آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۴
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: جنگ کنونی استکبار که در قالب جنگ نرم طراحی شده، محکوم به شکست است چرا که رهبری مدبر و مقتدر، هدایت کشتی انقلاب را برعهد دارد.

به گزارش تنویر به نقل ازفارس، جلسه هم اندیشی و تحلیل عملیات آزادسازی سوسنگرد به مناسبت فرارسیدن سی و سومین سالروز این عملیات در دانشگاه جنگ و فرماندهی ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران (دافوس) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، امیر سرلشکر سلیمی، مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ، سردار سدهی، رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح و جمعی از پیشکسوتان و فرماندهان ارتش برگزار شد، به بررسی عملیات آزادسازی سوسنگرد و نقش محوری مقام معظم رهبری در این عملیات پرداخته شد.

در این مراسم سرلشکر سلیمی ضمن اشاره به موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران اسلامی از دیرباز به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و وجود منابع و ذخایر طبیعی فراوان، مورد طمع بیگانگان قرار داشت و این هجمه‌ها بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران وارد فاز جدیدی شد.

مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه تحمیل جنگ نابرابر در اوایل انقلاب به کشورمان را نه به دلیل وجود این منابع بلکه روی کار آمدن نظام اسلامی دانست و افزود: دشمنان از اینکه نظام اسلامی در منطقه به‌صورت یک الگو مطرح شود در هراس بودند فلذا با فراهم کردن شرایط جنگی در منطقه، ایران اسلامی را وارد جنگ نابرابر کردند تا شاید بتوانند از تنومندشدن این نهال نوپا جلوگیری کنند.

سلیمی تصریح کرد: ما در شرایطی وارد جنگ شدیم که دشمن بعثی با حمایت همه‌جانبه تسلیحاتی و مالی ایادی استکبار و برخی از کشور‌های منطقه، نقشه تصرف زود هنگام پایتخت را در سر می‌پروراند که البته با هوشیاری نیروهای مسلح، مردمی و رهبری مقتدرانه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، توانستیم در سه مرحله دشمن را متوقف، خسته و از کشور برانیم.

وی سپس به تحلیل شرایط در طول جنگ و سال‌های پس از آن پرداخت و در خصوص شرایط امروز، خاطرنشان کرد: جنگ کنونی استکبار که در قالب جنگ نرم طراحی شده، محکوم به شکست است چرا که رهبری مدبر و مقتدر، هدایت کشتی انقلاب را برعهد دارد و مردم ولایتمدار ایران اسلامی نیز همچون سال‌های انقلاب و دوران دفاع مقدس آماده صیانت از دستاوردهای انقلاب هستند.

همچنین در ادامه این مراسم سردار سدهی رئیس دفتر ارتباطات نیروهای مسلح به تشریح ضرورت و شکل‌گیری شورای عالی دفاع به فرمان بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران پرداخت و یادآور شد: به دلیل کارشکنی بنی‌صدر، نخستین جلسه این شورا 22 روز پس از آغاز جنگ با دستور مؤکد حضرت امام(ره) تشکیل شد و کار خود را با حضور رهبر فرزانه انقلاب به عنوان نماینده حضرت امام(ره) در این شورا آغاز کرد.

سدهی سپس به تبیین نقش رهبر فرزانه انقلاب برای تحقق راهبرد دفاعی حضرت امام (ره) مبنی بر مقاومت و پایداری در برابر دشمن و عملیات شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد پرداخت و افزود: عملیات سوسنگرد اولین عملیات کلاسیک دوران دفاع مقدس است که با هماهنگی رزمندگان ارتش، سپاه، ستاد جنگ‌های نامنظم و با محوریت تیپ دوم لشگر 92 زرهی نیروی زمینی ارتش انجام شد.

وی در پایان گفت: اگر قرار بود اداره جنگ بر مبنای ایده بنی‌صدر مبنی بر دادن زمین و گرفتن زمان یعنی عقب‌نشینی از سرزمین خوزستان و واگذاری آن به دشمن صورت پذیرد، قطعاً در همان روزهای نخستین آغاز جنگ تحمیلی، شکست سختی را متحمل می‌شدیم که جبران آن غیرممکن بود.  

در ادامه این مراسم جلسات تخصصی با حضور پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش به منظور بررسی و تجزیه و تحلیل شرایط جنگ به‌ وی‍ژه عملیات آزادسازی سوسنگرد برگزار شد که در آن، فرماندهان و مسئولین با پرسش و پاسخ به تحلیل شرایط پرداختند.

نام:
ایمیل:
* نظر: