آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
 رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: مهم‌ترین نقش بسیج در اقتصاد، فرهنگ سازی است و متاسفانه فرهنگ اقتصادی در کشور ما ضعیف است.

به گزارشتنویر به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش شهید علی جرایه که با حضور فرماندهان بسیج شهرستان های سراسر کشور و مسئولین اقشار تخصصی و معاونین سازمان بسیج مستضعفین به مدت دو روز در مشهد مقدس برگزار شد، گفت: مهم‌ترین نقش بسیج در اقتصاد، فرهنگ سازی است و متاسفانه فرهنگ اقتصادی در کشور ما ضعیف است.

نقدی به منابع سرشار در کشور اشاره و تصریح کرد: موقعیت ژئوپلتیکی و فراوانی انرژی و آب و... در سراسر نقاط کشورمان از سویی و معضل بیکاری از سوی دیگر به ما می‌گوید که باید علاوه بر توجه به مدیریت اقتصادی، به اصلاح فرهنگ مردم نیز در این حوزه بپردازیم.

وی فرهنگ سرمایه گذاری را نیز مطلوب ندانست و گفت: بسیاری از مردم به جای آنکه سرمایه خود را صرف تولید کنند به خرید سکه و طلا و ارز روی می‌آورند تا جایی که ظرف 40 روز، ده میلیون قطعه سکه توسط مردم خریداری می‌شود.

نقدی در ادامه خطاب به مردم تصریح کرد: مردم باید برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور بیش از پیش مشارکت کرده و با واگذاری سرمایه به جوانان برای راه اندازی تعاونی ها و کارگاه های کوچک اقتصادی کمک کنند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین به 64 میلیارد دلار واردات رسمی به کشور اشاره کرد و افزود: 24 میلیارد دلار این واردات نظیر وسایل تزیینی، آرایشی، اسباب بازی و... اگر قطع شود هیچ خللی به کشور وارد نمی شود بلکه حداقل چهار میلیون شغل ایجاد می شود.

وی در پایان با اشاره به هدف این همایش که تبیین نقش بسیج در تحقق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در صورتیکه مقاومت کرده و همچون دفاع مقدس ایستادگی کنیم در جنگ اقتصادی نیز دشمن را تسلیم کرده و با اقتصادی بالنده مواجه خواهیم بود.

شهید علی جرایه به عنوان نوجوان ترین شهید کشور در سن 12 سالگی بر اثر اصابت گلوله به سر مبارکش در سال 1362 در عملیات والفجر 5 (مهران) به فیض شهادت نایل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: