آخرین اخبار
کد خبر: ۵۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷
فرمانده سپاه فجر فارس خبر داد:
سردار غیب پرور با بیان اینکه شهيد آيت‌الله رباني يكي از علما و شخصيت‌هاي ديني برجسته فارس و ایران است، گفت: برگزاري يادواره شهيد آيت‌الله رباني، بزرگداشت علم، شهادت و ايثار است.
به گزارش تنویر، سردار غلامحسین غیب‌پرور فرمانده سپاه فجر  بعدازظهر امروز در نشست خبری با تقدیر و تشکر از مردم ولایت‌مدار استان فارس به دلیل حضور پر شور و با شکوه  در راهپیمایی 22 بهمن ماه، از برگزاری یادواره شهید ربانی خبر داد و اظهار داشت: نخستین یادواره شهید آیت‌الله عبدالرحیم ربانی شیرازی  30 بهمن ماه امسال در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، برگزار می‌شود.

سردار غیب پرور با بیان اینکه شهيد آيت‌الله رباني يكي از علما و شخصيت‌هاي ديني برجسته فارس و ایران است، گفت: برگزاري يادواره شهيد آيت‌الله رباني، بزرگداشت علم، شهادت و ايثار است.

وی اضافه كرد: براي برگزاري يادواره شهيد آيت‌الله رباني، دبيرخانه‌اي در فارس راه‌اندازي شده كه سال 94 نيز به فعاليت خود ادامه خواهد داد و طي ماه‌هاي گذشته، 175 جلد كتاب و حدود 1230 صفحه مطلب در اين خصوص تايپ شده است.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه نقش آیت الله ربانی در زمینه مبارزات سیاسی و شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و همراهی با امام داشتند نقشی ممتاز و بی چون و چراست، تصریح کرد: ایشان نه‌تنها در شکل‌گیری نهضت انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند بلکه شخصیتی فقیه و در رتبه نخست در حوزه‌های علمیه بوده و مجاهدت‌های وی و تحقیقات و کتاب‌های ارزنده‌ای از خود برجای گذاشتند.

وی با اشاره به اینکه ایشان نخستین شخصیتی است که مرجعیت امام را پس از رحلت آیت‌الله بروجردی و در شرایط بغرنج آن زمان اعلام می‌کند، بیان کرد: این شخصیت بزرگوار زندان‌های بسیاری و شکنجه‌های سختی را متحمل شدند.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه شهید آیت‌الله ربانی شیرازی به عنوان نخستن فقیه در شورای نگهبان در نظام حکومتی منصوب شدند، عنوان کرد: وی نخستین نماینده امام خمینی(ره) در استان فارس بودند..

وی با ابراز تأسف از اینکه در پرداختن به چنین شخصیت‌هایی کوتاهی شده، افزود: برگزاری این یادواره گامی در راستای معرفی شخصیت این شهید فرزانه و بزرگوار است و امام خمینی(ره) در مورد ایشان از واژه مجاهد سعید ارزشمند استفاده کردند.

سردار غيب‌پرور گفت: شهيد آيت‌الله رباني 10 سال قبل از پيروزي انقلاب اسلامي و در سال 47 از زندان ساواك براي سازمان ملل نامه نوشته و حقوق بشر مورد ادعاي آنان را زيرسئوال مي‌برد.

وی با اشاره به حضور علما در فارس گفت: نقش عالمان این دیار در شناخت اسلام و معرفی به مردم بیانگر این مهم است و به همین دلیل مقام معظم رهبری فرمودند فارس در قله است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تأکید کرد: وجود عالمان دینی و برجسته همچون آیت‌الله آیت اللهی، آیت‌الله حسینی‌الهاشمی، آیت‌الله امام، آیت‌الله شهید دستغیب و آیت‌الله ربانی شیرازی و دیگر علمای به‌نام در استان فارس سبب شد حکومت شاه از روی عمد شیراز را به عنوان مهد جشن‌های 2500 ساله انتخاب کند.

سردار غیب‌پرور با بیان اینکه فارس در زمان آل بویه نخستین حکومت اسلامی را بنا نهاد، تصریح کرد: باید این موارد به مردم یادآوری شود و باید به این افتخارات استان و بزرگان آن مباهات کرد.

وی با اشاره به اینکه نخستین یادواره شهید آیت‌الله عبدالرحیم ربانی شیرازی در آخرین روز بهمن ماه امسال در جوار حرم شریف حضرت احمدبن‌موسی(ع) با حضور مردم، علما، بزرگان و بیت شهید ربانی شیرازی برگزار می‌شود، بیان کرد: در انعکاس اخبار و مطالب مربوط به ایشان بر شهید بودن آن عالم بزرگوار تأکید شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه بسیاری از اسناد موجود حکایت از این دارد که ایشان در یک دسیسه جان به جان آفرین تقدیم کردند، عنوان کرد: حجم اسنادی که از ساواک در مورد ایشان برجا مانده برای ما سبب شگفتی بود.

وی با بیان اینکه همانطور که به وجود شهید آیت‌الله دستغیب مفتخریم باید به وجود این شهید بزرگوار نیز افتخار کنیم، اظهار داشت: فراخوان‌های لازم برای ارسال مقاله و آثار مرتبط از یک هفته گذشته انجام شده و تهیه کتاب، سرود، تابلو فرش و ایجاد سایت و وبلاگ و فعالیت در فضای مجازی برای معرفی این شخصیت برجسته در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه برگزاری یادواره‌های مختلف در راستای معرفی بزرگان و عالمان استان یکی از موارد فعالیت‌های فرهنگی است، افزود: باید اصالت استان فارس و شهر شیراز که در یک زمان یازده مرجع تقلید صاحب‌رساله داشته برای مردم یادآوری و بازگو شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: