آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۶۶۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
فرمانده توپخانه 56 یونس در یادواره ستارگان بی نشان:
سردار کفاش گفت:جنگ به خاطر خاک ایران و یا تنها برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود درست نیست و هدف دشمن این نبود بلکه هدف دشمنان از بین بردن اصل اسلام بود و امروز نیز به دنبال این هستند که ریشه اسلام را بخشکانند و از بین ببرند
به گزارش تنویر سپاه ناحیه ثارالله ،به‌مناسبت هفته دفاع مقدس یادواره «ستارگان بی‌نشان»  یاد و خاطره شهدای گمنام و 110 شهید غرب شیراز به‌همت حوزه زهرای اطهر (س) خواهران ،حوزه حضرت ابوالفضل العباس (ع) سپاه ناحیه ثارالله(ع) ، پشتیبانی منطقه 2 جنوب شرق کشور نزاجا و شهرداری منطقه 6 شیراز  در جوار آرامگاه شهدای گمنام بوستان معالی‌آباد شیراز برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با حضور  خانواده شهید، فرماندهان سپاه و ارتش و همچنین مسئولان شهرداری و شورای شهر اسلامی شیراز برگزار شد، موسوی، مسئول دبیرخانه یادواره به بیان نکاتی درباره این مراسم پرداخت.


همکاری سپاه و ارتش در برگزاری این یادواره
وی افزود: در راستای رسالتی که بر عهده همه مردم و ارگان‌ها و سازمان‌ها در رابطه با انجام مسائل فرهنگی و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، این یادواره به‌همت سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز و حوزه‌ها و پایگاه‌های تابعه، پشتیبانی منطقه 2 جنوب شرق کشور نزاجا و شهرداری منطقه 6 شیراز برگزار شد.
موسوی با اشاره به اهداف برگزاری این یادواره ابراز کرد: تجلیل و گرامیداشت یاد شهدا که امروز همه ما مدیون و وامدار آنان هستم و همچنین، تجلیل و تقدیر از خانواده معظم و معزز شهدا، اسوه‌های صبر و استقامت که پشتوانه‌های ارزشمندی برای کشور اسلامیمان هستند و همچنین ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی از جمله اهداف این یادواره است.

امنیت جامعه تنها به واسطه وجود فرهنگ شهادت طلبی تأمین شده است
وی با بیان اینکه تا زمانی که فرهنگ شهادت‌طلبی در کشور ما رایج باشد اسلام پایدار و امنیت جامعه برقرار خواهد بود، گفت: تمام پیروزی‌های ما به خاطر روحیه شهادت طلبی و آمادگی است.
موسوی همچنین، به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و آن را یادآور حماسه‌آفرینی و رشادت‌های غیور مردان خطه اسلامی دانست و افزود: همه شهیدان در دنیای کنونی یعنی دورانی که اسلام حقیقتاً در مظلومیت به سر می‌برد به مدد اسلام آمده‌اند.
وی در پایان گفت: امروز پس از گذشت سالیان سال از گذشت دوران دفاع مقدس و در همین ایامی که شهدای ما را تشییع کرده‌اند، مشاهده می‌کنیم که افراد بسیاری می‌گویند که مرگ بر آمریکا نگوییم و ننویسیم اما ما تنها یک رفتار به تأسی از مقام معظم رهبری و همچنین شهدا خود داریم لذا همیشه مرگ بر آمریکا خواهیم گفت.

یادواره «ستارگان بی نشان»؛ نمادی از همدلی و همزبانی
بنابراین گزارش، اسماعیل محبی‌پور، فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز نیز در ادامه این مراسم، این یادواره را نمادی از همدلی و همزبانی دانست که در آن سپاه، بسیج، ارتش و شهرداری در کنار هم موفق به برنامه‌ریزی این برنامه شدند.
وی با یادآوری اینکه هدف اصلی این یادواره، یادآوری و پاسداشت کسانی است که در راه حفاظت دین، مملکت و ناموس به شهادت رسیده‌اند، گفت: همچنین این مراسم به پاس زحمات خانواده‌هایی است که رزمندگان، شهدا، ایثارگران و جانبازان ما را پرورش داده‌اند.
محبی‌پور در ادامه با بیان اینکه مسئولیت منطقه غرب شیراز به عهده سپاه ثارالله(ع) است، گفت: این یادواره جهت پاسداشت 110 شهید غرب شیراز و همچنین شهدای گمنام با نام یادواره ستارگان بی نشان به‌همت و همراهی حوزه بسیج زهرای اطهر(س) و حضرت اباالفضل(ع) این ناحیه از سپاه و شهرداری منطقه 6 شیراز برگزار شده است.

تنها هدف استکبار در تمام دوران، از بین بردن اساس اسلام است
  سخنران دیگر این مراسم  سردار غلامعلی کفاش، فرمانده توپخانه 56 یونس سپاه فجر فارس بود که در ابتدا از زحمات خانواده‌های شهدا قدردانی کرد و گفت: اینکه بگوییم جنگ به خاطر خاک ایران و یا تنها برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی بود  درست نیست و هدف دشمن این نبود بلکه هدف دشمنان از بین بردن اصل اسلام بود و امروز نیز به دنبال این هستند که ریشه اسلام را بخشکانند و از بین ببرند.
وی اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی پیروز شد، آمریکا، استکبار، شوروی سابق و اسرائیل همه احساس خطر کردند و دنبال بهانه‌ای بودند که بر علیه نظام جمهوری اسلامی حرکتی انجام دهند و نظام نوپای اسلامی را از پا درآورند و انقلاب اسلامی را ساقط کنند که بهترین گزینه برای این کار صدام بود.

برشمردن شرایط وقوع جنگ
وی ضمن برشمردن شرایط وقوع جنگ در آن زمان گفت: در زمان آغاز جنگ تحمیلی، ارتش ما بازسازی نشده بود و سپاه هنوز سازمان خود به خوبی نداشت و بسیج هم سازماندهی نشده بود و نیروهای نظامی و انتظامی همه در یک وضعیت نابسامانی بودند و اینها همگی باعث شد که دشمن قرائن و شواهد خوبی داشته باشد که بخواهد بر علیه نظام جمهوری اسلامی بجنگند غافل از اینکه ملت شیعه ایران که انقلاب کردند، هیچ‌گاه در مقابل ظلم غفلت نمی‌کنند.
کفاش ادامه داد: همه مردم ایران به پیروی از ولایت فقیه، مردم بسیج شدند که این مسئله نیز فقط و فقط به خاطر آگاهی و بصیرتی بود که داشتند زیرا همه می‌دانستند که پایه اساسی اسلام، ولایت  است و اگر ولایت را از ما بگیرند دیگر چیزی برای ما باقی نمی‌ماند و این است که همه رزمندگان اسلام و مردم ایران به پیروی از امام وارد نبرد بر علیه دشمن شدند.
این یادگار دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: دشمن در روزهای اول بسیاری از خاک جنوب و غرب ایران را تصرف کرد اما به فرمان امام، مردم بسیج شدند و دشمن را در همان روزهای اول زمین‌گیر کردند و بعد با سازماندهی که روز به روز بهتر انجام شد و آموزش‌هایی که داده شد ارتش کم کم انسجام پیدا کرد و بسیج آموزش دید و سپاه سازمان یافته‌تر شد و به این شکل ما به پیروی از امام در مقابل دشمن ایستادیم و روز به روز پیروزی‌های مختلف برای رزمندگان به دست آمد.
وی، بسیجی بودن را یکی از افتخاراتی دانست که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و گفت: برای تمام اقشار مختلف مردم حتی ارتشیان، ژاندارم‌ها و غیره این بود که از سازمان خود جدا شده و به بسیج می‌پیوستند زیرا بسیجی بودن ارزش و افتخار دیگری محسوب می‌شد.

بصیرت و انسجام دوران دفاع مقدس باید در تمام دوران‌ها وجود داشته باشد
سردار کفاش با تأکید بر اینکه باید همان بصیرت و آگاهی و وحدت و انسجامی که آن زمان بود، امروز هم باشد، گفت: ما در دوران دفاع مقدس هیچ چیز نداشتیم و اکثر بسیجیان که به جبهه‌ها اعزام می‌شدند با کمترین امکانات و سلاح‌ها در جبهه آموزش دیده می‌شدند و گاهی اوقات با دست خالی به نبرد دشمن می‌رفتند اما آن چیزی که ما را پفرمانده توپخانه 56 یونس یروز کرد پیروی از ولایت، بصیرت و آگاهی، دفاع از اسلام و مسئولیتی که در این رابطه داشتیم، بود.
فرمانده توپخانه 56 یونس  اظهار کرد: دشمن در برابر ما همه چیز داشت به جز ایمان و ولایت و امروز نیز اینگونه است و اگر ما بصیرت داشته باشیم که داریم و پیرو ولایت باشیم که هستیم این بصیرت و آگاهی و ادامه راه شهدا موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی و همچنین بازدارندگی دشمنان می‌شود.
  در ادامه این مراسم صالحی، شهردار منطقه 6 شیراز نیز به خوشامدگویی پرداخت ضمن اینکه اجرای گروه تواشیح شمیم بهشت حسینی و گروه سرود ناشنوایان از دیگر برنامه‌های جانبی این یادواره بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: