یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۶۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴
بمناسبت آغاز هفته بسیج؛
مراسم نمادین پیاده روی اربعین حسینی تحت عنوان "جاماندگان کربلا "در شهر قطرویه و به همت حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی قطرویه و با اجرای گروه تعزیه خوانی حوزه شهید بهشتی و به سرپرستی برادر بسیجی آقای پرسا در روز اربعین برگزار گردید
به گزارش تنویر؛ سنت حسنه پیاده روی نجف تا کربلا به شوق زیارت حرم امام حسین(ع) در آستانه اربعین حسینی در سال‌های اخیر, سیل مشتاقان و شیعیان حضرتش را از سراسر دنیا به سمت کربلای معلی سوق می‌دهد.

اما همگان به یکسان از این توفیق بهره‌مند نمی‌شوند، بسیاری از مشتاقان و عاشقان اباعبداله(ع) که توفیق زیارت و حضور در بزرگترین مانور اقتدار شیعه نصیبشان نشده, در قطرویه، پای عزیمت را راهی حرم امامزاده سید محمد می‌کنند.

مردم قطرویه با حضور خود در این پیاده روی بار دیگر ارادات و  عشق و علاقه خود را به امام حسین(ع) نشان دادند.

حوزه مقاومت بسیج شهید بهشتی سپاه ناحیه نی ریز در طول این مسیر موکب‌هایی را  برای پذیرایی از عزاداران ایجاد کرده و از عزاداران پذیرایی می‌کردند. عده ای دیگر از جوانان نیز با ایجاد ایستگاه واکس صلواتی, با عشق و علاقه خاصی کفش زوار را واکس می‌زدند و این کار را برای خود افتخاری می‌دانستند.

حضور همه اقشار مردم به‌خصوص افراد سالخورده, کودکان همراه با والدین خود نیز در این پیاده روی شرکت می‌کردند چشمگیر بود. عزادارانی نیز از روستا های اطراف آمده بودند تا قطره ای در این سیل عظیم باشند.

عده ای از مردم پرچم‌های منقش  به «لبیک یا خامنه‌ای»,« هیهات من‌الذله» و «یا فاطمه‌الزهرا» بر دوش خود داشتند و عده ای دیگر نیز سربندهای«کلنا عباسک یا زینب» و «لبیک یا حسین(ع)» بر روی پیشانیشان نقش بسته بود و این مسیر طولانی را به سمت امامزاده سید محمد طی‌می‌نمودند.

همچنین عده ای به تاسی از رنج و مصیبت‌های کاروان اسرای امام حسین(ع) پا برهنه این طریق حرم را طی می‌کردند تا خود را با مصیبت‌های خاندان امام حسین(ع) شریک کنند.

مردم پس از طی مسیر به امامزاده رسیدند و ضمن قرائت زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین حسینی,نماز ظهر و عصر را اقامه کردند و سپس گروه تعزیه خوانی حوزه شهید بهشتی و به سرپرستی برادر بسیجی آقای پرسا به اجرای نمایش پرداختند .

پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در قطرویه را می‌توان یکی از پرجمعیت ترین و ماندگارترین راهپیمایی‌های مردم این شهر نامید که مردم با حضور حداکثری خود, حماسه پیاده روی کربلا را  خلق کرده و بار دیگر وحدت و یکپارچگی و ولایت مداری خود را اثبات کردند.


http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/IMG_3731.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/IMG_3733.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/IMG_3738.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/IMG_3739.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/IMG_3735.jpg






نام:
ایمیل:
* نظر: