آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
ايران از سوريه به دليل حمايت از خط مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي دفاع خواهد كرد.

به گزارش تنویر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر روز(پنجشنبه) در ديدار آقاي رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه و هيئت همراه وي، با تاكيد بر لزوم تعميق بيش از پيش همكاري هاي دو كشور، خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي ايران به طور جدي معتقد به گسترش همكاري ها با تركيه است و هرگاه دو كشور در زمينه مسايل مختلف با يكديگر همراه بودند، اين همراهي به سود ايران و تركيه و همچنين دنياي اسلام بوده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در اين ديدار كه در تالار آيينه حرم مطهر رضوي در مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به ظرفيت هاي فراوان گسترش همكاري ها، بخصوص در زمينه نفت و گاز افزودند: ايران از لحاظ مجموع منابع نفت و گاز در جهان، بسيار غني است.

حضرت آيت الله خامنه اي همچنين با اشاره به شرايط حساس منطقه تاكيد كردند: به لطف خداوند تحولات منطقه تاكنون به نفع اسلام و مسلمانان بوده است و از اين پس نيز اينگونه خواهد بود.

ايشان افزودند: مهمترين مسئله در شرايط حساس منطقه اين است كه كشورهاي مستقل، تصميم هاي صحيحي بگيرند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي با اشاره به نگاه ابزاري قدرتهاي مسلط دنيا بويژه آمريكا به كشورهاي منطقه خاطرنشان كردند: آمريكايي ها هيچ ملتي را به عنوان ملت مستقل قبول ندارند.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: آمريكايي ها با همه كشورها اينگونه رفتار مي كنند و بنابراين همواره بايد در تصميم گيري ها مصالح كشورهاي اسلامي در نظر گرفته شود.

ايشان با اشاره به حضور سياستمداران با گرايش هاي اسلامي در راس قدرت تركيه تاكيد كردند: چنين شرايطي در تركيه به هيچ وجه مطلوب آمريكا و غرب نيست و همان مقدار كه آنها از اين شرايط تركيه ناخرسند هستند، جمهوري اسلامي ايران از حضور برادران مسلمان در راس قدرتِ تركيه بسيار خرسند است.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص اوضاع سوريه با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران قوياً با هر طرحي كه آمريكايي ها در ارتباط با مسايل سوريه مبدع آن باشند مخالف است، خاطرنشان كردند: جمهوري اسلامي ايران از سوريه به دليل حمايت از خط مقاومت در برابر رژيم صهيونيستي دفاع خواهد كرد و با هر گونه دخالت نيروهاي خارجي در امور داخلي سوريه به شدت مخالف است.

ايشان تاكيد كردند: ما از اصلاحات در سوريه همواره حمايت مي كنيم و اصلاحاتي كه در سوريه شروع شده، بايد ادامه يابد.

آقاي رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نيز در اين ديدار ضمن ابراز خرسندي فراوان از فراهم شدن فرصت ملاقات با رهبر معظم انقلاب اسلامي به پيوندهاي تاريخي ايران و تركيه اشاره كرد و گفت: ما معتقديم با توجه به اين سابقه كهن، بايد روابط دو كشور بويژه در بخش همكاري هاي زيرساختي تعميق بيشتري پيدا كند.

نخست وزير تركيه، تركيب هيئت همراه خود را نشانگر عزم جدي تركيه براي گسترش روابط با ايران بخصوص در بخش انرژي دانست و با اشاره به شرايط منطقه افزود: منطقه با شرايط بسيار سختي مواجه است كه اميدواريم بتوانيم اين دوران را سپري كنيم.

نام:
ایمیل:
* نظر: