آخرین اخبار
کد خبر: ۷۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۷
سردار آسودی در جلسه نقد و بررسی کتاب نبردهسجان که درسومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در سومین حرم اهل بیت علیه السلام برگزار شد گفت : زمانی می توانیم دشمن را متوقف کنیم که از تجارب دفاع مقدس بهره ببریم.

به گزارش خبرنگار تنویر ، جلسه تجلیل و نقد و بررسی کتاب نبردهسجان اثر محمدمحمودی نورآبادی با موضوع زندگی شهید هاشم اعتمادی و با حضور معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درسومین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس در شیراز برگزار شد.
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این جلسه گفت : آمریکا پس از چندین سال با بکارگیری تمام توانش در قدرت سخت و انجام جنگ های فراوان در این منطقه و عدم موفقیتش هم در لشکر کشی به خلیج فارس و هم حمایت همه جانبه از رژیم بعثی عراق در هشت سال دفاع مقدس و هم پس از دوران دفاع مقدس ولشکر کشی به عراق و افغانستان که شکست های مفتضحانه ای را خورد و بر اثر این شکست ها و انجام هزینه های گزاف و مشکلات شدید اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی در سراسر دنیا که بیش از 16000 میلیاددلار بدهکاری که آمریکا براش بوجود آمد ، کسانی مثل دولت مردان به آنها توصیه کردند که ما قبلا گفته بودیم که در پدیده جنگ سخت نمی تواند با این پدیده بسیار پیچیده این قرن یعنی انقلاب اسلامی مقابله کنید و سیاست مداران آمریکایی به دولتمردان آمریکا توصیه کردند با بهره گیری از تمام توان در حوضه قدرت نرم می توانید بر علیه انقلاب اسلامی وارد بشوند و موفقیت هایی را بدست آورید این توصیه را می بینید که در چند سال اخیر در حوضه جنگ نرم هجمه دشمن و گستردگی حملات دشمن بسیار افزایش یافته است، و این چیزی جز عمل به این توصیه نمی باشد.
سردار آسودی در ادامه افزود : هر کشوری با بهره گیری از قدرت نرم می تواند با کمترین هزینه بیشترین بهر ه را ببرد و به موفقیت برسد.
وی اظهار داشت : ما با پدیده جنگ نرم مواجه هستیم که فرآیندش از سال 68 با تحاجم فرهنگی آغاز شد و تا سال های اخیر به اوج خودش یعنی جنگ نرم رسید. مسلما استکبار جهانی تمام توان قدرت نرم خودش را هم بر علیه دین ، مذهب ، شهدا و ایران اسلامی به عنوان منبع قدرت و مرکز قدرت قرن اخیر جهان به کار گرفته اند.
معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه گفت : مقام معظم رهبری پیوسته رهنمود می دهند که ما باید هم مقابله خوب انجام بدهیم یعنی پدافند خوبی داشته باشیم و هم باید یادبگیریم که بیشترین تلاشمان را در حوضه آفند یعنی بهره گیری از قدرت نرم بر علیه دشمن بکاربگیریم ، اگر بخواهیم فقط در حوضه پدآفند عمل کنیم دشمن با بهره گیری از قدرت نرم خودش در هنر هفتم یعنی سینما ، فیلم بر علیه پیامبر ما بسازد یا در بخش های دیگر هنری کاریکاتورها را برعلیه پیامبر عظیم الشأن ما تولید کند و یا به نویسندگانی که با گرفتن پول ، کتاب بر علیه پیامبر و بر علیه انقلاب می نویسند و ما پیوسته بخواهیم پدافند کنیم و اکتفا کنیم به تجمعات و اعتراضات که این هم در جای خودش تاثیر گذار است قطعا باید بدانیم که دشمن را نمی توانیم متوقف کنیم .
سردار آسودی تصریح کرد : ما در دوران دفاع مقدس فرصتی را به دشمن تا بن دندان مسلح نمی دادیم که طراحی و حمله ای را برعلیه ما داشته باشد و از عملیات ثامن الائمه تا بیت المقدس دشمن را پیوسته مورد هجمه قرار می دادیم و دشمن مجبور بودحالت دفاعی به خود بگیرد و ما همیشه حرف اول را در دنیا می زدیم .
وی خاطرنشان کرد : در حوزه جنگ نرم اگر بخواهیم هم پدافند خوب انجام بدهیم و هم به دشمن فرصت ندهیم تا با بهره گیری از مولفه های مختلف قدرت نرمش پیوسته بر علیه ارزش های ما حمله کند باید فرصت ها را از او بگیریم .

معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : ما اگربتوانیم پیامبراسلام را با آن همه خوبی ها و زیبایی ها ، خوب به جهان معرفی کنیم واز مولفه های قدرت نرم استقاده کنیم قطعا کاریکاتوریست های دانمارک و تولید کنندگان فیلم در هالیوود این زمینه را نمی بینند که بخواهند فیلم بر علیه پیامبر بسازند که بخشی از آن برمی گردد به ما که نتوانستیم پیامبر را خوب به جهانیان بشناسانیم .
سردارآسودی افزود : ماباید مولفه های خودمان را شناسایی کنیم که یکی از مولفه های قدرت ما تجارب هشت سال دفاع مقدس ما است .
در پایان سردار آسودی گفت : دفاع مقدس به عنوان یک الگواست برای کسانی که در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی ایستاده اند و مورد استفاده قرار گرفته است و حتی 99 % آمریکایی ها که برای مقابله با سرمایه داران آمریکا به خیابان ها آمدند از این نوع الگو استفاده کرده اند که ظرفیت های فراوانی دارد و ببینیم که چقدر توانستیم از این توانایی ها استفاده کنیم و باید نویسندگان ما این الگوها را بپرورانند تا با بهره گیری از هنر به نسل جوان و همه دنیا ارائه بشود.

پس از سخنرانی های سردار آسودی کتاب نبرد هسجان توسط آقای حمید اکبر پور و سرکارخانم دکتر ساناز مجرد به نقد و بررسی گذاشته شد. /0242242

نام:
ایمیل:
* نظر: