آخرین اخبار
کد خبر: ۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۳:۳۰
ارتش جمهوري اسلامي ايران بخشي از نيروي دفاعي كشور است كه به عنوان زينت حكومت و سنگري محكم براي آرامش و آسايش مردم و شهروندان مي باشد.

نماينده ولي فقيه در استان فارس در آيين گشايش يادواره اميران و 2800 شهيد ارتش جمهوري اسلامي در استان فارس گفت: بصيرت و مقاومت از راه حفظ آثار شهدا امكان پذير است. 
آيت الله اسدالله ايماني افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران بخشي از نيروي دفاعي كشور است كه به عنوان زينت حكومت و سنگري محكم براي آرامش و آسايش مردم و شهروندان مي باشد.
امام جمعه شيراز افزود: زماني كه دشمنان سرسپرده ما شعار انحلال ارتش را سر مي دادند امام راحل حتي درجات ارتش را هم تثبيت كرد و نتنها بحث انحلال را نپذيرفت بلكه اعتماد خود را با حفظ درجات موجود ارتش اعلام كرد.
وي با بيان اينكه حضور پررنگ ارتش در دفاع مقدس را همگان شاهد بودند گفت: پس از دفاع مقدس هم نيروهاي نظامي ما در عرصه هاي سازندگي و خودكفايي با ساخت و بازسازي هواپيماها و قطعات مورد مصرف خود بي نيازي به بيگانگان را ثابت كردند.
آيت الله ايماني بيان كرد:ارتش جمهوري اسلامي مجموعه اي فعال در عرصه هاي مختلف و اثر گذار در جبهه هاي مختلف است و افزود: اين براي نظام جمهوري اسلامي ايران افتخار است كه درون ارتش آن مكتب حاكم است.
وي ادامه داد: ارتش جمهوري اسلامي ايران همانند ارتش هاي كشور هاي غربي براي نان و آب در اين مجموعه وارد نشده بلكه براي دفاع از اعتقادات و آرمانهاي الهي حضور يافته است.
وي با بيان اين نكته از رهبر معظم انقلاب كه براي مقابله با دشمن اخلاص، دشمن شناسي، عمل بموقع و عمل به اندازه لازم است گفت: امروز ارتش ما در همه رده ها اين وضعيت را در اختيار دارد و فضاي بصيرت براي آنها آماده است.
وي در بخش ديگري از سخنانش در مورد ضرورت برگزاري اينگونه محافل گفت: بر اين باوريم كه دشمن در مقابل نظام ما توطئه را رها نكرده و هر روز به شكلي توطئه خود را عملياتي مي سازد.
امام جمعه شيراز بيان كرد كه دشمن يك هدف دارد و آن شكستن فرهنگ حاكميت نظام و مسلمانان است و افزود: او دنبال اين است كه فرهنگ ديني را از بين ببرد و يا كمرنگ كند. وي هدف دشمن را شكستن حريم دين، نظام اسلامي و ازبين بردن حاكميت فرهنگ ديني در جامعه خواند و گفت: سرمايه گذاري دشمن در اين مسير است كه دين به حاشيه برود و متن جامعه از دين خالي شود.
آيت الله ايماني تاكيد كرد كه دشمن براي اين كار روش هاي مختلفي را دنبال مي كند و حيله ها و توطئه هاي مخملي را طراحي مي كند و افزود: براي مقابله به دو عنصر بصيرت و مقاومت نيازمنديم.
وي با بيان اينكه بايد بدانيم دشمن چه مي كند و براي مقابله با آن مقاومت داشته باشيم و ايستادگي كنيم گفت: بايد بدانيم توطئه هاي دشمن تمام شدني نيست مگر آن زماني كه دشمن نباشد يا ما به عنوان مسلمان حضور نداشته باشيم.
نماينده ولي فقيه در استان فارس تصريح كرد كه بصيرت و مقاومت از راه حفظ آثار شهدا امكان پذير است و افزود: در نظام شيعه ياد وعرض ادب به امامان و شهدا حتي در مجالس عقد و عروسي هم جاري بوده است.
وي با بيان اين نكته از فرمايش مقام معظم رهبري كه برگزاري يادمان شهدا كمتر از شهادت نيست گفت: شهيد پيام رسان احتياج دارد، اگر ياد كربلا و عاشورا به عنوان يك جريان ماندگار شد به بركت حضرت زينب بود.
امام جمعه شيراز در ادامه افزود: اگر پيام شهيد را نرسانيم شهادت فراموش مي شود. وي در ادامه با بيان اينكه بصيرت به تنهايي دواي درد نيست گفت: دشمن شناسي با يادواره شهدا مقدور مي شود تا نسل سوم و چهارم بينديشد كه چه شد اين جوانان به شهادت رسيدند و چرا به جبهه رفتند.
نماينده ولي فقيه در استان فارس در پايان بصيرت توام با استقامت را لازم دانست و افزود: امروز در مقابل تفكر و فرهنگ لا اباليگري و فرهنگ ماهواره ها و رسانه هاي مختلف، يادواره شهدا عاملي است براي خنثي كردن و قرار دادن جوانان در بصيرت و بيداري همراه با مقاومت.
يادواره شهداي ارتش مستقر در استان فارس شامگاه چهارشنبه در شيراز آغاز شد كه روز پنجشنبه نيز ادامه خواهد يافت.انتهاي خبر / ق

نام:
ایمیل:
* نظر: