آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۸۹ - ۰۳:۳۰
يادواره لاله‌هاي محراب در راستاي ميثاق دوباره با شهيدان و رهبري با حضور آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران و ديگر مقام‌هاي اين داستان و كشور در حسينيه عاشقان ثارالله شيراز برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم عليزاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: يادواره لاله‌هاي محراب در راستاي ميثاق دوباره با شهيدان و رهبري با حضور آيت‌الله جنتي دبير شوراي نگهبان، نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران و ديگر مقام‌هاي اين داستان و كشور در حسينيه عاشقان ثارالله شيراز برگزار مي‌شود.
عليزاده خاطرنشان كرد: با فراخواني كه از سه ماه پيش صورت گرفت، حدود 50 مقاله به دبيرخانه اين همايش ارسال شد كه از اين تعداد 10 مقاله برگزيده و به سه مقاله به صورت ويژه هداياي اهدا مي‌شود.
وي تصريح كرد: مقاله‌هاي ارسالي نيز به صورت كتاب چاپ و منتشر مي‌شوند.
نماينده ولي فقيه در سپاه فجر استان فارس بيان داشت: در اين همايش از 25 خانواده شهداي روحاني كه دو و سه شهيد روحاني تقديم انقلاب اسلامي كرده‌اند تجليل مي‌شود.
عليزاده ابراز داشت: همزمان با همايش يادواره لاله‌هاي محراب نمايشگاهي با عنوان لاله‌هاي محراب، آثار و جلوه‌هايي از شهدا و روحانيان استان فارس را در صحن حرم مطهر شاهچراغ (ع) به نمايش مي‌گذارند.
وي اضافه كرد: اين نمايشگاه از فردا به مدت يك هفته تا سالگرد شهيد محراب آيت‌الله شهيد دستغيب ادامه مي‌يابد.
نماينده ولي فقيه در سپاه فجر فارس اظهار داشت: سه دايرةالمعارف ويژه شهداي روحاني استان فارس چاپ كه نخستين جلد آن در يادواره لاله‌هاي محراب عرضه مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه روحانيت شيعه صف مقدم حركت‌ها و مجاهدت‌ها و فعاليت‌هاي سياسي و اجتماعي و پرچمدار مبارزات حق عليه باطل بوده است، گفت: عالمان دين هرگز در مقابل هيچ گردنكش و زياده‌خواهي سر تسليم فرو نياورده‌ و با استعمار استبداد مبارزه كرده‌، و در زنده نگه‌داشتن نام و ياد شهيدان به ويژه شهداي پر افتخار طلبه و روحاني از هيچ كوششي دريغ نكرده‌اند.
عليزاده اضافه كرد: رهبر معظم انقلاب اسلامي مي‌فرمايند كه «تجليل از شهداي روحاني يكي از فرايضي است كه به آيندگان امكان مي‌دهد كه از رشادت‌ها و جانفشاني‌ آن در صحنه‌هاي دفاع مقدس بيش از پيش آگاه شوند».
نماينده ولي فقيه در سپاه فجر استان فارس از راه‌اندازي موزه آثار شهداي روحاني در بيت شهيد آيت‌الله دستغيب خبر داد و افزود: با احداث اين موزه تمام اقشار جامعه از نحوه و چگونگي رشادت‌هاي شهداي طلبه آشنا مي‌شوند. نماينده ولي فقيه در سپاه فجر فارس گفت: نخستين يادواره لاله‌هاي محراب ويژه 340 شهيد روحاني و طلبه فارس 14 آذر ماه جاري در شيراز برگزار مي‌شود.حجت‌الاسلام سعيدي بعد از ظهر امروز در مراسم يادواره لاله‌هاي محراب اظهار داشت: برخي گفتمان‌ها در جامعه كنوني بر اساس گفتمان‌هاي ليبرال غربي، ملي‌گرايي، ماركسيستي،‌ ديني و فقاهتي بنا شده است.
وي با اشاره به اينكه گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبري نبوي و علوي است، افزود: مهم‌ترين شاخص‌هاي گفتمان فقاهتي شامل اعتقاد و مشروعيت رهبري در برابر قراردادهاي اجتماعي و اعتقاد به مشروعيت الهي و جامعيت ديني است.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بيان داشت: اعتقاد به منبع وحي، اصل تعبد به احكام الهي در برابر تسامح و تساهل و اصالت و كمال در برابر سود و لذت از ديگر اهداف گفتمان فقاهتي است.
سعيدي ريشه فتنه‌هاي 32 ساله را بر اساس نوع گفتمان حاكم نظام اجتماعي دانست و اضافه كرد: نخستين گفتماني كه در مقابل گفتمان امام (ره) به مقابله برخاست جبهه ملي و نهضت آزادي بود.
وي همچنين يكي از افتخارات امام راحل در زمان حيات پربارش را انتخاب مقام معظم رهبري به عنوان جانشين ايشان دانست.
نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: بايد گفتمان مديران، نمايندگان مجلس و فقهاي شوراي نگهبان برگرفته از گفتمان امام و مقام معظم رهبري باشد.


انتهاي خبر / ق

نام:
ایمیل:
* نظر: