آخرین اخبار
کد خبر: ۸۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
فرمانده سپاه فجر فارس در جواب این سوال که چرا دشمن شهید مطهری را برای ترور انتخاب کرد، گفت: شهید مرتضی مطهری تا قبل از شهادتش برای آحاد مردم شناخته شده نبود و...

به گزارش تنویر به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، غلامحسین غیب‌پرور روز پنجشنبه در سالن همایش‌های امام علی(ع) سپاه فجر فارس، در جواب این سوال که چرا دشمن شهید مطهری را برای ترور انتخاب کرد، بیان داشت: شهید مرتضی مطهری تا قبل از شهادتش برای آحاد مردم شناخته شده نبود و فقط یک طیف خاص از مردم وی را می شناختند؛ اما دشمن او را به خوبی شناخته بود.

وی افزود: اولین ویژگی شهید مطهری این بود که یک نفر در کسوت روحانی و سنگر دفاع از انقلاب از حوزه علمیه قیام کرده و دقیق‌ترین مطالب را به جامعه ارائه می‌دهد.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: علامه شهید مرتضی مطهری نیاز روز جامعه را شناخت و هنرش این بود که توانست محتوای اصیل و غنی اسلامی را با زبان روز جامعه منطبق کند.

غیب‌پرور زمان شناسی را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید مطهری خواند و گفت: این شهید با زمان شناسی، آحاد مردم و به ویژه جوانان و دانشگاهیان را به اسلام جلب و در عرصه های فکر و اندیشه تلاش مضاعف کرد و در مقابل افراد روشن فکر مآب ایستادگی کرد.

وی زمان زندگی شهیدمرتضی مطهری را اوج انزوای اسلام دانست و تصریح کرد: زمانی شهید مطهری زبان به سخن گفتن گشود که اسلام در اوج انزوا بود که در این مقطع یک روحانی ملبس به لباس پیامبر(ص) و با چهره‌ ای حوزوی و در عین حال یک چهره صد در صد سیاسی بازگو کننده مواضع امام خمینی (ره) و مورد اعتماد ایشان بود.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به ترور شهید مرتضی مطهری و شهادت وی گفت: گرچه مراجع عالیقدر عظام تقلید و علما و در راس مقام معظم رهبری با بصیرت و آگاهی در جامعه ما حضور دارند، ولی در جهت دفاع از مرزهای اعتقادی و اسلامی نیاز به چهره هایی همچون شهید مطهری ها داریم.

غیب‌پرور با یادآوری دوباره هفته عقیدتی- سیاسی در سپاه پاسداران و سالروز گرامیداشت استاد شهید مرتضی مطهری خطاب به پاسداران سپاه فجر بیان داشت: امروز پاسداران انقلاب اسلامی متاثر از افکار بلند شهید مطهری لباس سبز و مقدس پاسداران را بر تن دارند و با جدیت و بصیرت، ویژگی بارز شهید مطهری که همانا دشمن شناسی است را در خود تقویت می کنند.

شالوده و اساس سپاه بر مبنای ایمان و اعتقاد شکل گرفته است

حجت‌الاسلام محمد حاجی‌زاده، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس نیز هدف از این مراسم را احیای فکر و فرهنگ عقیدتی- سیاسی در مجموعه سپاه فجر برشمرد و گفت: شالوده و اساس سپاه بر مبنای ایمان و اعتقاد شکل گرفته است که بعضا با توجه به هجمه های سنگین فرهنگی توسط دشمن، نیاز است هر ساله در جهت تعمیق معنویت و تقویت فکری تلاش و مجاهدت کرد.

وی افزود: شهید مرتضی مطهری معلمی ایثارگر بود که می تواند برای ما در جهت تقویت مبانی اعتقادی الگویی مناسب باشد؛ چرا که ایشان با توجه به ضرورت‌هایی که احساس می کرد در جهت تقویت مبانی دینی، اعتقادی و اسلامی حرکت می کرد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس ابراز امیدواری کرد: با همفکری و تلاش مجدانه در جهت پیشبرد اهداف سپاه و تحقق منویات مقام معظم رهبری گام برداشته و خوب عمل کنیم تا شرمنده شهدایی همچون شهید مطهری نشویم.

لازم به ذکر است، در این مراسم از خانواده شهدای عقیدتی- سیاسی و همچنین تعدادی از اساتید عقیدتی- سیاسی در سپاه فجر فارس تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: