آخرین اخبار
کد خبر: ۶۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
به همت بسیج دانشجویی صورت گرفت؛
اردوهای جهادی دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار شد.
به گزارش تنویر، اردوهای جهادی دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز به‌منظور خدمت‌رسانی به مناطق محروم با حضور دانشجویان بسیجی این دانشگاه در روستای شهید دستغیب فیروزآباد برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز در حاشیه برگزاری این اردوها اظهار داشت: پس از عرصه‌یابی در چند روستا، به جمع‌بندی رسیدیم که گروه جهادی دانشجویی شهید شاه‌چراغی دانشگاه پیام نور شیراز را به روستای شهید دستغیب اعزام کنیم.

علی‌اکبر دهقانی بابیان اینکه وضعیت آب کشاورزی و همچنین نبود منابع برای درآمد روستاییان و کمبود امکانات نسبت به روستاهای اطراف و مشکلات دیگر از دلایل انتخاب روستای شهید دستغیب برای فعالیت دانشجویان جهادگر بسیجی در این روستا بود افزود: دانشجویان در این روستا به فعالیت‌های عمرانی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی، علمی و آموزشی پرداختند.

دهقانی بابیان اینکه بر اساس رده سنی افراد اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی، عقیدتی، اعتقادی، قرآن، فرهنگی، هنری و ورزشی کردیم ادامه داد: برگزاری کلاس‌های احکام، مهارتی، کامپیوتر، زبان انگلیسی، شعر، سرود، جعبه سازی، داستان، گلدوزی، خیاطی، امداد و نجات، مشاوره، کتاب‌خوانی، خانواده، همسرداری، تربیت فرزند و...از دیگر برنامه‌های دانشجویان جهادگر برای اهالی روستای شهید دستغیب بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور شیراز بابیان اینکه یادواره شهدای روستای شهید دستغیب را نیز برگزار کردیم گفت: رنگ‌آمیزی مدرسه و خانه بهداشت روستا و همچنین ساخت دیوار مسجد ازجمله فعالیت‌های عمرانی گروه دانشجویی شهید شاه‌چراغی دانشگاه پیام نور شیراز بود.

دهقانی اضافه کرد: در عرصه پزشکی نیز با هماهنگی‌های صورت گرفته با گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برنامه‌هایی را برای ارتقا سطح سلامت اهالی روستای شهید دستغیب در نظر گرفته‌ایم.

وی اجرای مباحث تخصصی اقتصادی، تحقیق و پژوهش و شناسایی آسیب‌ها و فرصت‌های روستای شهید دستغیب در زمینه اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه‌های گروه جهادی دانشجویی شهید شاه‌چراغی دانشگاه پیام نور شیراز برشمرد و تصریح کرد: جنگ شادی و همچنین مراسم و مناسبت‌های مذهبی نیز در این روستا برگزار شد.

روستای شهید دستغیب دارای 237 خانوار با جمعیتی بالغ‌بر 1200 نفر از توابع شهرستان فیروزآباد است.
نام:
ایمیل:
* نظر: