جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۲۷:۴۳
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۲۷۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
مراسم گرامیداشت سی و دومین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد در ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان و با حضور پرشورمردم و مسئولین این شهر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، در سپاه ناحیه ارسنجان برگزار شد.

سرهنگ پاسدار فرج الله قیطاسی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ارسنجان در این برنامه، با اشاره به گفتمان فرهنگی حضرت امام خمینی(ره) و تاثیرات آن بر جهان معاصر، تاکید کرد: امام خمینی(ره) شخصیتی بود که اسلام را در جهان زنده نمود و روح بیداری و آزادگی را برای ما به ارمغان آورد.

وی با اشاره به برگزاری قریب الوقوع سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ایران، نقش برجسته مردم در عرصه های گوناگون از جمله در انتخابات متعدد را حائز اهمیت خواند.

در ادامه، حجت الاسلام بهرامی امام جمعه شهرستان ارسنجان به تشریح مکتب سیاسی حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و معنویت را اولین شاخصه مکتب امام خمینی)(ره) دانست وگفت: در مکتب سیاسی امام، معنویت با سیاست در هم تنیده است و در مکتب سیاسی امام، معنویت از سیاست جدا نیست. حتّی در مبارزات سیاسی، کانون اصلی در رفتار امام، معنویت او بود. همه رفتارها و همه مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور می زد.

وی، شاخص دوم را اعتقاد راسخ و صادقانه به نقش مردم دانست و ادامه داد: این مکتب، مردمی ترین مکتب بوده و مسوولین نوکر مردم هستند.

حجت الاسلام بهرامی، شاخص سوم از شاخصهای مکتب سیاسی امام را نگاه بین المللی و جهانی این مکتب عنوان کرد و گفت: مخاطب امام در سخن و ایده سیاسی خود، بشریت است؛ نه فقط ملت ایران.

به گفته امام جمعه ارسنجان، شاخص چهارم مکتب سیاسی امام بزرگوار ما پاسداری از ارزشهاست، که مظهر آن را امام بزرگوار در تبیین مسأله ولایت فقیه روشن کردند.

آخرین شاخصه مکتب حضرت امام(ره) مسئله عدالت اجتماعی است که حجت الاسلام بهرامی به آن اشاره کرد و افزود: عدالت اجتماعی، یکی از مهمترین و اصلی ترین خطوط در مکتب سیاسی امام بزرگوار ماست که در همه برنامه های حکومت، در قانونگذاری و در اجرا و در قضا، باید عدالت اجتماعی و پرکردن شکافهای طبقاتی مورد نظر و هدف باشد.





نام:
ایمیل:
* نظر: