آخرین اخبار
کد خبر: ۵۷۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹
مرحله اول اردوی جهادی سال 94 با حضور اعضای بسیج مهندسین در منطقه دادین شهر بالاده برگزار شد.
به گزارش تنویر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین فارس، مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون با اشاره به سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی اظهار داشت: مهندسین بسیجی کازرون در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی، عمرانی، بهداشتی، کشاورزی و ... در این منطقه محروم به خدمت‌رسانی پرداختند.

مهندس شفیعی هدف از برگزاری این اردو را پیشبرد اهداف بسیجیان هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ سازی الگوی جهاد در بین مهندسین جوان، ايجاد فضاي پر نشاط و پويايي و نوع دوستي و خدمت به محرومين،كاهش آسيب های اجتماعي، مشاركت و اعتماد به مهندسین بسیجی بعنوان سرمايه هاي مملكت  دانست و افزود: اردوهای جهادی یک حرکت جهادی و خالصانه برای رضای خدا و تهذیب نفس است که با هدف نهادینه کردن فرهنگ بسیجی، ترویج مردم یاری و مردم داری، محرومیت‌زدایی و ایجاد روحیه تعامل در بین افراد به اجرا در می‌آید.

مسئول بسیج مهندسین کازرون همچنین ضمن اهمیت برگزاری اردوهای جهادی گفت: با برگزاری هر چه بیشتر این اردوها می توان روحیه جهادی مهندسین بسیجی را بالا برد و ضمن تزکیه نفس و تقویت روحیه همکاری در آنان به آرمانهای جهادگران دوران دفاع مقدس نزدیک شد.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی از طریق اردوهای جهادی نقشی موثر در عرصه اقتصادی داشته و در واقع این اردوها زمینه‌ساز تقویت بنیه اقتصادی کشور است.

مهندس شفیعی افزود: برگزاری دوره های آموزشی شامل زبان، ریاضی ویژه دانش آموزان، نقاشی، مشاوره کنکور، مهارت های زندگی، دوره های آموزش فرهنگی و مذهبی از جمله قرآن و احکام برای رده های سنی کودکان و نوجوانان و برگزاری دوره های هنری شامل قالی بافی و دوخت تزئینی به منظور ایجاد شغل های خانگی ویژه بانوان و همچنین برگزاری نشست های صمیمی، حضور در جمع خانواده شهدای روستا از جمله اقداماتی است که با مشارکت مهندسین بسیجی در این روستاها اجرا گردید.

مسئول بسیج مهندسین کازرون اجرای طرح رنگ آميزی و ديوار نويسي مدارس و مسجد، تعمير و لوله کشی آب سرويس هاي بهداشتي  و همچنین برگزاری انواع مسابقات مختلف همراه با جوایز نفیس و پخش فیلم ویژه کودکان و نوجوانان از دیگر برنامه های فرهنگی و تفریحی در این اردو بود که به همت مهندسین بسیجی در اين روستا انجام شد.

لازم به ذکر است کانون بسیج مهندسین کازرون همچون سال های گذشته در نظر دارد با انجام کارهای فرهنگی و عمرانی با توجه به نیاز مناطق محروم، روحیه ایثار و فداکاری و همکاری مردم در برگزاری این قبیل برنامه‌ها را تقویت کرده و با همکاری خود مردم در راستای برطرف ساختن نیازهای روستاها و کمک به محرومیت زدایی در مناطق محروم تلاش کند.


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: