آخرین اخبار
کد خبر: ۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
حبیب احمدزاده سیمرغ جشنواره فجر را به مادر شهید محمودی اهدا کرد.

در مراسمی در شیراز و با حضور تنی چند از هنرمندان و همرزمان شهید جمشید محمودی سیمرغ دریافتی احمدزاده در سی امین جشنواره فجر امسال برای مستند (بهترین مجسمه دنیا) به مادر شهید جمشید محمودی قهرمان داستان «چتری برای کارگردان» از کتاب «داستان‌های شهر جنگی» اهدا شد.

در این مراسم محمدرضا شرف الدین، پرویز شیخ طادی، رزیتا غفاری و سیاوش سرمدی به نمایندگی از هنرمندان سینما، حبیب احمدزاده را همراهی می‌کردند که توسط آنان نیز لوح یادبود جشنواره و هدایایی به این خانواده تقدیم گردید.

از زندگی شهید جمشید محمودی، فیلم تلویزیونی به نویسندگی حبیب احمدزاده و کارگردانی پرویز شیخ طادی با نام «چتری برای کارگردان» ساخته شده که بارها از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده است.

این فیلم بر اساس داستانی با همین نام از کتاب (داستان‌های شهر جنگی) حبیب احمدزاده اقتباس شده است.

شهید جمشید محمودی از جمله رزمندگانی بود که در حین حضور عملیاتی از بدو شروع جنگ تا لحظه شهادت، هرگز رسالت هنری خود را به عنوان فیلمساز غیرحرفه‌ای جنگ فراموش نکرد و در سال ۱۳۶۶ در جزیره مینو آبادان به شهادت رسید.

کتاب «داستان‌های شهر جنگی» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده و تاکنون بارها نیز تجدیدچاپ شده است. این کتاب توسط پال اسپراکمن و دکتر کریستف بالایی به زبان های انگلیسی و فرانسه ترجمه و در کشور آمریکا و فرانسه به چاپ رسیده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: