یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۱۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
طرح ملی “بسیج همگام با کشاورز”
ایشان خودکفایی ،امنیت غذایی و علمی کردن کشاورزی را از مهم ترین اهداف این طرح در جهت اجرای توصیه های رهبر معظم انقلاب بیان کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه نی ریز در گفتگو با تنویر گفت: طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در تمامی مناطق تحت پوشش پایگاه های مقاومت روستائی شهرستان نی ریز آغاز شده است.

سرهنگ توکل افزود:این طرح توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و با همکاری مدیریت هماهنگی و ترویج کشاورزی، بسیج سازندگی ، بسیج مساجد و محلات وجهاد کشاورزی و در راستای ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهت کمک به امنیت غذایی و تولید پایدار کشاورزی با بهره گیری و استفاده از علوم روز و دانش و تجربیات محلی کشاورزان نمونه با ارائه مدل های واقعی در مناطق تحت پوشش پایگاه های مقاومت روستائی و درقالب "تشکیل کارگروه علمی سازی کشاورزی در پایگاه های مقاومت بسیج” انجام می شود.

وی افزود :این طرح در سال جاری به عنوان اقدامی عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی توسط مهندسین بسیجی در حال اجرا است و کارشناسان خبره کشاورزی در مدت کاشت، داشت و برداشت از مزارع و باغات بازدید به عمل می آورند و با انتقال تجارب و دانش های روز به کشاورزان در مراحل مختلف تولید، موجب افزایش بهره وری کمی و کیفی محصول خواهند شد.

فرمانده سپاه ناحیه نی ریز، دستیابی به موفقیت را در گرو آموزش های مستمر به کشاورزان دانست و خاطر نشان کرد: کارگاه ها، کلاس های آموزشی وبرنامه های بازدید متعددی برای کشاورزان در نظر گرفته شده که فراخور نیاز آنها توسط  بسیج مهندسین، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می شود.

سرهنگ توکل تاکید کرد: مهندسین بسیجی مجری این طرح هر سال چند دوره آموزشی تخصصی و تسهیل گری را سپری می کنند و ضمن در اختیار گرفتن دستورالعملها ،تحت نظر اساتید و فعالان بخش کشاورزی از دانش های روز کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی آگاهی می یابند.

ایشان خودکفایی ،امنیت غذایی و علمی کردن کشاورزی را از مهم ترین اهداف این طرح در جهت اجرای توصیه های رهبر معظم انقلاب بیان کردند و گفت:بسیج برای تامین سلامت مردم و تهیه محصولات سالم با کشاورزان همکاری میکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد:متقاضیان اجرای این طرح می توانند ضمن مراجعه به نمایندگان و مدیران کانونهای بسیج مهندسین هر بخش ، اطلاعات و راهنمائی های لازم را درخصوص نحوه ثبت نام و اجرای این طرح را کسب نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: