آخرین اخبار
کد خبر: ۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس ضمن اعلام همراهي با دست اندركاران کنگره شهداي استان فارس گفت: شهداي گرانقدر انقلاب اسلامي از برجسته ترين‌فرهنگوران و هنرمندان ايران هستند.

دکتر منصور طبيعي در گفت و گو با ستاد خبري اجلاسيه سرداران و ?? هزار و ??? شهيد استان فارس اظهار كرد: هسته هاي اصلي هنر و فرهنگ انقلاب اسلامي در جبهه هاي جنگ ايران و در بين شهداي جنگ تحميلي شکل گرفت، به همين دليل مي توان شهدا و مجاهدان اين جنگ را برجسته ترين فرهنگواران و هنرمندان ايران معرفي کرد.

وي ادامه داد: توجه به فرهنگ جهاد و شهادت را نبايد به هيچ وجه فراموش كرد و نياز است تا از طريق توليدات فرهنگي و هنري جلوه‌هاي حقيقي ارزش‌هاي مقدس شهدا را در اين قالب براي مردم مطرح نمود.

طبيعي گفت : همانگونه که پيداست در برگزاري کنگره به جنبه‌هاي معنوي، هدفدار، جهت بخش، عميق و تأثير گذار فرهنگي توجه شده و با محتواي مطلوبي که ارائه مي شودآرمانهاي شهدا از اين طريق نهادينه خواهد شد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس ادامه داد: مسئله شهادت، جهاد، شهداي دفاع مقدس و احساس مسئوليت مردم جزء جدانشدني از متن مسائل كشور و انقلاب است و اين کنگره تاييدي بر حركت هاي مردم شيراز و استان فارس در زمان دفاع مقدس ، به عنوان حرکت هايي با ‌هدف و با ‌انگيزه است.

وي اضافه کرد: وقتي که انسان‌ها شهادت را يک ارزش و شهادت خواهي را به عنوان والاترين آرمان خود برگزيند ، در جستجوي آن، حجاب‌ها و موانع در هم مي‌شکنند و بارزترين خصلتي که در اين حالت متجلي مي‌شود حفظ انقلاب اسلامي است .

طبيعي ادامه داد: شهادت وقتي است که هدف حق و آرمان خدا باشد و اين مطلب است که شهيد را نزد همه‌ي جهانيان ارجمند ميکند که اين حق و اخلاص در هر کاري براي شهدا بايد متجلي باشد.

وي تصريح کرد : پاداش شهيدي در اسلام رضوان‌الله است که مقامي از آن بالاتر و سعادتي از آن بيشتر و برتر نخواهد و همين معيار است که اگر در اجراي هر کاري نام شهداء در نظر گرفته شود ما را به سخن رهبر حکيم انقلاب اسلامي که فرمودند زنده نگه داشتن ياد شهدا کم از شهادت نيست رهنمود مي کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: