سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۴۰:۴۷
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۲۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
سردار بوعلی در تجمع بزرگ رزمندگان، ایثارگران، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار ارسنجان:
سردار بوعلی در تجمع بزرگ رزمندگان، ایثارگران، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار ارسنجان گفت: اگر تاریخ دفاع مقدس بصورت واقعی بیان شود، مانند حادثه عاشورا برای همه تاریخ ماندگار خواهد شد.
سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع پرشور مردم شریف شهرستان ارسنجان حضور یافته و ضمن گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس ،نسبت به مقام شامخ شهدا عرض ارادت نموده و رشادتهای این عزیزان را پاس داشت.

وی گفت: از حضور پر معنای مردم ولایتمدار شهرستان ارسنجان که در شبهای هفته دفاع مقدس به حرمت شهیدان در جوار شهدای گمنام حاضر شدند، همچنین از همه مسئولین شهرستان که جهت شبیه سازی عملیات والفجر ۲ واجرای آن همکاری کردند تشکر میکنم. 

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ دفاع مقدس  بر دنیا و عصر حاضر، گفت: اگر امروز به دفاع مقدس افتخار می کنیم و از آن به عنوان یک گنجینه یاد می کنیم، بخاطر این است که این مسیر ریشه در قرآن، در راه نورانی ائمه اطهار و در راه نورانی سید الشهدا و شهدای کربلا دارد، یعنی تأسی از این مسیر و از این راه؛ و اگر این فرهنگ امروز استمرار دارد و با افتخار از آن یاد می کنیم بخاطر این است که این فرهنگ منطبق بر فرهنگ عاشورا است که برای همیشه در تاریخ ماندگار است.

سردار بوعلی افزود: فرهنگ دفاع مقدس، فرماندهانی را تربیت کرد که این فرماندهان، برای همیشه در تاریخ می توانند اثرگذار باشند و می توانند برای همه دنیا، حتی فراتر از دنیای اسلام، به عنوان یک الگو مطرح باشند.

وی در ادامه افزود: مردمی در دفاع مقدس تربیت شدند که در سخت ترین شرایط که از کمترین امكانات برخوردار بودند، عبور کردند؛ در حالی که دست آوردهای نظامی نشان از شکست ما داشت، مردم ولایتمدار و سخت کوش این مرز و بوم در آن میدان مقاومت کردند و ثابت کردند توکل به خدا، توسل به ائمه اطهار و ایمان به این راه نورانی، حتما با پیروزی همراه خواهدبود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: در شرایط ۸سال دفاع مقدس صحنه های مختلفی را داشتیم که در سخت ترین شرایط اجرا شد، در حالی که امکاناتی که نیاز بود در اختیار نداشتیم، اما رزمندگان حماسه ها آفریدند و افتخاراتی را نصیب کشور کردند که برای همه تاریخ ماندگار خواهد شد. نه تنها این الگو در کشور نهادینه شد و این الگو توسط نسل جوان امروز پذیرفته شد، بلکه این الگو امروز در دنیا مورد توجه است و هر جای دنیا از این الگو استفاده شده است شاهد پیروزی های بزرگی بوده ایم.

بوعلی ادامه داد: وقتی که شرایط بر حزب الله سخت شد، سید مقاومت اعلام کرد از شدت ترس قلبها به تپش افتاد، اما پیام فرمانده بسیجیان باعث آرامش آنان شد که همان موقع سید حسن نصرالله فرمود: وقتی پیام حضرت آقا را دریافت کردیم، اطمینان حاصل کردیم که پیروزی نصیب خواهد شد و برای اولین بار بعد از ۳۳روز مقاومت، پیروزی نصیب جبهه اسلام شد و بعد از آن در غزه، عراق ٬، سوریه و یمن، پیروزیها تکرار شد و عقیده کسانی که ایمان،  باور و اعتقاد به پیروزی نهایی مقاومت داشتند بر همگان ثابت شد .

سردار بوعلی افزود: فرمانده شهیدی که امروز نام او در تمام دنیا با افتخار بر زبان تمام جوانان این کشور ،جوانان مسلمان و آزادیخواه جاری می شود "شهید حاج قاسم سلیمانی"، در شرایط سخت اواخر جنگ که خطوط مقدم شکسته شده بود و همه یگانها سر در گم شده بودند، در سنگر فرماندهی قرارگاه کربلا که تحلیل از شرایط و تصمیم گیری سخت بود همانند آتشفشانی فوران کرد و فرمود: همان خدایی که مارا در طریق القدس و فتح المبین یاری کرد و همان خدای که خرمشهر را آزاد کرد، همواره حضور دارد و من با نیروهای خود در سه راه شهادت مقاومت میکنم .

به گفته وی، شهید سلیمانی در روزهای سخت شجاعت، جسارت، ایمان و باور داشت و همیشه در شرایط سخت امیدوار بود. ایشان در شرایط سخت مقاومت سوریه و عراق که حرمهای اهل بیت در خطر بود در اوج مظلومیت و سخت ترین شرایط در آن مناطق حضور پیدا کرد و جبهه مقاومت را سامان داد و به جوانان مقاومت، درس "إن تنصرالله ینصرکم ویثبت اقدامکم" را دادکه اگر بایستید، حتما پیروز خواهید شد؛ و این، وعده ی الهی است و برخلاف همه ی تحلیلهای سیاسیون فرماندهان نظامی، دشمنان مقاومت شکست خوردند؛ و این یکی از بزرگترین دستاوردهای دفاع مقدس است.

سردار بوعلی خاطر نشان کرد: اگر امروز ادعا داریم که دفاع، دفاع مقدس است و دفاع مقدس یک فرهنگ است چون این فرهنگ ریشه در دین و حماسه عاشورا دارد، همانطور که حماسه عاشورا را بعد از ۱۴۰۰ سال باز الگو هست و جوانانی هستند که با شنیدن حادثه عاشورا به باور و یقین می رسند و حاضرند برای دفاع از حریم آل الله جان خود را فدا کنند، این فرهنگ آنقدر غنی، تاثیر گذار، معنوی و با برکت است که می تواند آنچنان تحولی را ایجاد کند که یک جوان حاضر است همه ی دنیای خود را فدای این مسیر و راه کند و این، از داشته های دفاع مقدس، راه نورانی ائمه اطهار و عاشورا است ٬ همانطوری که واقعه کربلا امروزه ماندگار شده و تا ابد هم ماندگار خواهد شد.

وی، رمز استمرار عاشورا و باور پذیری آن توسط جوانان را عدم تحریف آن دانست و افزود: تاریخ دفاع مقدس و شهدا و عملیاتها  اگر بصورت واقعی بیان شود، برای همیشه در تاریخ خواهد ماند و این، رسالتی بر دوش تمام رزمندگان است و ما وظیفه داریم تاریخ دفاع مقدس و مقاومت را همانند تاریخ عاشورا از تحریف حفظ کنیم و این رمز ماندگاری این راه است و آنچنان که عاشورا 1400 سال برای جوانان الگو هست به توفیق الهی آنچه در دفاع مقدس اتفاق افتاده بعد از هزاران سال الگو خواهد شد .

وی ابراز امیدواری کرد که همه رزمندگان، ایثارگران، خانواده شهدا و مردم ولایتمدار ایران در مسیر دفاع مقدس ثابت قدم بوده و به وظیفه ی سربازی خود در برابر ولی امر زمان به احسن وجه عمل کنند .




نام:
ایمیل:
* نظر: