آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
اسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز؛
boletاسرائیل با عملیات طوفان الاقصی تحقیر شد
گفتگوی صمیمی و اختصاصی با  خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
موفق ترین فرمانده حوزه در موضوع فضای مجازی از برنامه های خود می گوید:
boletگفتگوی صمیمی و اختصاصی با خواهر سعادت فرمانده حوزه زهرای اطهر(س)
کد خبر: ۹۲۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
گزارش تشریحی_تصویری؛
نمايشگاهي منحصر به فرد كه در آن هم از حماسه‌سازي‌هاي دوران دفاع مقدس سخن به ميان مي‌آمد و هم دفاع كنوني از حرم‌هاي اهل بيت(ع) براي كودكان و نوجوانان به تصوير كشيده مي‌شد.
براي نخستين بار نمايشگاه دفاع مقدس با محوريت نوجوانان برپا شد
«بهشت خاكي» عنوان نمايشگاهي بود كه در آن بسيجيان پايگاه مقاومت مسجدالرضاي شيراز با همكاري بسيج پتروشيمي، حوزه ۳ امام حسن(ع) و سپاه ناحيه ثارالله(ع) به تربيت كودكان و نوجوانان در ايام هفته دفاع مقدس همت گماردند. نمايشگاهي منحصر به فرد كه در آن هم از حماسه‌سازي‌هاي دوران دفاع مقدس سخن به ميان مي‌آمد و هم دفاع كنوني از حرم‌هاي اهل بيت(ع) براي كودكان و نوجوانان به تصوير كشيده مي‌شد.
اين نمايشگاه شامل غرفه‌هاي مختلف كودكان و نوجوانان، سلاح‌شناسي، معرفي شهدا، آموزش باز و بسته كردن سلاح، نوشت‌افزار ايراني، سالن نمايش و غيره بود اما شاه بيت اين نمايشگاه، شبيه‌سازي عمليات دفاع از حرم حضرت زينب(س) براي كودكان و نوجوانان بود.
علي‌رضا جوانمردي، مسئول برپايي اين نمايشگاه به تشريح فعاليت‌هاي انجام شده در «بهشت خاكي» پرداخت و گفت: قريب ۶ سال است كه «نمايشگاه بهشت خاكي» به‌همت بسيجيان پايگاه مقاومت مسجدالرضاي شيراز در ايام هفته دفاع مقدس برپا مي‌شود كه محوريت اين نمايشگاه براي نخستين بار، دفاع از حرم اهل بيت(ع) ويژه كودكان و نوجوانان قرار گرفت.
وي با بيان اينكه در اين نمايشگاه شبيه‌سازي عمليات آزادسازي حرم حضرت زينب(س) ويژه كودكان ۶ تا ۱۲ سال صورت گرفت، افزود: در كنار اين‌ها يكسري غرفه‌هاي محتوايي و توزيعي نظير عرضه محصولات فرهنگي و حجاب و عفاف برپا شدند تا علاوه بر كودكان، والدين آنان نيز بتوانند از اين نمايشگاه بهره مناسب را ببرند.
جوانمردي با يادآوري اينكه اين طرح با عنوان «سنگر آسماني» طي چند سال پياپي در مناطق عملياتي جنوب كشور اجرا مي‌شده است، گفت: هدف از اجراي اين طرح تقويت روحيه جهادي ميان كودكان و نوجوانان است.
وي با تصريح اينكه در اين نمايشگاه بهترين اسباب انتقال مفاهيم ارزشي به كودكان و نوجوانان در قالب يك بازي و اجراي يك سناريو فراهم شده است، گفت: اين نمايشگاه مورد استقبال گسترده كودكان و نوجوانان شيرازي قرار گرفت و به طوري كه ما در ايام هفته دفاع مقدس هر شب ۴ باز عمليات شبيه‌سازي دفاع از حرم اهل بيت(ع) را اجرا مي‌كرديم.



مشاركت قريب ۱۸۰۰ كودك و نوجوان شيرازي در عمليات شبيه‌سازي دفاع از حرم
جوانمردي با اشاره به اينكه قريب ۱۸۰۰ نفر از كودكان و نوجوانان در اين بخش از نمايشگاه مشاركت داشته‌اند، گفت: علاوه بر اين‌ها در ايام هفته دفاع مقدس هر شب در حسينيه شهيد حاج همت نيز مراسم شبي با شهدا برپا شده است.
در ادامه اين گزارش، دقايقي را با طراح شبيه‌سازي عمليات دفاع از حرم اهل بيت(ع) هم كلام شديم. حجت‌الاسلام عمران حقيقي، يكي از روحانياني بود كه در تمام عمليات‌هاي شبيه‌سازي دفاع از حرم حضرت زينب(س)، نقش اصلي و راهنماي عمليات را براي كودكان و نوجوانان شركت‌كننده ايفا مي‌كرد.
وي گفت: در اين عمليات تلاش شده تا مفاهيم ديني، دفاع، ايثار، شهادت، جهاد، ولايت فقيه و مخصوصاً تولي و تبري و آموزه‌هاي ديني ديگر در قالب بازي به كودكان انتقال داده شود.

تشريح سناريوي شبيه‌سازي عمليات آزادسازي حرم حضرت زينب(س)
حقيقي به تشريح سناريوي اين عمليات پرداخت و گفت: در اين برنامه كودكان و نوجوانان به همراه والدينشان جهت ثبت‌نام براي مشاركت در اين عمليات شبيه‌سازي به بخش مدافعان حرم وارد مي‌شوند كه در ورودي اين بخش حجله‌هاي شهداي مدافع حرم را قرار داديم.
وي با تصريح اينكه هدف از قرار دادن حجله‌هاي شهداي مدافع حرم، تداوم راه آنان توسط كودكان و نوجوانان بود، گفت: كودكان و نوجوانان بعد از ثبت‌نام به بخش آموزش نظامي راهنمايي مي‌شوند كه در اين بخش ما بحث مسجدمحوري را دنبال كرديم و آموزش‌ها را در مسجد به نوجوانان ارائه داديم تا از اين طريق بتوانيم جايگاه مسجد را در لايه‌هاي پنهان ذهن كودكان و نوجوانان تعميق بخشيم چرا كه كوچه و خيابان و تبلت جاي تربيت كودكان نيست بلكه جايگاه اصلي تربيت كودكان و نوجوانان از صدر اسلام، مساجد بوده است.
حقيقي ادامه داد: بعد از آموزش، بچه‌ها وارد شهر مخروبه شبيه‌سازي شده مي‌شوند و در اين شهر مكان‌هاي نظير مسجد، مدرسه، لوازم‌التحرير، سوپري و غيره مخروبه را مشاهده مي‌كنند كه داعش تمام امكانات اين شهر را نابود كرده است و كودكان در بدو ورود به اين شهر با برخي از نيروهاي داعش مواجه مي‌شوند كه اين نيروها توسط تك تيراندازان مدافعان حرم از پاي در مي‌آيند.
وي اضافه كرد: كودكان در حين آزادسازي شهر مخروبه، يك روحاني كه در اينجا من به ايفاي نقش مي‌پردازم به همراه جمعي از رزمندگان را كه در دستان داعش اسير بوده‌اند، نجات مي‌دهند و اين روحاني به عنوان فرمانده قرارگاه عمليات، مسئوليت هدايت مدافعان حرم را به عهده دارد.
حقيقي با تصريح اينكه كودكان و نوجوانان در اين عمليات جمعي از رزمندگان اسير شده را نجات داده و تك تيراندازهاي داعش را از پا درمي‌آورند، گفت: بعد از اينكه كودكان شهر مخروبه را پشت سر گذاشتند با هدايت روحاني گروه، وارد كتابخانه مخروبه مي‌شوند كه در آن يك تونل زيرزميني قرار دارد و در اين تونل صداهاي هلي‌كوپتر و شني تانك پخش مي‌شود تا كودكان و نوجوانان خود را در آن فضا احساس كنند.


تعميق اعتقادات ديني كودكان و نوجوانان در حين اجراي عمليات
اين مدرس حوزه و دانشگاه گفت: بعد از اينكه كودكان در اين عمليات از تونل عبور كردند، با همراهي رزمندگان گروه شناسايي سوار بر خودروها شده و از كنار ميدان وسيع مين عبور كرده و دژهاي پي در پي دشمن را پشت سر مي‌گذارند و بعد از آن ديالوگ‌هايي كه در عمليات رد و بدل مي‌شود همگي در بحث توسل، شهادت، شهامت، قيامت، ولايت، رهبر، روحانيت، قرآن، اسلام و غيره صورت مي‌گيرد تا اينكه بچه‌ها وارد مقري مي‌شوند كه با ادوات سنگين دشمن روبه‌رو مي‌شوند.
وي افزود: در اين بخش سنگرهاي بتوني و زيرزميني و انواع پرچم‌هاي داعش قرار دارد ضمن اينكه گوشه‌اي از تمثال حرم حضرت زينب(س) توسط داعش سوخته شده است اما به لطف خداوند و با توسلي كه رزمندگان به اهل بيت(ع) دارند، موفق مي‌شوند تا حرم را آزاد كنند.



كانال كميل؛ آخرين وادي عبور مدافعان حرم
حقيقي با بيان اينكه كودكان و نوجوانان بعد از انجام عمليات از كانال كميل كه در آن عكس‌هاي شهداي مدافع حرم نصب شده است، عبور مي‌كنند، گفت: بعد از پيروزي مدافعان حرم شعارهايي نظير «ماشاءالله، حزب‌الله»، «مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر اسرائيل»، «هيهات منا‌الذله» و غيره را سر مي‌دهند.
بنابراين گزارش، در طول اين عمليات  دو نوجوان بسيجي به‌نام‌هاي محمد معيني و اميررضا كشاورز وظيفه راهنمايي خبرنگار ايكنا را به عهده گرفتند و با تشريح بخش‌هاي مختلف نمايشگاه، ثابت كردند كه كودكان و نوجوانان اين مرز و بوم از هم‌اكنون دل در گرو اهداف انقلاب اسلامي و مكتب اسلام و قرآن دارند و به خوبي قدر شهداي مدافع حرم را دانسته و تداوم‌گر راه آنان خواهند بود.
در ادامه به سراغ چند نفر از نوجوانان شركت‌كننده در شبيه‌سازي عمليات دفاع از حرم اهل بيت(ع) رفتيم تا انگيزه و حس آنان را درباره مشاركت در اين برنامه منحصر به فرد جويا شويم.



نوجوانان مدافع حرم از حس و حال خود مي‌گويند
محمد مهدي عزيزي، نوجوان ۱۶ ساله شيرازي از پايگاه مقاومت مسجد الرضا  با يادآوري اينكه امسال چهارمين سال است كه در نمايشگاه «بهشت خاكي» مشاركت مي‌كند، گفت: حضور در برنامه‌هاي فرهنگي اين چنيني و كسب آمادگي‌هاي لازم براي مقابله با جنگ نرم دشمنان، كمترين كاري است كه نوجوانان ما در اين برهه مي‌توانند انجام دهند.
وي با تأكيد بر اينكه نوجوانان ما بايد از همين سن و سال در جهت تقويت بصيرت خود اقدام كنند، گفت: من وقتي كه در عمليات آزادسازي حرم حضرت زينب(س) شركت مي‌كنم، دقيقاً همانند حسي است كه يك مدافع حرم دارد چرا كه اكنون ما هم در عرصه جنگ نرم داريم با تمام توان با دشمنان خود مقابله مي‌كنيم.
عزيزي با بيان اينكه من نهايت سعي خود را مي‌كنم تا بتوانم اين روحيه بسيجي خود را حفظ كنم، گفت: نوجوانان آينده‌سازان اين مملكت هستند و قطعاً بايد براي آن‌ها فرهنگ‌سازي صورت گيرد تا روحيه شهادت‌طلبي همواره در ميان مردم اين مرز و بوم زنده بماند.
امير مشايخ، نوجوان ۱۳ ساله ديگري است كه در گفت‌وگو با خبرنگار ايكنا گفت: من در اين عمليات نقش سرباز را ايفا مي‌كنم و حسي كه در اين برنامه به عهده دارم بسيار دوست دارم و مي‌خواهم جانم را فداي مكتب اسلام و قرآن كنم.



من  جانم را فداي حفظ ناموس شيعه و اسلام مي‌كنم
وي اظهار كرد: من مي‌خواهم جانم را فدا كنم تا ناموس‌هاي من و امثال من در آسايش و آرامش زندگي كنند و قطعاً سعي و تلاش خود را خواهم كرد تا تداوم‌گر راه شهدا باشم.
محمدابراهيم حسيني، نوجوان ۱۵ ساله از پايگاه مقاومت مسجد‌الرضا هم به خبرنگار ما گفت: من در اين عمليات نقش بيسيم چي را ايفا مي‌كنم گرچه آرزويم اين است كه روزي مدافع حقيقي حرم‌هاي اهل بيت(ع) باشم.
وي با تصريح اينكه هر بسيجي آرزو دارد تا براي خدا و كشور و دين اسلام بجنگد و شهيد شود، افزود: حرم‌هاي اهل بيت(ع) ناموس شيعه هستند لذا وقتي كه مي‌بينيم و مي‌شنويم داعش در اين مكان‌ها در حال فعاليت است و سعي در تخريب اين حرم‌ها دارد، مسلماً حس دفاع به من دست مي‌دهد كه بتوانم از اين حرم‌ها دفاع كنم.
عليرضا حاتم، نوجوان ۱۲ ساله  گفت: من در اين عمليات نقش سرباز را ايفا مي‌كنم اما حسي كه در اين برنامه دارم را بسيار دوست دارم چرا كه هدف نهايي ما دستيابي مسلمانان و شيعيان به آرامش است.
وي با بيان اينكه دشمنان اسلام و داعش سعي در از ميان بردن امت اسلام دارد، گفت: مدافعان حرم اهل بيت(ع) ما تلاش مي‌كنند تا با جانفشاني‌ها خود آرامش را براي مسلمانان به ارمغان بياورند.





نام:
ایمیل:
* نظر: