یادداشت و گفتگو
قنوت سرخ
یادداشت/حسین قدیانی
boletقنوت سرخ
خطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
یادداشت/ دکتر شعبانعلی رمضانیان
boletخطر جنگ، واقعی یا ساختگی؟
می‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
شهید مدافع حرم حسین معزغلامی؛
boletمی‌گفت هیچ وقت بسیج را رها نکنید
کد خبر: ۹۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
با مشارکت بسیج سازندگی و اداره دامپزشکی شهرستان نی ریز؛
سرهنگ توکل:این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب و باهدف حمایت از اقتصاد خانواده و اشتغال پایدار در روستاها،حفظ و حراست از سرمایه ملی کشور در حوزه دام و طیور و نیز حمایت از تولید داخلی به اجرا گذاشته می شود.
به گزارش تنویر؛ فرمانده سپاه ناحیه نی ریز از اجرای طرح ملی «واکسیناسیون طیور علیه بیماری نیوکاسل» با استفاده از بسیجیان پایگاه های مقاومت بسیج و با همکاری و مشارکت بسیج سازندگی سپاه ناحیه نی ریز و اداره دامپزشکی شهرستان نی ریز در بیش از 28 روستای شهرستان در روز جمعه 5 آذر ماه همزمان با روز بسیج خبر داد.

سرهنگ توکل افزود: این طرح در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب و باهدف حمایت از اقتصاد خانواده و اشتغال پایدار در روستاها،حفظ و حراست از سرمایه ملی کشور در حوزه دام و طیور و نیز حمایت از تولید داخلی به اجرا گذاشته می شود.

ایشان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری جناب دکتر ممتازیان گفت :بسیجیان شرکت کننده در این طرح، آموزش های لازم را در ارتباط با واکسیناسیون طیور از طریق برگزاری کلاس های آموزشی توسط اداره دامپزشکی شهرستان  فرا گرفته اند و در روز انجام واکسناسیون، واکسن های آماده شده را که به صورت آشامیدنی و مخلوط با آب است، متناسب با تعداد طیور روستاییان در اختیار آنان قرار می دهند.

توکل اظهار داشت :عملیات واکسیناسیون به صورت رایگان انجام می‌شود، در حال حاضر بخش قابل توجهی از جمعیت دامی شهرستان به بیماری فوق العاده حساس بوده و با نزدیک شدن فصل سرما نیز که معمولا با افزایش بیماری همراه است چنانچه پوشش مناسبی از واکسیناسیون در طرح فعلی بوجود نیاید شاهد بروز همه گیری بیماری خواهیم بود.

وی ادامه داد: نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری های ویروسی طیور در جهان محسوب می شود که با علائم گوارشی، تنفسی و عصبی در طیور بروز می کند و توسط باد، لباس کارگران و وسایل نقلیه قابل انتقال است و باعث تلفات سنگین در طیور می شود.این بیماری یکی از مشکلات صنعت پرورش طیور است که در طیور روستایی ممکن است هربار تعدادی از جوجه های تازه متولد شده را از بین ببرد و ویروس های این بیماری در بدن آنها به شکل مقاوم باقی بماند که این خطری بزرگ برای صنعت طیور است.

فرمانده سپاه ناحیه نی ریز در پایان ضمن تشکر از تمامی عوامل اجرایی طرح واکسیناسیون،این طرح را یکی از طرح های مهم در ایام هفته بسیج دانست و برای اجرای هرچه بهتر این طرح همکاری دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای مشمول این طرح را با عوامل اجرایی و بسیجیان خواستار شد.


http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/IMG_6789.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/IMG_6787.jpg

http://shahidsarafraz.salehin.ir/wp-content/uploads/sites/19121/2016/11/IMG_6785.jpg

نام:
ایمیل:
* نظر: