آخرین اخبار
کد خبر: ۳۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸
سردار غیب پرور بررسی می کند: مدیریت جهادی چیست؟ مدیر جهادی کیست؟
نیاز کنونی و همیشگی انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌ها، کادرسازی است و مدیر جهادی در این خصوص، رسالتی سنگین بر عهده دارد.
تنویـــر/ غلامحسین غیب پرور: رهبر معظم انقلاب چند سالی است که با نامگذاری سالها مسیر پیشرفت کشور را در جهت رشد و بالندگی مشخص می کنند. ایشان در سال 93 با تاکید بر اقتصاد و فرهنگ، بحث مدیریت جهادی را مطرح کردند. راهکاری که چنانچه در آن همتی شود شاهد تحول عظیمی در عرصه های مختلف خواهیم بود.

اما مدیریت جهادی مولفه های متعددی را شامل می شود که نگارنده به اختصار در قالب سلسله مطالبی کوتاه به آن خواهد پرداخت.

مدیرپروری (میدان دادن به جوانان با انگیزه و انقلابی)

 امیرمومنان علی علیه السلام در نامه‌ای به یکی از کارگزاران خود می‌فرمایند: «علم الجاهل و ذاکر العالم» (نادانان را تعلیم کن و با عالمان به بحث بپرداز). این جمله گران‌سنگ باید برای مدیران جهادی به‌مثابه یک الگوی متقن در مسیر تربیت نیرو تلقی شود. فارغ از عملکرد یک مدیر در حوزه ماموریتی‌اش و این‌که چقدر به اهداف تعیین شده کارکردی دست می‌باید، یک مدیر جهادی باید با الگوبرداری از فرایند تربیتی که در دفاع مقدس از یک جوان 20 ساله، سرداری پولادین ساخت، معاونان و افراد زیر مجموعه خود را حداقل یک پله به بالا ارتقاء دهد تا وجود نیروی انسانی کارآمد و متعهد در آن مجموعه تضمین گردد.

عبور از بحث‌های حاشیه‌ای و غرور کاذب و میدان دادن به جوانان با انگیزه و انقلابی، مدیر جهادی را در این مسیر یاری خواهد رساند. نیاز کنونی و همیشگی انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌ها، کادرسازی است و مدیر جهادی در این خصوص، رسالتی سنگین بر عهده دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می‌فرمایند: «حقیقتا این واقعیتی است که برای یک انقلاب، انسا‌ن‌سازی از همه چیز مهم‌تر است. اگر انقلاب، انسان‌سازی نکند، هیچ‌کاری نکرده است. اگر کسی فکر بکند، دلیل این معنا واضح است. یعنی این حرف واقعا استدلال نمی‌خوهد؛ چون دنیا بدون انسان صالح، یک پدیده‌ی بی‌جان و کور و تاریک است».

همچنین رهبری در مورد نقش جوانان در آینده انقلاب اسلامی می فرمایند:«آن روزی که جوانان امروز ما بتوانند به توفیق الهی زمام کارهای کشور را به دست بگیرند، آن روز چندان دور نیست و بدون تردید کشور و ملت ما به آن مرحله و دوره در آینده‌ی نه چندان دور خواهد رسید که هیچ دشمنی هوس تهاجم به این کشور را؛ نه تهاجم نظامی و نه تهاجم سیاسی و اقتصادی، در سر نپروراند»«جوان مؤمن امروز از جوان مؤمن صدر انقلاب اگر جلوتر نباشد، عقب‌تر نيست»

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: