آخرین اخبار
کد خبر: ۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۵
به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه فجر استان فارس نخستین همایش پیشکسوتان فرهنگ و هنر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش تنویر به نقل از روابط عمومی وتبلیغات سپاه فجرفارس ، اولین همایش سراسری پیشکسوتان فرهنگ و هنر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به میزبانی معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه فجرفارس برگزار شد .

درآیین شروع این همایش دو روزه امام جمعه موقت شیراز در جمع پیشکسوتان شاغل و بازنشسته معاونت ها ی فرهنگی و هنری سپاه پاسداران گفت : مسئولین فرهنگی و تمامی افرادی که بخواهند مدیریت امورات فرهنگی را عهده دار شوند می باست مجهز به چهار ویژگی سواد ، انگیزه و هدف ،سلیقه و سلامتی فکری باشد .

حجه الاسلام مرادی با توجه به حساسیت مدیریت فرهنگی درشرایط جامعه امروز گفت : مدیران فرهنگی می بایست دارای محبوبیت و مقبولیت بوده و معنویت را سر لوحه کار خود قرار دهند و بتوانند با انگیزه ای الهی و مقدس ، مأموریت های محوله فرهنگی خود را انجام دهند.

وی افزود : ما در اسلام بازنشستگی نداریم بلکه می گوییم بازایستاده ، چرا که آن فرد با تجربه ای که درطول خدمت خودبدست آورده است بر سر آرمان های مقدس خود می ایستد .

ایشان دوران بازنشستگی را بهترین وقت برای خودسازی دانسته و افزودند :دوران بازنشستگی بهترین مقطع و زمان برای تهذیب نفس است چرا که برای این تتمه عمر هرگز نمی توان قیمت گذاشت .

حجه الاسلام مرادی خطاب به شاغلین وبازنشستگان معاونتهای فرهنگی و هنری سپاه گفت : بازنشتگان گنجینیه  ای از تجربیات هستند که می بایست به وسیله خاطره نویسی و نگارش کتاب تفکرات ماندگاری را از خود به جا ی گذ ارند.

در ادامه، دبیر همایش و مسئول معاونت فرهنگی ، اجتماعی سپاه فجر فارس هدف از برگزاری این همایش را رجعت پیشکسوتان به عرصه فعالیت های فرهنگی هنری در سازمان سپاه پاسداران دانست و گفت : پیشکسوتان عرصه فرهنگی و هنری در سپاه دارای تجربیات ارزشمند و گرانبهایی هستندکه دراین همایشها به دنبال بررسی راه های بهره مندی از توان ، تجربه و ایده و فکر این عزیزان در عرصه های مختلف فرهنگی در اجتماع هستیم .

سرهنگ پاسدار سید جلیل موسوی ادامه داد : در این همایش نمایندگانی از تمامی سپاه های استانی کشور به مدت دو روز در شهر مقدس شیراز سومین حرم اهل بیت حضورخواهند داشت که از برنامه های فرهنگی معنوی همچون زیارت حرم مطهر حضرت  احمدابن موسی شاهچراغ (ع) ، بازدید ازبقاع متبرکه و اماکن دیدنی بهره مند خواهند شد.

وی در پایان افزود: تشکیل کارگروه های تخصصی با حضور سردار اثباتی ،معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین کشور از دیگر برنامه های این همایش خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: