آخرین اخبار
کد خبر: ۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۴:۳۰
معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: شكست طبس يك ضربه محكم بر پيكره استكبار محسوب و سبب رسوايي كاخ سفيد شد.

 سردار سرتيپ پاسدار سيدمسعود جزايري با گراميداشت پنجم ارديبهشت ماه سالروز شكست حمله نظامي آمريكا به طبس اظهار كرد: پيروزي انقلاب اسلامي نقطه عطفي در تاريخ و رويارويي ملت ايران برابر استكبار جهاني به ويژه آمريكاي جهانخوار به شمار مي‌رود و در واقع مي‌توان گفت از شامگاه 22 بهمن ماه مبارزه با امپرياليسم آمريكا وارد مرحله نويني شد. وي افزود: با فروپاشي رژيم شاهنشاهي مي‌توان گفت اقدامات خصمانه دشمنان انقلاب براي سرنگوني نظام اسلامي آغاز شد. غربي‌ها در راس آن‌ها ايالات متحده آمريكا كه تفكر و نفوذ خود در ايران را در خطر ديدند اتاق‌هاي فكر خود را فعال و برنامه‌ريزي و نقشه‌پردازي براي طراحي و اجراي توطئه‌هاي زنجيره‌اي عليه انقلاب اسلامي و ملت ايران را آغاز كردند.
سردار جزايري با اشاره به اقدامات آمريكايي‌ها در بسيج و تجهيز ضد انقلاب، قوميت‌ها و ايجاد آشوب و تجزيه‌طلبي در كشور به ويژه در كردستان و استان‌هاي مرزي و نيز پذيرش شاه مخلوع و فراري به بهانه معاينات پزشكي در روزها و ماه‌هاي اوليه پيروزي انقلاب، گفت: خشم انقلابي و كينه مقدس مردم ايران از سياست‌ها و تسخير جاسوس‌خانه آمريكا در تهران سرانجام در 13 آبان ماه 1358 با يك حركت خودجوش انقلابي منجر به تسخير جاسوس خانه آمريكا در تهران و بازداشت 53 جاسوس آمريكايي شد. معاون فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح تصريح كرد: تسخير لانه جاسوسي و انهدام تيم رسمي جاسوسي آمريكا در تهران به حدي كاخ سفيد را تحقير و منزوي ساخت كه در مدت كوتاهي با دست‌پاچگي چندين طرح توطئه‌آميز ديگر را عليه جمهوري اسلامي ايران كليد زد.
وي افزود: در نخستين گام طرح كودتاي نوژه در تيرماه 1359 به شكست انجاميد و سپس برخلاف تمامي قوانين و معاهدات بين‌المللي اقدام به عمليات تجاوزگرانه نظامي در ارديبهشت همان سال نمودند كه با امدادهاي الهي در طوفان شن گرفتار و مجبور به فرار از خاك كشورمان شدند.
سردار جزايري با اشاره به طول دوره بازداشت جاسوسان و تضعيف روحيه آمريكايي‌ها برابر اراده ملت ايران گفت: آمريكايي‌ها با تجاوز مستقيم به ايران سعي داشتند ضمن كسب روحيه مجدد، غرور آسيب ديده خود را ترميم كنند و با آزادي جاسوسان اراده مقاومت در مردم ايران را بشكنند و در اين رهگذر، با بمباران و تهاجم به مراكز حساس و حياتي كشور و مكان استقرار سران نظام و اجراي يك كودتاي نظامي در باور بيمار خود كار جمهوري اسلامي را يكسره كنند.
وي تاكيد كرد: كارتر رييس‌جمهور وقت آمريكا در آرزوي اين بود كه با موفقيت اقدام و نمايش اقتدار خود برگ زرين و موفقي را در كارنامه خود ثبت كرده و با بهره‌برداري از آن در انتخابات بعدي بار ديگر بر كرسي رياست جمهوري آمريكا تكيه زند، اما چنين نشد و مدتي پس از شكست در انتخابات گفت سال‌هاي آخر رياست جمهوري من گروگان آيت‌الله خميني (ره) بود. سردار جزايري با اشاره به ناكامي آمريكايي‌ها در عمليات‌ رهايي جاسوسان مرسوم به "پنجه عقاب" و گرفتار شدن كاخ سفيد در باتلاق‌ پيامدهاي اين شكست خفت بار افزود: شكست طبس يك ضربه محكم بر پيكره استكبار محسوب و سبب رسوايي كاخ سفيد شد، ‌آن‌ها مي‌خواستند مشت آهنين خود را به رخ ملت ايران بكشند. اما اراده الهي آنان را گرفتار و اسباب انزواي آمريكا در عرصه بين‌المللي را فراهم آورد.
وي شكست كارتر در انتخابات رياست جمهوري آمريكا را از جمله پيامدهاي اين شكست و ناشي از ضربه شديدي كه ملت ايران به صورت وي نواخته بود دانست و افزود: ابعاد اين شكست آنچنان گسترده و عميق بود كه با گذشت سه دهه از حادثه طبس آمريكايي‌ها هنوز نتوانسته‌اند از كابوس آن رهايي يابند و آبروي از دست رفته خود را بازآفريني كنند. طبس از نگاه بسياري از كارشناسان و تحليل‌گران‌ مسائل بين‌المللي در واقع نقطه آغازي براي برقرار گرفتن نظام سلطه‌گر آمريكا در سراشيبي سقوط و فروپاشي به شمار مي‌رود.
رييس ستاد تبليغات دفاعي كشور با برشماري پيام‌ها و ره‌آوردهاي حادثه طبس تصريح كرد: پيام مهمي كه در بازخواني ناكامي توطئه‌هاي نظام سلطه و استكبار جهاني طي 32 سال گذشته از جمله شكست آمريكا در صحراي طبس وجود دارد اين است كه تا هنگامي كه مسوولان نظام و مردم در مسير آموزه‌هاي حيات‌بخش اسلام عزيز حركت كنند، امدادهاي غيبي الهي همواره آنان را ياري و انقلاب، نظام و ايران را بيمه خواهد كرد.
سردار جزايري در پايان خاطرنشان كرد: ملت‌ ما در مصاف با شيطان بزرگ و قدرت‌هاي مستكبر و زورگو طي دهه‌هاي اخير به نيكي اين سخن امام راحل(ره) را كه فرمود "آن دانه‌هاي شن مامور خداوند بودند" را در صحنه‌هاي مختلف مصاف نابرابر با قدرت‌هاي بزرگ و زورگوي جهان به ويژه آمريكا و حاميان اروپايي آن درك كرده است و در حقيقت بقاء و دوام انقلاب و استقامت، عزت، عظمت و پيشرفت خود را ناشي از امداد و نصرت خداي متعال مي‌داند.
)

نام:
ایمیل:
* نظر: