آخرین اخبار
کد خبر: ۷۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۰
 رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت مطمئن باشيد همانطور كه جنگ زاينده نيروهاي مسلح شكست ناپذير ايران شد، با اقتصاد بسيجي و تحريم اقتصادي نيز ايران تبديل به قدرت برتر اقتصادي در جهان مي شود و نتيجه تحريم هاي جديد، ايراني با اقتصاد مولد بدون نفت خواهد بود.

به گزارش تنویر به نقل از  پايگاه اينترنتي بسيج ، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در جمع نمازگزاران جمعه تهران اظهار داشت: عاشورا كتاب اصلي درس بسيج با تجسم عيني تفكر بسيجي است و از جمله درسهاي اين كتاب اين است كه چگونه با خدا باوري و تكليف مداري با نترسيدن از عِده و عُدّه ي دشمن شكستها و تهديدها را تبديل به پيروزي كنيم.

ايشان افزود: امام حسين (ع) در يك روز و با كمي عدد شكست كامل مسلمانان به منافقين و از دست دادن اسلام را تبديل به بزرگترين پيروزي كرد و امام سجاد (ع) چون زينب كبري (س) با يك خطبه خيلي كوتاه ميدان باخت قطعي را به بزرگترين پيروزي تبديل نمود لذا ملت بسيجي ما هم درس خود را از اين الگوهاي دين فرا گرفتند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: تفكر بسيجي و ولايت مدارانه مردم ايران از دل جنايات بي شمار رژيم منحوس پهلوي، نظام قدرتمند اسلامي را به جهان عرضه كرد و از ميان سخت ترين آزمايش ها و شديدترين فتنه ها در طول انقلاب اسلامي به مدد و عنايت اهل بيت عليهم السلام پيروزي هاي بزرگ را نصيب ملت ما نمود.

سردار نقدي با ياد آوري مؤلفه هاي قدرت بيان كرد: هر يك از مؤلفه هاي قدرت جمهوري اسلامي اعم از علمي، سياسي، دفاعي و... را كه امروز ايران در اختيار دارد مولود يك دوره سخت تهديد و تحريم مي باشد.

وي در همين زمينه به قدرت امنيتي و تشكيلات اطلاعاتي كشورمان اشاره كرده و عنوان نمود: اگر امروز از نادر كشورهايي هستيم كه مي توانيم جاسوسان آمريكايي و اسرائيلي را رسوا كنيم و عوامل تروريست آنها را دستگير و با ظرافت از آنها تمام اطلاعات را بگيريم و اگر مي توانيم تروريستي مانند ريگي را همچون عقاب در آسمان شكار كنيم، اين قدرت امنيتي مولود حملات شيطاني به ايران در دهه شصت است. اين قدرت در روزهايي متولد شد كه تروريست ها در تهران روزي 40 نفر را به شهادت مي رساندند و هر كس قيافه ي حزب اللهي داشت محكوم به مرگ بود. در آن روزها اصلاً ما الفباي امنيت را هم نمي دانستيم. سازمان اطلاعات وابسته و فاسد رژيم گذشته منحل شده بود و يك عده دانشجو در رأس اين كارها قرار گرفته بودند كه هيچ آشنايي با اين امور نداشتند ولي همين فشارها و فضاي سنگين تروريستي اين نيروها را آبديده كرد.

ايشان شهادت 17 هزار نفر از هموطنانمان را در اقدامات تروريستي در طول انقلاب اسلامي يادآور شده و ادامه داد: اين تشكيلات قوي امنيتي كه امروز داريم از دل تهديدها به دست آمد در حالي كه هر كشوري با سازماني مثل منافقين در كشورش سازش كرده و امتياز مي دهد اما ما توانستيم تشكل آنها را در كشور منهدم و بسياري شان را نيز دستگير كنيم. 

رييس سازمان بسيج مستضعفين قدرت انتظامي ايران اسلامي را در منطقه بي نظير توصيف كرده و افزود: اگر امروز نيروي انتظامي بسيار قوي و پيشرفته داريم، اين قدرت انتظامي از دل مبارزه با گسترده ترين شبكه آمريكايي مواد مخدر در منطقه و از دل اغتشاشات و ناامني هاي گروهك ها در سال هاي آغازين انقلاب و توطئه هايي نظير 18 تير 78 و فتنه 88 متولد شده است.

وي با اشاره به اينكه قدرت دفاعي شكست ناپذير امروز ايران از دل تهديد دشمن در جنگ تحميلي متولد شد افزود: يقيناً اگر جنگ تحميلي دشمنان و تلخي ها و فشارها نبود به هيچ وجه اين پيشرفت هاي نظامي و لشكرهاي سپاه و ارتش مقتدر را نداشتيم، به هيچ وجه نيروي هوافضا و دريايي سپاه تشكل نمي شد و اين قدرت نظامي شكست ناپذير كشورمان از دل جنگ بيرون آمد. 

ايشان قدرت دفاعي را مولود شرايط سخت جنگ دانسته و گفت: آمريكايي كه هر روز نقطه اي از جهان را بمباران مي كند به جهت قدرت بالاي دفاعي ما، حتي جرأت نمي كند به ايران نگاه چپ كند.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج در بخش ديگري از سخنراني خود به قدرت سياسي ايران اسلامي اشاره كرده و ادامه داد: امروز قدرت سياسي ما به جايي رسيده كه آمريكا درتريبون هاي رسمي، تمام آبرويش را به صحنه آورده تا كشورها را از حضور در اجلاس نم منصرف كند اما ديديم كه حتي يك كشور نيز غيبت ننموده و با بي سابقه ترين موضع گيري هاي عدالت خواهانه اين اجلاس برگزار شد.

وي قدرت سياسي امروزمان را مديون فشارهاي گسترده سياسي و اتحاد همه ابرقدرت ها عليه ملت خوانده و تصريح كرد: امروز اگر در ديپلماسي عمومي از پرنفوذترين كشورها در ميان ملت هاي جهان هستيم اين اقتدار بي نظير سياسي از دل شديدترين فشارهاي سياسي بين المللي متولد شده است. اگر تهديدها و فشارهاي سياسي شديد در مسئله هسته اي نبود چنين قدرت ديپلماسي هم در كار نبود. اگر در علم و فناوري در رشته هاي حساس و مهم جزء چند كشور برتر دنيا هستيم مديون عزم و ارداه بسيجي در برابر تحريم هاي دشمنان هستيم كه موجب مجاهدت و بالندگي دانشمندان جوانمان شد و ظرفيت هاي پنهان ملت ما را آشكار كرد.

ايشان تحريم هاي سخت گيرانه استكبار را عليه نيروهاي مسلح بويژه در دهه 80 يادآور شده و افزود: صنعت دفاعي ما با شدت گرفتن تحريم هاي دشمن به صورت معجزه آسا پيشرفت كرد و ما اين پيشرفت شگفت انگيز را در عرصه دفاعي معلول اِعمال تفكر بسيجي در تقابل فشارها و تحريم هاي دشمن مي دانيم. آنها از سال 80 با اشغال عراق و افغانستان تهديد عليه ما را خيلي خيلي جدي كردند و غرب و شرق هم در تحريم تسليحاتي ايران تصميم جدي گرفتند كه حتي مواد اوليه با قابليت استفاده دفاعي به ما ندهند و همين فشار و تحريم نظامي دهه 80 موجب شد جهش عجيب و معجزه آسا در اين دهه اتفاق بيافتد و از زيردريايي تا ماهواره و پيچيده ترين تسليحات پدافند هوايي را كه بعضا منحصر به فرد جمهوري اسلامي است را بسازيم. قبل از آن ما حتي قدرت ساخت يك رادار را هم نداشتيم، قدرت ساخت موشك هاي هوايي، دريايي و اژدرها را نداشتيم و همه را در اين شرايط فشار كسب كرديم. 

سردار نقدي افزود: اگر فشار دشمن در موشك باران شهرها نبود تا يك قرن ديگر هم ايران داراي قدرت هوافضا نمي شد. در همان فشار موشك باران، اراده مقاومت جوان بسيجي شجاع مثل حسن طهراني مقدم پاي ايران را به باشگاه فضايي باز كرد. 

ايشان ادامه داد: اگر امروز مي بينيم قدرت راداري و پدافند هوايي بومي داريم كه پيشرفته ترين پهپادهاي دشمن را ساقط مي كند، 15 سال تهديد مستمر آمريكايي ها و پيغام هاي مكرر آنان مبني بر اينكه امروز يا فردا شما را بمباران مي كنيم موجب شده متخصصان و نيروهاي صنايع ما با همه قدرت و روحيه بسيجي با تحقيقات شبانه روزي تلاش كنند و اين تسليحات را كه پيچيده ترين فناوري دفاعي جهان است با روش هاي مبتكرانه و بومي توليد كنند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين اصلي ترين تهديد امروز دشمنان را در حوزه مسائل اقتصادي دانسته و تصريح كرد: مطمئن باشيد مولود تحريم و جنگ اقتصادي نيز تبديل جمهوري اسلامي ايران به يكي از قدرت هاي برتر اقتصادي جهان خواهد بود به شرط آنكه مانند عرصه هاي ديگر محكم ايستاده و مقاومت كنيم.

وي خودكفايي در بنزين را يكي از مصاديق پيشرفت در تهديد دانست و يادآور شد: ما از سال 70 توان توليد داخلي بنزين را داشتيم ولي هيچ وقت از اين ظرفيت علمي و فني استفاده نكرديم. چه وقت اين توانايي به فعليت رسيد؟ وقتي در سال 89 غربي ها به صورت جدي تصميم گرفتند ايران را تحريم بنزين كنند. به محض آغاز برنامه ريزي آنها براي تحريم، ظرف يك سال و نيم كاري را كه در طول 20 سال نتوانسته بوديم انجام دهيم را انجام داديم و در بنزين خودكفا شديم و هم طراح و هم مجري اين طرح هر دو از مهندسان بسيجي بودند. 

ايشان گذاشتن شرط لغو تحريم در مذاكرات هسته اي را ضرورتي ندانسته و تصريح كرد: اگر به جاي مسئولان بودم به دشمنان مي گفتم تا آخرين نفس ما را تحريم كنيد چرا كه تحريم داروي شفا بخش اقتصاد ايران است و تحريم هاي اخير لطف پروردگار است كه توسط دشمنان انجام مي شود تا موجب پيشرفت اقتصاد كشور عزيزمان گردد. 

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج اظهار داشت: اگر از فرصت تحريم به شايستگي استفاده كنيم مي توانيم سلطه دلار را بر اقتصاد جهان از بين برده و سيطره آمريكا را در حوزه اقتصاد حذف نماييم، به شرط آنكه مردانه بايستيم. 

ايشان اقتصاد آمريكا را بسيار متزلزل خوانده و خاطر نشان كرد: آمريكا اقتصادي ندارد و با جاسوسي و زور، اقتصادش را پيش مي برد؛ آمريكا معادل سازمان سيا، سازمان اطلاعاتي ديگري دارد كه صرفاً در حوزه اقتصاد جاسوسي مي كند. 

وي به ايثارگري ملت ايران در دوران دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: هركسي بايد به ميزان توان و تكليف خويش در مقابل جنگ اقتصادي دشمن ايستادگي كند. 

سردار نقدي كلام ولايت را سراسر نور و بركت دانسته و تأكيد نمود: امروز منويات امام خامنه اي همواره مشمول ملت ما مي گردد كه گاهي ما قدر كلام ولايت را ندانسته و به شايستگي به آن عمل نمي نماييم. 

ايشان بيان برخي از مديران را درنقد اقتصاد مقاومتي و جايگزيني اقتصاد تهاجمي يادآور شده و بيان كرد: معاون اول رئيس جمهور اندونزي از هزاران كيلومتر دورتر از ما، بدون آنكه زبان فارسي را بلد باشد به عنوان يك متخصص اقتصاد در ديدار با مقام معظم ولايت با بيان اينكه از نظريه بديع اقتصاد مقاومتي حضرتعالي درس هاي زيادي گرفتم، اين نظريه را تازه و مبتكرانه مي¬داند حال آنكه برخي در داخل اين كلام را قدر نمي دانند.

وي اقتصاد مقاومتي را بر خلاف اقتصاد رياضتي و انفعالي غرب، تهاجمي ترين اقتصاد دانسته و گفت: اقتصاد مقاومتي فرمولي است براي پاسخ دادن به اين سؤال كه چگونه مي توان در سخت ترين شرايط تحريم و مشكلات اقتصادي، جريان اقتصادي بالنده و رو به پيشرفت در كشور داشت.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين جنگ اقتصادي را آخرين حربه دشمن خوانده و افزود: اگر از اين تحريم و جنگ سربلند بيرون بياييم، ايران به عنوان قدرتي جهاني، استكبار را به زانو در خواهد آورد به شرط آنكه مانند تهديدها و تحريم هاي قبلي با نظر تفكر بسيجي به ميدان بياييم و ايده ي اقتصادي بسيجي يا همان اقتصاد مقاومتي كه امام خامنه اي فرمودند را عملياتي كنيم و اين فقط بر عهده دولت نيست.

ايشان ضمن تاكيد بر نقش دولت و نقش اساسي ملت در اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: يكي از مؤلفه هاي اقتصاد بسيجي اين است كه تا جايي كه ممكن است كالاي داخلي مصرف كنيم و از مصرف كالاي خارجي بپرهيزيم. 

وي به 64 ميليارد دلار واردات رسمي و 20 ميليارد دلار واردات قاچاق اشاره كرد و بيان كرد: حداقل 30 ميليارد دلار اين واردات كالاهايي است كه وارد نشدن آن به كشور هيچ لطمه اي نمي زند.

چيزهايي مثل وسايل تزييني، آرايشي، اسباب بازي، شكلات، آب ميوه، ميوه هاي خارجي، سراميك، سنگ نماي ساختمان، گل مصنوعي، سجاده و مهر و تسبيح، لوستر، بلورجات و... كه عدم واردات آنها نه تنها خللي ايجاد نمي كند بلكه حداقل چهار ميليون شغل در كشور ايجاد مي كند كه منجر به رفع مشكل بيكاري در كشور خواهد شد. 

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج ضمن برشماري ساير مؤلفه هاي مهم اقتصاد مقاومتي، نقش مردم را در بالندگي و شكوفايي اقتصادي بسيار مؤثر دانسته و تأكيد نمودند: مردمي كردن اقتصاد را فقط از دولت نخواهيم، خود مردم هم بايد همت بيشتري كنند؛ مردم بايد سرمايه هاي خود را به جاي خريد سكه و طلا و زمين به عرصه توليد آورده و جوانان را در راه اندازي گروه ها و تعاوني هاي كوچك اقتصادي كمك نمايند.

وي كار و تلاش را از مهمترين مؤلفه هاي اقتصاد مقاومتي عنوان كرد و اظهار داشت: تلاش، عرق ريختن، خطرپذيري براي كار و توليد و... يك ارزش است. بيكار نشستن و از دسترنج ديگران خوردن يا با زد و بند ثروت باد آورده و بدون زحمت جمع كردن، بدترين ننگ است و از انسانيت به دور است.

سردار نقدي در بخش پاياني سخنراني خويش با بيان اينكه در هر مرحله از انقلاب با تهديدي جدي از سوي دشمنان مواجه بوديم تصريح كرد: ما مرد مبارزه بوده و هستيم و تحريم هاي امروز را مغتنم شمرده و آن را به شكست دشمن منتهي مي كنيم. مي دانيم شرط اصلي موفقيت در رسيدن به اين هدف حفظ وحدت و همدلي است. بايد سوء ظن ها را كنار بگذاريم، با يكديگر همدل باشيم و به يكديگر اعتماد كنيم چرا كه از اختلافات ميان دستگاه هاي كشور، فقط دشمنان خارجي و غارتگران بيت المال سود مي برند.

نام:
ایمیل:
* نظر: