یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۸
همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات ، هیئت امنای مسجد و فرماندهان بسیج؛
سرهنگ توکل:هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با بسیج، تقویت جایگاه مسجد و فراهم شدن امکان فعالیت‌های بیشتر مسجد و بسیج از اهداف برگزاری این همایش است.

به گزارش تنویر؛همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات ، هیئت امنای مسجد و فرماندهان بسیج با همکاری فرهنگی اجتماعی سپاه ناحیه نی ریز و کانون بسیج مداحان در محل مهدیه هیات رزمندگان اسلام برگزار شد.

مراسم ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام اله قرآن مجید آغاز شد و سپس فرمانده سپاه ناحیه نی ریز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس با اشاره به اینکه مسجد بستر ارتباطات مومنان با یکدیگر و محل ایمان و بندگی است، اظهار کرد: مسجد می‌تواند جایگاهی برای سنگر جهاد دنیوی و معنوی باشد. همان‌گونه که در زمان تحقق انقلاب اسلامی ، مسجد در زمینه بیداری و پیروزی ملت ایران نقش اساسی داشت، اکنون هم مکانی برای اخوت دینی و تبادل اخبار روز بین مردم است که باید به طور مستمر به گسترش آن پرداخته شود.

وی افزود:هماهنگی و تعامل اثر بخش پایگاه های بسیج با دست اندرکاران و متولیان مساجد و استفاده از ظرفیت های مختلف برای هم افزایی بیشتر این مجموعه مقدس باعث توسعه دامنه تاثیرگذاری مسجد و بسیج در جامعه شده است.

سرهنگ توکل با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت :هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد با بسیج، تقویت جایگاه مسجد و فراهم شدن امکان فعالیت‌های بیشتر مسجد و بسیج از اهداف برگزاری این همایش است.

وی با بیان اینکه منافقین و استکبار جهانی نقطه مقابل مسلمانان بوده و اخوت دینی بین آن‌ها وجود ندارد، تاکید کرد: مذاکره و دوستی با اسرائیل و آمریکا منکر و دشمنی با خداوند است که عده‌ای همواره در راستای تحقق آن تلاش می‌کنند. در مسجد توطئه های دشمن بر علیه امت اسلامی باید خنثی گردد.روشنگری های صورت گرفته در مساجد باعث خنثی شدن ترفندهای تبلیغاتی دشمن در عرصه جنگ نرم است.

ایشان با اشاره به اینکه آموزه‌های دینی و قرآنی مبارزه با دشمن و ذلت‌ناپذیری در برابر دشمن را به امت اسلامی سفارش می‌کند، تاکید کرد: در مسجدی که مرگ بر آمریکا گفته نمی‌شود آن مکان دیگر مسجد نیست ، مساجد در واقع پایگاه‌های مستحکم مبارزه با استکبار است.شیخ زکزاکی با در پیش گرفتن آموزه‌ها و اخلاق دینی توانست میلیون‌ها نفر را شیعه نماید.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان نی ریز در پایان گفت : مسجد به عنوان سنگر اصلی اسلام و خاستگاه بسیج و محور بیداری اسلام می باشد.

 این همایش با سخنرانی برادر محسن متقی پیشه مدیریت محترم کانون بسیج مداحان فارس ادامه یافت.وی گفت :ساختن مسجد یکی از مستحباتی است که مورد تاکید اسلام است که باید مسلمانان به آن توجه جدی داشته باشند.

ایشان در ادامه بیان کردند:اولین دانشگاه جهان در مسجد الازهر مصر تشکیل شد  که امروز تمام دنیا از آن به عنوان اولین دانشگاه یاد می کنند .مسجد محلی برای قضاوت امام علی(ع) بود و در زمان انقلاب نیروهای رزمنده برای دفاع از کشورمان در جنگ هشت ساله از مسجد اعزام می شدند.از ظرفیت مساجد باید در همه زمینه استفاده کرد نه اینکه فقط مختص به چند کار باشد.

متقی پیشه در این همایش مسجد را بهترین پایگاه برای مقابله با هجمه های دشمن دانست و خالی کردن مساجد را توطئه عنوان کرد.بنا بر فرموده امام راحل، مساجد سنگر است و امروز این کلام امام راحل را به عینه مشاهد می کنیم که باید این مساجد و سنگرها را آباد و حفظ کرد.

ایشان در پایان گفت باید بستری را فراهم کرد که مساجد و کانون های فرهنگی محل رجوع و رفع مشکلات مردم به ویژه جوانان و پاسخگویی به نیازهای روز آنان شود که در این صورت است که گام های بلندی در راستای پیوند هر چه بیشتر جوانان با مساجد می توان برداشت.

این همایش با مداحی کربلایی عباس زردشت خاتمه یافت.


http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/IMG_0627.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/IMG_0637.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/IMG_0642.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/IMG_20160925_195230.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/10/IMG_20160925_203046.jpg

نام:
ایمیل:
* نظر: