آخرین اخبار
کد خبر: ۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۵
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تهدیدات استکبار جهانی اظهار داشت: وجود امریکا در منطقه خلیج فارس موجب ناامنی در این منطقه است و ایران تنها کشوری است که ضمانت امنیت خلیج فارس را بر عهده دارد.

به گزارش تنویر به نقل از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نبرد مستقیم این نیرو با ناوگان دریایی آمریکا در سال 66 اظهار داشت: پس از عملیات والفجر 8 و اطمینان آمریکا از عدم دستیابی و تامین منافع غرب توسط صدام در حمله به ایران ، استکبار جهانی به نبرد مستقیم با ایران اسلامی پرداخت که حمله به شناور سپاه در 16 مهرماه سال 1366 نیز یکی از موارد دشمنی استکبار جهانی است.
وی افزود: حمله مستقیم آمریکا به شناور سپاه در شامگاه 16 مهرماه در حالی رخ داد که این شناور برای انجام فریضه نماز متوقف شده بود که این حمله با شلیک اولیه توسط یک فروند بالگرد آمریکائی آغاز و با هجوم ناوهای مستقر در منطقه ادامه پیدا کرد و رشادت های شناور سپاه در دفاع و سرنگونی بالگرد آمریکایی افتخاری دیگر برای نیروی دریایی سپاه را ثبت رسانید.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به بهره گیری سپاه از تجربیات دفاع مقدس اظهار داشت: دستیابی به الگوی مناسب برای جنگ با دشمن یکی از مهم ترین دستاوردهای دفاع مقدس است.
وی افزود: ما خیلی سریع به این اعتقاد رسیدیم که با شیوه و تعریف دشمن از نبرد به نبرد با او نپردازیم و برای غلبه بر او می بایست تعریفی جدید از صحنه نبرد با دشمن ارائه دهیم و در این راستا به تربیت نیروهایی با مشخصه های کامل یک پاسدار اعم از ایمان، اعتقاد و باور به وعده های خداوند پرداختیم.
سردار فدوی با اشاره توانمندی های سپاه پاسداران در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: تجهیز شناورهای تندرو سپاه با موشک و دستیابی به سرعتی معادل دو برابر سرعت ناوهای آمریکا ناشی از تبلور روحیه پاسداری در نیروی دریایی سپاه پاسداران است که این مهم به برکت خون شهدا و یاری خداوند انجام پذیرفته است.
فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تهدیدات استکبار جهانی اظهار داشت: تاریخ جنگ تحمیلی 8 ساله به ملت ایران و اصابت بیش از 53 درصد از شناورهای مستقر در خلیج فارس در طول یک و نیم سال حضور آمریکا در خلیج فارس ، بخوبی نمایانگر این موضوع است که حضور آمریکا به خودی خود موجب نا امنی در آن منطقه است.
سردار فدوی ادامه داد: تداوم مقاومت ما در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره در طول سالهای پس از جنگ تحمیلی ادامه داشته است.
وی افزود: 24 سال پس از جنگ تحمیلی، فرصت بسیار خوبی بود که ما توانستیم در طول این مدت توانمندی کاملی را برای اجرای هر دستوری کسب نمائیم و هم اکنون به عنوان تنها کشوری باشیم که ضمانت امنیت خلیج فارس را بر عهده دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: