جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۳۲:۳۰
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
بدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
اعترافات تکان‌دهنده یک فرمانده ارتش آزاد؛
boletبدون اجازه آمریکا یک تیر هم شلیک نمی‌کنیم
کادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
تلاش برای بازسازی سازمان نفاق؛
boletکادرسازی منافقین با نقاب شبکه «جم»
کد خبر: ۱۳۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
یادواره شهادت شهید احمد خادمی در آموزشگاه سردار شهید احمد خادمی شهرستان ارسنجان برگزار شد.
مراسم بزرگداشت سالروز شهادت سردار شهید احمد خادمی با حضور امام جمعه ،نیروهای نظامی، مدیر آموزش و پرورش پرورش ،خانواده شهید احمد خادمی ،همرزمان شهید ،کارکنان و دانش آموزان آموزشگاه شاهد احمد خادمی برگزار شد.

حجت الاسلام بهرامی امام جمعه شهرستان ارسنجان ضمن تسلیت وفات شهادت گونه حضرت زینب و با استناد به آیه 111سوره مبارکه توبه «إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ فَيَقتُلونَ وَيُقتَلونَ ۖ وَعدًا عَلَيهِ حَقًّا فِي التَّوراةِ وَالإِنجيلِ وَالقُرآنِ ۚ وَمَن أَوفىٰ بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاستَبشِروا بِبَيعِكُمُ الَّذي بايَعتُم بِهِ ۚ وَذٰلِكَ هُوَ الفَوزُ العَظيمُ»، خاطر نشان کرد: این دنیا مانند یک بازار با 4 رکن خریدو فروش می باشد که فروشنده آن مومنین ،خریدار آن خداوند متعال ،کالای مورد خرید و فروش جان های مومنین و بهای آن بهشت می باشد.

وی در اهمیت شهادت اشاره به زندگی شهید اول محمد بن مکی کرد و گفت: این شهید بزرگوار برای مستجاب شدن دعای خود که همانا شهادت می باشد ۳۶۵ روز یک سال را احیا گرفتند و اعمال شب قدر را انجام دادند.

امام جمعه شهرستان ارسنجان اضافه نمود: این شهید اول به جرم دوستی اهل بیت و داشتن مذهب شیعه هفت روز در زندان بود و بعد از آن سوزانده شد و خاکسترش نیز به دریا ریخته شد ولی در همین مدت هفت روز که در زندان بود کتابی به رشته تحریر درآورد که کتاب رسمی درسی حوزوی می باشد و با گذشت بیش از ۷۰۰ سال تمامی مراجع تقلید و علما حداقل ۳ سال کتاب درسی ایشان را مطالعه نموده اند و با وجودی که ایشان را سوزاندند ولی با نوشتن کتاب و نحوه شهادتش، در تاریخ ماندگار و جاویدان شد.

سید اکبر کاظمی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ارسنجان نیز با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که می فرماید: امروز نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست تصریح کرد: شهدای گرانقدر نیاز به برگزاری یادواره ندارند، بلکه یادواره شهدا نیاز جامعه برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی است.

وی در پایان افزود: امروز همه ما موظف به تداوم راه و آرمان های شهدا هستیم و باید رشادت های این عزیزان را به نسل های آینده انتقال دهیم.

از دیگر برنامه های این مراسم اجرای سرود همگانی ،قرائت مقاله و دلنوشته ،تجلیل از خانواده شهید احمد خادمی و همرزمان شهید و تجلیل از دانش آموزان برتر عفاف و حجاب بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: