یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۶۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
جانشین فرماندهی سپاه نی ریز در نشست خبری با اصحاب رسانه؛
جانشین فرماندهی سپاه نی ریز در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته بسیج با شعار " بسیج انقلابی و خدمت‌گزار " پرداخت.
به گزارش تنویر ؛علی اکبر طحان جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان نی ریز در نشست خبری در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت.


علی اکبر طحان جانشین فرماندهی سپاه نی ریز ضمن تسلیت اربعین حسینی بیان کرد: امسال سی و هفتمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفین که در  5 آذر سال 1358 به  فرمان امام (ره) تاسیس شد.


جانشین فرماندهی سپاه نی ریز ادامه داد: در تسخیر لانه جاسوسی که به انقلاب دوم شهرت یافت ،اسنادی که در آنجا به دست آمد نشان میداد که آمریکا برای حمله نظامی به ایران برنامه ریزی می کرده و پس از آن در 5 آذر سال 58 حضرت امام فرمان تشکیل بسیج 20 میلیونی را صادر کردند.

وی ادامه داد: و چه زیبا مردم در همه اقشار چه کارمند چه دانش آموز و کارگر پیر و جوان به فرمان امام لبیک گفتند و رفتند هزاران کیلومتر دورتر از خانواده هایشان در بدترین شرایط آب و هوایی مردانه جنگیدند و ایستادگی کردند کسانی که هیچ تعهدی نداشتند و فقط به خاطر فرمان امام و حفظ انقلاب اسلامی این رشادت ها را به جای گذاشتند.


علی اکبر طحان در خصوص تفکر بسیجی اظهار داشت: گرامی میداریم تفکر بسیجی و انقلابی را که سال 58 توسط امام به وجود آمد خرسندیم که 37 سال از تشکیل بسیج میگذرد ولی تفکر بسسیجی و استکبار ستیزی هنوز در ذهن جوانان و نوجوانان ما است و نشان آن را در ثبت نام جوانان و نوجوانان برای دفاع از حریم اهل بیت در کشورهای عراق و سوریه  میبینیم .

وی خاطره شور و شوق جوانان انقلابی و بسیجی شهر نی ریز جهت حضور در جبهه های سوریه و عراق را اینگونه بیان کرد: چند مدت پیش نوجوانی با دست خط خود از طرف والدینش رضایت نامه اعزام به سوریه برای دفاع از حریم اهل بیت را تهیه کرده بود و نزدم آورده بود تا او را اعزام کنیم.

طحان گفت: هستند کسانی در شهرستان که تعداد آن ها بیش از هزار نفر است،  بارها و بارها از بنده تقاضای اعزام به سوریه را کرده اند تا با دشمنان اسلام مبارزه کنند، وقتی این روحیات را میبینم خاطرات جنگ زنده می شود.



بسیج بهترین فرمول برای مبارزه با استکبار جهانی است


علی اکبر طحان جانشین فرماندهی سپاه نی ریز گفت: تفکر بسیجی است که انقلاب را به جلو میبرد، همین تفکر بسیجی با همین ساختار در دیگر کشورهای اسلامی همانند کشور عراق وجود دارد  که در آن جا به حشدالشعبی معروف هست.

وی ادامه داد: در یمن با آن همه سلاح های به روز  آمریکایی و پول های کشورهای عربی در راس آن عربستان نیروهای یمنی آن ها را به زانو در اوردند

همین تفکر بسیجی موجب شده  دشمنان ایران در زمان جنگ  سربه تعظیم درآورند.


طحان بیان کرد: شعار امسال در هفته بسیج "بسیج انقلابی و خدمت‌گزار" است یعنی بسیجی که باید با روحیه انقلابی باشد.


طحان در خصوص برنامه های هفته بسیج بیان کرد: برنامه های مختلفی برای گرامیداشت این هفته توسط سپاه ناحیه نی ریز و حوزه های مقاومت و پایگاه های تابعه  تدارک دیده شده است.


وی بیان کرد: برنامه هفته بسیج از 72 برنامه که توسط فرهنگی اجتماعی ناحیه مشخص شده که ابتدای هفته بسیج مصادف  با اربعین حسینی می باشد.


اولین روز از هفته بسیج که مصادف با روز یک شنبه سی آبان ماه می باشد با عنوان "بسیج پژواک ندای زینب (س)" است که ما در این روزویژه برنامه پژواک ندای زینب و همچنین سرکشی از کودکان بی سرپرست را در برنامه خواهیم داشت.


دومین روز از هفته بسیح تحت عنوان بسیج انقلابی گری و ظلم ستیزی که با نشست های روشنگری با موضوع انقلابی گری همراه خواهد بود که سخنرانان استانی و کشوری سخنرانان این برنامه ها خواهند بود.


در روز سه شنبه سومین روز از هفته بسیج: "بسیج انقلابی گری و پیشرفت" نام گذاری شذه و همایش علمی کردن کشاورزی برای این روز برنامه ریزی شده است.

جانشین فرماندهی سپاه نی ریز اظهار داشت: مستحضر هستید امروز جبهه , جبهه علمی است، بسیجیان ما و جوانان ما در این عرصه حرف برای گفتن دارند  و در همین جهت سپاه نی ریز با تشکیل مرکز رشد برای پرورش استعداد در بین بسیجیان در زمینه خلاقیت ها و ابتکارات وارد عمل شده و الحمدالله مورد استقبال بسیجیان قرار گرفته است.


چهارمین روز از هفته بسیج تحت عنوان: "بسیج انقلابی گری و کارآفرینی" نام گذاری شده است.

و پنجمین رو از هفته بسیج به نام "بسیج انقلابی گری و ایثار" نامگذاری شده است.

علی اکبر طحان بیان کرد: برای پنجمین روز از هفته بسیج برنامه های مختلفی از جمله یادواره شهدا در سراسر شهرستان با عنوان آبروی محله برگزار خواهد شد و در عصر پنج شنبه غبارروبی گلزار مطهر شهدا و یادواره شهدای روستای غوری و شهر مشکان هم در برنامه می باشد.


در روز جمعه 5 آذر ماه ششمین روز از هفته بسیج که دقیقا روز بسیج می باشد با عنوان "بسیج انقلابی گری و اقتدارجهانی" نام گذاری شده و برنامه این روز با اجتماع بزرگ بسیجیان با عنوان شکوه پایداری مدافعان حرم را خواهیم داشت که پس از این برنامه میقات صالحین و حضور همه اقشار بسیج به صورت سازمان یافته  در نماز جمعه را شاهد خواهیم بود.


پایان هفته بسیج در تاریخ 6 آذر ماه تحت عنوان "بسیج انقلابی گری و مبارزه با فسادو اشرافی گری" است که نشست های مختلفی با عناوین نشست روشنگری وبرگزاری کارگاه های مهارت زندگی و همچنین کارگاه سبک زندگی اسلامی و مهارت خانواده برگزار خواهد شد.


علی اکبر طحان جانشین فرماندهی سپاه نی ریز اظهار داشت : امیدواریم که ما بتوانیم خدمت گذار و خادم خوبی برای بسیجیان این شهرستان باشیم

وی در پایان پیام هفته بسیج را اینگونه بیان کرد: پیام هفته بسیج ، پیام استکبارستیزیست ، همان پیامی که بسیجیان ما در 8 سال دفاع مقدس و حضور خود در جبهه نبرد حق علیه باطل با عمل به تمام دنیا نشان دادند وثابت کردند که ما حامی محرومان و مستضعفان  جهان و حامی انقلاب اسلامی هستیم و هرجای دنیا و کشور انقلابی در راستای  اسلام به وجود بیاد از آن حمایت خواهیم کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: