفتني است سال گذشته نخستين هم انديشي پيشكسوتان و نخبگان جهادگر در منطقه بشاگرد برگزار شد و تدوين چشم انداز حركت هاي جهادي كشور و تشكيل مركز مطالعات راهبردي و هدايت حركت هاي جهادي از مهمترين دستاوردهاي آن محسوب مي شود. هدف اصلي از برگزاري دومين هم انديشي انديشه ورزان جهادگر نيز، به جريان انداختن سند چشم انداز حركت جهادي در بيش از 1800 گروه جهادي كشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: