آخرین اخبار
کد خبر: ۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
امام جمعه شيراز با ابراز اميدواري به اينكه يادواره عظيم شهداي فارس آبرويي براي اين استان و مشعلي فروزان براي نسل‌هاي آينده باشد، گفت: كنگره شهداي فارس نماد وحدت و همدلي بين مردم و مسئولان است.

آيت‌الله اسدالله ايماني در خطبه‌هاي نماز جمعه امروز شيراز از ديدار اقشار مختلف مردم فارس با مقام عظماي ولايت در آستانه برگزاري اجلاسيه بزرگ سرداران و 14 هزار و 600 شهيد استان فارس خبر داد و اظهار داشت: در زمان برپايي مراسم شهداي فارس از مقامات بلندپايه كشوري، مراجع و سياسيون و عوامل اجرايي دعوت شده است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با گراميداشت روز ارتش بيان داشت: تمام ملت‌ها از نيروي دفاعي برخوردارند و بدون دفاع زندگي امكان ندارد و ملت‌هاي مستقل نيروهاي متكي بر علم، ايمان، نوآوري و فناوري مي‌خواهند.
امام جمعه شيراز افزود: دشمنان در صدر انقلاب همواره درصدد تضعيف ارتش بودند و تا انحلال آن در مجلس و رسانه‌ها نيز سخن گفتند، اما امام (ره) 29 فروردين را روز تثبيت ارتش قرار داد.
نماينده ولي فقيه در استان فارس اضافه كرد: پس از انقلاب نيروي دفاعي و مسلح ايران در قالب نيروهاي زميني، هوايي و دريايي ارتش شكل گرفت.
نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: امام فرمودند كه «امروز ارتش ما داراي سه ركن اساسي دينداري و اخلاق، استقلال و كارايي است».
اين مسئول در ادامه سخنان گفت: اگر ارتشي از مزاياي كشور اسلامي بهره ببرد، اما از آمريكا بترسد و در اختيار او باشد، ارتش مفيدي نيست.
نماينده مقام معظم رهبري در استان فارس خاطرنشان كرد: ارتش بحرين با پول مسلمانان و با دستور آمريكا مأمور سركوب مبارزان بحريني مي‌شود، اما ارتش ما مستقل و مبتني بر استقلال و دين‌مداري است.
وي همچنين در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز شيراز تصريح كرد: استقلال اقتصادي مانند استقلال سياسي، علمي و نظامي مهم است و هر جا استقلال باشد، عزت نيز همان جاست.
ايماني ادامه داد: ما امروز به مقامي رسيده‌ايم كه هيچ‌ كدام از ابرقدرت‌ها نمي‌توانند ما را ناديده بگيرند و بايد در اقتصاد مانند سياست به استقلال لازم برسيم تا آمريكا و دولت‌هاي ستمگر نتوانند ما را سركوب كنند.
امام جمعه شيراز اضافه كرد: ما در رسيدن به استقلال سياسي نياز داريم كه كالاها و برنامه‌ها و كارهاي كيفي و مفيد و ماندگار ارائه دهيم و هر قشري از جامعه امور خود را با دقت و اصولي انجام دهد.
نماينده ولي فقيه در استان فارس با بيان اينكه بايد عوامل رسيدن به استقلال اقتصادي در جامعه فراهم شود، ابراز داشت: همگي بايد اقتصاد را گفتمان خود قرار دهيم و كاري را كه انجام مي‌دهيم به خوبي صورت پذيرد.
اين مسئول در بخش ديگري از سخنان خود عنوان كرد: از ثروت و سرمايه‌داران بايد با همفكري و هماهنگي به نفع جامعه استفاده شود چرا كه بخشي از ثروت آنان متعلق به اجتماع است.
خطيب جمعه شيراز همچنين بمتذكر شد: بايد درآمد حلال مورد نظر سرمايه‌گذاران باشد و در كارهاي مفيد و توليدي سرمايه‌گذاري كنند، اما عده‌اي زمين و تسهيلات بانكي را از دولت مي‌گيرند و به ساخت و سازهاي كاذبي مانند مغازه و آپارتمان مي‌پردازند.
وي در پايان خطبه‌هاي امروز نماز جمعه شيراز اذعان داشت: حركات ما بايد به روز و نو باشد و ارتباط بين دانشگاه و صنعت مد نظر قرار گيرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: