آخرین اخبار
کد خبر: ۷۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
 سردار یزدانی گفت: در ادامه پروژه‌های افتتاح شده بسیج در روز گذشته حدود 500 پروژه دیگر در دهه فجر افتتاح می‌شود.

سردار کاظم یزدانی معاون ورزشی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگویی، با اشاره به افتتاح دو هزارو 800 پروژه عمرانی بسیج در روز گذشته، گفت: بر اساس برنامه 5 ساله در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی در بسیج و کشور، فعالیت‌های بسیار خوبی چه در امر توسعه ورزش همگانی و ورزش قهرمان صورت گرفته است.

وی افزود: در این راستا تلاش شده است که فضایی برای ورزش مردم فراهم شود و از طرفی هم در ورزش قهرمانی استعدادیابی و پرورش نخبگان ورزش صورت بگیرد که این 2 چشم‌انداز ما در بسیج است.

یزدانی تاکید کرد: برای رسیدن به آن نیاز به برنامه‌ریزی داریم که آن در مرکز مطالعات و پژوهشکده سایبری و ورزشی بسیج طراحی شده است و از اول برنامه پنج ساله بسیج آغاز شده است. اگر بخواهیم به این 2 خواسته برسیم احتیاج به زیر ساخت‌ها و ابزار و نیروی انسانی متخصص و اماکن داریم.

معاون ورزشی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌ با حمایت بسیار خوب سردار نقدی در بحث تقویت زیر ساخت‌ها، از اوایل برنامه 5 ساله یعنی اول سال 90 طبق برنامه‌ای موافقت شد که برای هر حوزه‌ای که سالن ورزشی ندارد یک سالن، برای نواحی، یک سالن و برای مرکز استان‌ها یک مجموعه ورزشی ساخته شود.

یزدانی خاطرنشان کرد: همچنین برای نواحی مستعد بحث تیراندازی مثل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، لرستان، کردستان، قرار است با هماهنگی‌ که با فدراسیون تیراندازی انجام دادیم یک سالن کمپلکس تیراندازی بسازیم که شامل سالن تیراندازی بادی، خفیف و جنگی است. این سالن‌ها در حال ساخت و ساز است و تعدادی از آن نیز درحال تجهیز است.

وی با بیان اینکه این‌ها زیرساخت‌های ماموریت ما در بحث توسعه ورزش در بسیج و کشور است، اظهار داشت: در همین راستا روز گذشته توانستیم در یک اقدام هماهنگ با معاونت فاوا به صورت ویدئو کنفرانس همزمان حدود دو هزار و 800 پروژه عمرانی شامل پایگاه‌ها، حوزه‌ها، سالن‌های صالحین و سالن‌های 9 دی را افتتاح کنیم.

یزدانی تصریح کرد: سالن‌های صالحین با ابعاد حدود 450 متر برای فعالیت‌های همگانی حوزه‌ها فعال خواهد شد و سالن‌های 9 دی در ابعاد 1200 متر، سالنی چند منظوره است که اکثر رشته‌های ورزشی را شامل می‌شود.

معاون ورزشی سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: روز گذشته 362 سالن صالحین برای حوزه‌ها و 65 سالن 9 دی برای نواحی بسیج در شهرستان‌ها همزمان با 183 حوزه و 2197 پایگاه به دستور سرلشکر فیروزآبادی و سردار نقدی در سراسر کشور افتتاح شد.

وی افزود: بنا داریم برای دهه فجر همچنین مراسمی داشته باشیم و بخش دیگری از پروژه‌های عمرانی بسیج هم در بخش سالن‌های تیراندازی و 9 دی و صالحین در حدود 500 سالن افتتاح کنیم که کار بی سابقه‌ای است.

یزدانی خاطرنشان کرد: این افتتاح‌ها طبق برنامه پنج ساله است و تقریبا تا انتهای امسال در فاز اول حدود هزار عدد از این سالن‌ها را به بهره برداری می‌رسانیم که رقم بسیار قابل توجه و کمک بسیار خوبی به ورزش کشور خواهد بود.

معاون ورزشی سازمان بسیج مستضعفین در پایان گفت: همچنین با احداث پایگاه‌های قهرمانی ورزشی، برای استعداد یابی نخبگان ورزش در رشته‌های مختلف کار خود را شروع کرده‌ایم و در حال حاضر  75 پایگاه و حدود 6 هزار نونهال شناسایی شده از تعداد 100 هزار مراجعه کننده داریم.

نام:
ایمیل:
* نظر: